Expi napísal:
Ahoj, zdravím všechny na TipCarsu.
Tedy nedá mi to a po přečtení tohoto článku a reakcí na něj, musím prezentovat jednu zkušenost. Spolupracoval jsem s firmou, která rovněž řešila problém spotřeby u svých firemních aut a také to, jak se k těmto autům jejich uživatelé chovali. Měl jsem možnost vyslechnout a posoudit názory obou stran. Tedy vedení firmy a uživatelů aut. Vedení bylo názoru, že se uživatelé chovají k autům způsobem „z cizího krev neteče“. Uživatelé aut zase argumentovali podobně, ja...
Dlužno dodat, že u sposty firem mají zaměstnanci vozy i pro osobní užívání. Tam si firma náklady na palivo může odečíst dle nájezdu km a příslušné spotřeby uvedené v TP. Pokud má zaměstnanec spotřebu vyšší, pak má smůlu a doplácí ze svého. Což je dle mých informací častý jev (u O2 1.9TDi). Takže toto již podchycené je.
Jinak si opravdu nedovedu představit, co v dnešním provozu předvídat. To, že na dálnici hodím tacho 140 a jedu v koloně s ostatníma, je jasné. To, že ve městě i mimo budu čučet v koloně, je také jasné. Spotřebu lze ovlivnit PŘEDEVŠÍM tam, kde je k tomu prostor. Což rozhodně není paušálně na českých silnicích. Chování se k vozu je věcí zcela jinou. Ale o té se v článku nehovořilo ;)