0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda octavia II combi - jaký motor zvolit

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla
Pavel1.2
počet príspevkov6
dátum registrácie09.08.2015
Nedela 09.08.2015 11:02, Škoda octavia II combi - jaký motor zvolit
Dobrý den, prosím o radu jelikož všude se píše něco jiného a celkem se v tom ztrácím. Chci si koupit škoda octavia II combi r.v.2004-2008 kolem 130 000,-. Mám rodinu a ročně nejezdím cca 15 000km a plánujeme i cestování do zahraničí, takže roční nájezd vzroste. 70% jezdíme po dálnicích a okreskách. Chci nějaký motor,který je svižný, výkonný a má dobrou spotřebu.

Přemýšlel jsem nad motorem 2.0tdi 103kw s manuální šestistupňovou převodovkou, ale je na něj spousta záporných recenzí.
A ještě se chci zeptat jestli je dobré dělat chiptuning ne kvůli výkonu ale kvůli spotřebě .
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Nedela 09.08.2015 14:14, RE: Škoda octavia II combi - jaký motor zvolit
Pavel1.2 napísal:
Dobrý den, prosím o radu jelikož všude se píše něco jiného a celkem se v tom ztrácím. Chci si koupit škoda octavia II combi r.v.2004-2008 kolem 130 000,-. Mám rodinu a ročně nejezdím cca 15 000km a plánujeme i cestování do zahraničí, takže roční nájezd vzroste. 70% jezdíme po dálnicích a okreskách. Chci nějaký motor,který je svižný, výkonný a má dobrou spotřebu. Přemýšlel jsem nad motorem 2.0tdi 103kw s manuální šestistupňovou převodovkou, ale je na něj spousta záporných recenzí. A ještě se chci zeptat jestli je dobré dělat chiptuning ne kvůli výkonu ale kvůli spotřebě .


15 000km ročně = to je rozdíl mezi 6,5l spotřebou u benzínu a 5 u nafty (optimálně) cca 8000.-kč
Jak dlouho auto plánujete si nechat ?Aby se těch 8000.-kč neobjevilo v výdajích typu výměna vstřiků (20 000.-kč),výměna dvojhmoty (20 000kč),renovace turba (10 000)

Pokud chete cihp tuning,tak počítate s tím,že dřív odejde spojka a také jste si jistý,že veškeré části sacího potrubí a též motor bude adaptovaný na vyšší provozní tlaky a podstatně vyšší kroutící moment ? To napadlo Vás nebo Vás nějaký radoby expert co zlepšuje auta na parkovišti u Tesca zpracoval ?
reagovať
Pavel1.2
počet príspevkov6
dátum registrácie09.08.2015
Nedela 09.08.2015 18:39, odpověd
Mám v plánu si auto nechat co nejdéle klidně i 10 let když to pujde, ale hlavně mě zajímá jaký motor by byl vhodný. škodovka má motory 2.0 naftu i benzín, ale nenašel jsem žádné srovnání. nejsem žádný závodník, jezdím střízlivě kvůli rodině, ale chci silnější motor kvůli cestování po dálnici a když budu předjíždět, aby to auto mělo akceleraci i do kopce a ne jenom z kopce. Nepotřebuji jezdit 200!!!
Při koupi auta budu samozřejmě dbát na pravidelném servisu a plné servisní knížce a budu v ní pokračovat.
Co se týče chiptuningu mám to z vlastní hlavy a dost jsem se díval na internetu a vím že to zvyšuje krouták, ale také snižuje spotřebu a to hlavně ECOtuning, jenom bych chtěl vědět jestli to autu při běžném ježdění nezpůsobí problémy.
reagovať
Pavel1.2
počet príspevkov6
dátum registrácie09.08.2015
Pondelok 10.08.2015 07:58, výběr auta
Dobrý den,
potřeboval bych pomoci s výběrem rodinného COMBI do 150 000,-. Rozhoduji se mezi Škoda octavia II, Ford mondeo, Mazda 6 a Opel astra popříbadě jestli byste mi doporučili i jinou značku. Vím že mondeo je vyšší třída než octavia jenom chci pomoci s některými info.
Jezdím převážně dálnice a okresky tudíž mi jde i o to, aby byla 6 rychlostní převodovka. Jsem celkem klidný řidič nepotřebuji auto na závody.
Který ročník u každého z těchto aut je dobrý(spolehlivý)?
Které motory nafta/benzín jsou opravdu spolehlivé a jakou mají cca spotřebu?

