Štvrtok 26.01.2012 10:13,
rada
Otázka zněla, který motor TDI v OI se vyráběl s jednohmotovym setrvacnikem, odpověd je Octavie před faceliftem zhruba do 08/2000 a pouze ve verzi 66kW/AGR motor. Pokud se nepletu. Zbytek jsou vše setrvačníky dvouhmotové. Životnost dvouhmotového setrvačníku je závislá od stylu jízdy řidiče, kdo motor podtáčí a zrychluje z nízkých otáček, tomu se brzo ozve a bude po ni. Ja ji měnil na Octavii 2004/66kW ALH motor ted před měsícem po 7,5 letech a 125 tisících km. Po demontáži byla spojková lamela ještě v pořádku ale dvouhmotový setrvačník již vykazoval vůle. Náhradou jsem po domluvě s mechanikem i vzhledem k dalším okolnostem dal jednohmotový setrvačník v kombinaci s odpruženou spojkovou lamelou. Výsledek? Dvouhmota dokáže více eliminovat přenost vibrací do interiéru, než jednohmota a zvyšuje komfort jízdy. Rozdíl ale není zas tak extrémní. Teď po měsíci mi to uz ani nepříjde. Na druhou stranu se motor s jednohmotou pocitově lépe vytáčí a při akceleraci motor tak neduní, jako s puvodni dvouhmotou. Co se týče ceny, tak výměna mě přišla na 12000 bez DPH, materiál, včetně spojkové sady a ložiska a práce. Sehnat komplet spojkovou sadu do 10 tkč s DPH dnes není problém, stačí jen chvíli hledat. Jako příklad uvedu www.hamar.cz, tam je spojkových sad v nabídce několik. Pokud by auto sloužilo čistě jako rodinný vůz, asi bych zůstal opět u dvouhmoty, prostě je komfortnější.
reagovať