Octávie II měla "vadné" série motoru 1.6 MPI a ty berou olej a to hodně. Dá se tolerovat 1l/5000km, ale když je to litr na 2000km a méně, je to špatné a právě i pro motor!
Naopak v Golfu V a VI a rovněž v sedanu Jetta motor 1.6 MPI olej nebere a nebo jen výjimečně a ne fatálně. Jenže nejde jen o motor:
1. Golf /Jetta je o třídu lépe odhlučněný než O2(na dálnici nepříjemné dunění)
2. Golf / Jetta má fortelnější techniku, O2 po 150tis.km už chce nové ložiska kol, čidla ABS, ale třeba i teče chladič nebo je rozsypaný tlumič výfuku nebo odejde mechanika otevírání okna nebo tempomat a dokonce může prasknout okno 5 dveří a ne jednou - to vše řešil můj kamarád s flotilou O2 1.6 MPI 2008-2009. Za mě palec dolů, jak Škoda/VW podcenila kvalitu...
3. Golf / Jetta má kvalitnější interiér i sedačky, navíc nepůsobí tak stísněně
Za mě nebral bych Octávii II a hledal poctivě servisovaný Golf, třeba kombík, třeba sedan. On se totiž majiteli odmění jako mému kamarádovi, který má Jettu 1.6 MPI předělanou na LPG, najeto 300tis.km s původním výfukem a podvozkovými díly! Měnily se jen brzdy a rozvody a provozní věci
Koroze žádná, bohatší výbava a pořád docela pěkný "kukuč".
Co více si přát?