Citroenak napísal:
Ak som cital spravne, jazdite 15t km, ale vacsinou po dialnici a okreskach. Ak su teda vase jazdy aspon 15km/20km, mozno by sa vam mohol oplatit naftovy motor. V tom pripade by som sa poobzeral po octavii 1.9tdi 77kw. Spotreba bude nizsia, ale tiez vas mozu cakat neprijemnosti, ktore tu boli popisane. Ja som pre svoju rodinu vybral benzinove auto strednej triedy. Je pre mna totiz dolezitejsie dojst do ciela, ako usetrit 1.5l na 100km. No a ak sa rozhodnete aj vy pre benzin, zacal by som mazdou 6. Myslim ze v roku 2005 presla faceliftom a nemala by tak hrdzaviet. Motor 2.0 bude spolahlivy a auto sa da kupit aj so 6 stupnovou prevodovkou, aj ked je stale dost kratka. Mozte sa pozriet aj po mondeu v 2.0i, ale najst dobry kus je uz nadludsky vykon. Moj vyber by urcite bola mazda 6 2.0i benzin kombi.
Souhlasím. Za stopade bych se nafťáka bál, ale když už, tak klasika 1.9 TDi nebo 1.9 JTD (Fiat, Opel). Nicméně pro rodinu bych v této relaci raději hledal benzín.
Uvedu svůj příklad. V roce 2009 jsem koupil Mondeo za podobnou sumu a ujel 70 tkm bez velkých investic na motoru a přenosové soustavě (měnil jsem IAC ventil kvůli "troubení" - majitelé 2,5 V6 vědí za 2500 Kč, ale to byla doposud spíše kosmetická záležitost). Dlouhodobá spotřeba 8,8, a to mě mají kamarádi za rychlého řidiče. Oproti adekvátní naftě jsem doteď prodělal asi 36 tKč, takže bych měl našetřeno na vstřikovače nebo na dvouhmoťák s EGR ventilem. Za 5-10 let se u naftové ojetiny dá očekávat, že něco z uvedeného může přijít, takže se úspora rázem přetaví do servisních prací.
To doporučení na benzínovou Mazdu se mi líbí, kdybych chtěl 2-litr, vybral bych si ji také.