Pavel555 napísal:
Tak klapku jsem si půjčil od kámoše, nastavil přes vag a je to to stejný, takže klapkou to nebylo. Klapka samozřejmě čistá.
Já mohu sloužit pouze s vlastní zkušeností, kdy to klapkou bylo. Navíc jsem měl 1.6 slabší, tedy 55kW. Tam je klapka klasicky ovládaná lankem od pedálu plynu, ale má navíc i krokový motorek ovládaný počítačem. Uvnitř klapky je i potenciometr, který mění na základě natočení klapky krokovým motorkem svůj odpor. Tento odpor je vyhodnocován palubním počítačem jako "kontrola že se klapka pomocí motorku natočila". JENŽE, po určité době (po cca 200tkm) dojde k tomu, že se potenciometr vydře a lezou z něj hausnumera. Počítač se snaží hýbat s klapkou sem a tam, odezva z potenciometru je však jiná. To způsobuje ono kolísání otáček na volnoběh. Předpokládám, že u vaší verze 74kW to bude řešeno obdobně.
Doporučil bych ale ještě jednu věc. Podle mne ten váš motor má blbě nastaven předstih. Metodou pokus omyl jsem ověřil i kdysi na svém motoru, že je li základní předstih mimo rozsah kde ho elektronika motoru chce mít, tak se elektronika marně snaží předstih regulovat a otáčky kolísají. Odpovídalo by tomu i podivné chování motoru při nízkých otáčkách.
Upozornění - základní předstih se musí nastavovat v součinnosti s VAGem, protože předstih výsledný je daný předstihem základním (nastaveným mechanicky) a korekcí - kterou si výsledný předstih upravuje elektronika. Čili zjednodušeně řečeno - pomocí VAGu je třeba počítači sdělit "nyní nastavujeme základní předstih" (nepřidávej ani neubírej nějakou vlastní korekci) a teprve potom začít mechanicky nastavovat. Postup je popsán v návodu (je to i na netu).
No a nebo zkusit "na prasáka" sám hýbnout s rozdělovačem o milimetr (mě se jeví že máte vyšší předstih - takže snížit) a sledovat co se bude dít (ne okamžitě, spíše během řekněme dalších 100km).