nepřihlášený uživatel napísal:
Mohl by mi prosim někdo poradit.Mam velky problem se Škodou Octavii 1,8 20V r.v.97.Studeny motor velmi dobře startuje po zahřati a chvilce stani už motor vubec nenastartuji a musim počkat cca 30min někdy i dele než ochladne a pak uplně v pohodě nastartuje.Na diagnostice nic nezjistili tak vubec nevim.Jo ještě musim dodat,že do zapalovaci civky jde proud a ze zapalovaci do kabelu na svičky už nejde.Civka je nova a učinek je stejny.Děkuji moc
Z cívky jde do kabelů proud jen v určitém okamžiku natočení kliky, takže bez točení motorem se to nepozná. Navrhuji test roztažením teplého auta s velmi opatrným pouštěním spojky při zařazené 3-ce a podělit se s výsledky. Tím se posuneme ve zjišťování o kousek dále. Pokusy neopakovat často a dlouho jen jednou a buď chytne nebo nechytne - nespálené palivo by se mohlo dostat do katalyzátoru a spálit ho (doporučuji nechat auto stát cca 15 minut, aby kat zchládl, ale motor se ještě udrží teplý).
Ještě bych zkontroloval, jak se chová relé palivového čerpadla, jestli je funkční. Třeba selhává dodávka paliva vlivem jeho poškození. Za studena může pracovat dobře, ale jak se ohřeje a po vypnutí motoru odskočí, tak teplé třeba nepřiskočí z5. To je ale vaření z vody.
Z dotazu také není jasné, zda motor ani netočí nebo jen nenaskočí. Pokud by nenaskočil, zkusil bych při startování přidat trochu plynu. Třeba teplem zlobí volnoběžný ventil, což by se tedy projevilo i na volnoběžných otáčkách (kolísání, špatné reakce na připojení klimy, apod.).