0
späť
 

diskuze k tématu: Teply motor nenastartuje

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.10.2013 10:45, Teply motor nenastartuje
Mohl by mi prosim někdo poradit.Mam velky problem se Škodou Octavii 1,8 20V r.v.97.Studeny motor velmi dobře startuje po zahřati a chvilce stani už motor vubec nenastartuji a musim počkat cca 30min někdy i dele než ochladne a pak uplně v pohodě nastartuje.Na diagnostice nic nezjistili tak vubec nevim.Jo ještě musim dodat,že do zapalovaci civky jde proud a ze zapalovaci do kabelu na svičky už nejde.Civka je nova a učinek je stejny.Děkuji moc
reagovať
normen21
počet príspevkov4
dátum registrácie07.10.2013
Pondelok 07.10.2013 21:24, teplý motor nestartuje
Co startér?Zkoušeli jste kolik dává proud?Při zahřátí motoru se roztáhnou tzv.futra ve startéru a rotor má velkou vuli v uložení.Startér pak Nemá potřebnou sílu k nastartování.I když točí relativně normálně poslechově.Tak jsem to měl teda já na fiatu.
reagovať
normen21
počet príspevkov4
dátum registrácie07.10.2013
Pondelok 07.10.2013 21:25, RE: teplý motor nestartuje
normen21 napísal:
Co startér?Zkoušeli jste kolik dává proud?Při zahřátí motoru se roztáhnou tzv.futra ve startéru a rotor má velkou vuli v uložení.Startér pak Nemá potřebnou sílu k nastartování.I když točí relativně normálně poslechově.Tak jsem to měl teda já na fiatu.


tak pardon nedočetl jsem to do konce o té cívce.Omluva.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 08.10.2013 13:35, RE: Teply motor nenastartuje
nepřihlášený uživatel napísal:
Mohl by mi prosim někdo poradit.Mam velky problem se Škodou Octavii 1,8 20V r.v.97.Studeny motor velmi dobře startuje po zahřati a chvilce stani už motor vubec nenastartuji a musim počkat cca 30min někdy i dele než ochladne a pak uplně v pohodě nastartuje.Na diagnostice nic nezjistili tak vubec nevim.Jo ještě musim dodat,že do zapalovaci civky jde proud a ze zapalovaci do kabelu na svičky už nejde.Civka je nova a učinek je stejny.Děkuji moc


Z cívky jde do kabelů proud jen v určitém okamžiku natočení kliky, takže bez točení motorem se to nepozná. Navrhuji test roztažením teplého auta s velmi opatrným pouštěním spojky při zařazené 3-ce a podělit se s výsledky. Tím se posuneme ve zjišťování o kousek dále. Pokusy neopakovat často a dlouho jen jednou a buď chytne nebo nechytne - nespálené palivo by se mohlo dostat do katalyzátoru a spálit ho (doporučuji nechat auto stát cca 15 minut, aby kat zchládl, ale motor se ještě udrží teplý).
Ještě bych zkontroloval, jak se chová relé palivového čerpadla, jestli je funkční. Třeba selhává dodávka paliva vlivem jeho poškození. Za studena může pracovat dobře, ale jak se ohřeje a po vypnutí motoru odskočí, tak teplé třeba nepřiskočí z5. To je ale vaření z vody.
Z dotazu také není jasné, zda motor ani netočí nebo jen nenaskočí. Pokud by nenaskočil, zkusil bych při startování přidat trochu plynu. Třeba teplem zlobí volnoběžný ventil, což by se tedy projevilo i na volnoběžných otáčkách (kolísání, špatné reakce na připojení klimy, apod.).
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 06.11.2013 23:22, re:
Dobrý den. Tento problém se objevuje u poměrně velkého počtu vozů a ve velké části případů bývá na vině vadný snímač otáček klikového hřídele. Nejčastěji po zahřátí vykazuje nesprávné hodnoty a motor potom buď sám zhasne, nebo po zhasnutí nejde znovu nastartovat (signál z čidla je pro běh motoru nezbytný). Jak motor vychladne, lze jej opět nastartovat. Další možností může být vadný snímač teploty chladící kapaliny.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.