Předem vám moc děkuji za odpovědi a omlouvám se, že jsem dávám tento článek, ale jsem z toho množství aut a motorizací opravdu ztracen.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 10.08.2015 12:18, Rada 1
Ak som cital spravne, jazdite 15t km, ale vacsinou po dialnici a okreskach. Ak su teda vase jazdy aspon 15km/20km, mozno by sa vam mohol oplatit naftovy motor. V tom pripade by som sa poobzeral po octavii 1.9tdi 77kw. Spotreba bude nizsia, ale tiez vas mozu cakat neprijemnosti, ktore tu boli popisane. Ja som pre svoju rodinu vybral benzinove auto strednej triedy. Je pre mna totiz dolezitejsie dojst do ciela, ako usetrit 1.5l na 100km. No a ak sa rozhodnete aj vy pre benzin, zacal by som mazdou 6. Myslim ze v roku 2005 presla faceliftom a nemala by tak hrdzaviet. Motor 2.0 bude spolahlivy a auto sa da kupit aj so 6 stupnovou prevodovkou, aj ked je stale dost kratka. Mozte sa pozriet aj po mondeu v 2.0i, ale najst dobry kus je uz nadludsky vykon. Moj vyber by urcite bola mazda 6 2.0i benzin kombi.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 10.08.2015 15:39, RE: Rada 1
Citroenak napísal:
Ak som cital spravne, jazdite 15t km, ale vacsinou po dialnici a okreskach. Ak su teda vase jazdy aspon 15km/20km, mozno by sa vam mohol oplatit naftovy motor. V tom pripade by som sa poobzeral po octavii 1.9tdi 77kw. Spotreba bude nizsia, ale tiez vas mozu cakat neprijemnosti, ktore tu boli popisane. Ja som pre svoju rodinu vybral benzinove auto strednej triedy. Je pre mna totiz dolezitejsie dojst do ciela, ako usetrit 1.5l na 100km. No a ak sa rozhodnete aj vy pre benzin, zacal by som mazdou 6. Myslim ze v roku 2005 presla faceliftom a nemala by tak hrdzaviet. Motor 2.0 bude spolahlivy a auto sa da kupit aj so 6 stupnovou prevodovkou, aj ked je stale dost kratka. Mozte sa pozriet aj po mondeu v 2.0i, ale najst dobry kus je uz nadludsky vykon. Moj vyber by urcite bola mazda 6 2.0i benzin kombi.


Souhlasím. Za stopade bych se nafťáka bál, ale když už, tak klasika 1.9 TDi nebo 1.9 JTD (Fiat, Opel). Nicméně pro rodinu bych v této relaci raději hledal benzín.
Uvedu svůj příklad. V roce 2009 jsem koupil Mondeo za podobnou sumu a ujel 70 tkm bez velkých investic na motoru a přenosové soustavě (měnil jsem IAC ventil kvůli "troubení" - majitelé 2,5 V6 vědí za 2500 Kč, ale to byla doposud spíše kosmetická záležitost). Dlouhodobá spotřeba 8,8, a to mě mají kamarádi za rychlého řidiče. Oproti adekvátní naftě jsem doteď prodělal asi 36 tKč, takže bych měl našetřeno na vstřikovače nebo na dvouhmoťák s EGR ventilem. Za 5-10 let se u naftové ojetiny dá očekávat, že něco z uvedeného může přijít, takže se úspora rázem přetaví do servisních prací.
To doporučení na benzínovou Mazdu se mi líbí, kdybych chtěl 2-litr, vybral bych si ji také.
reagovať
Pavel1.2
počet príspevkov6
dátum registrácie09.08.2015
Pondelok 10.08.2015 20:07, RE: Rada 1
David V napísal:
Citroenak napísal:
Ak som cital spravne, jazdite 15t km, ale vacsinou po dialnici a okreskach. Ak su teda vase jazdy aspon 15km/20km, mozno by sa vam mohol oplatit naftovy motor. V tom pripade by som sa poobzeral po octavii 1.9tdi 77kw. Spotreba bude nizsia, ale tiez vas mozu cakat neprijemnosti, ktore tu boli popisane. Ja som pre svoju rodinu vybral benzinove auto strednej triedy. Je pre mna totiz dolezitejsie dojst do ciela, ako usetrit 1.5l na 100km. No a ak sa rozhodnete aj vy pre benzin, zacal by som mazdou 6. Myslim ze v roku 2005 presla faceliftom a nemala by tak hrdzaviet. Motor 2.0 bude spolahlivy a auto sa da kupit aj so 6 stupnovou prevodovkou, aj ked je stale dost kratka. Mozte sa pozriet aj po mondeu v 2.0i, ale najst dobry kus je uz nadludsky vykon. Moj vyber by urcite bola mazda 6 2.0i benzin kombi.
Souhlasím. Za stopade bych se nafťáka bál, ale když už, tak klasika 1.9 TDi nebo 1.9 JTD (Fiat, Opel). Nicméně pro rodinu bych v této relaci raději hledal benzín. Uvedu svůj příklad. V roce 2009 jsem koupil Mondeo za podobnou sumu a ujel 70 tkm bez velkých investic na motoru a přenosové soustavě (měnil jsem IAC ventil kvůli "troubení" - majitelé 2,5 V6 vědí za 2500 Kč, ale to byla doposud spíše kosmetická záležitost). Dlouhodobá spotřeba 8,8, a to mě mají kamarádi za rychlého řidiče. Oproti adekvátní naftě jsem doteď prodělal asi 36 tKč, takže bych měl našetřeno na vstřikovače nebo na dvouhmoťák s EGR ventilem. Za 5-10 let se u naftové ojetiny dá očekávat, že něco z uvedeného může přijít, takže se úspora rázem přetaví do servisních prací. To doporučení na benzínovou Mazdu se mi líbí, kdybych chtěl 2-litr, vybral bych si ji také.


Ano 1.9 tdi jsou nej motory, ale nebráním se ani benzínu a potřebuji, aby se do auta pohodlně vešli 2 dospělí lidé a 3 děti + kočárek a bagáž na výlet či k moři, takže 6 stupnová převodovka je požadavek jinak je mi jedno jestli benzín či nafta, ale kvalita i bezpečnost jsou též důležité.
Ano ted najezdím cca 15 000km ale budu jezdit mnohem víc.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.