Protože již roky jezdím s OII 4x4 2,0TDi, upřesňuji recenzi-radu. Spotřeba je skutečně o cca 1l/100km vyšší, než u klasiky s pohonem přední nápravy, protože kardan k zadní nápravě se točí pořád, i když Haldex nezabírá a to má vliv. I tak mám cca 6,5 až 7,0l/100km dlouhodobě na kombinovaných trasách dálnice/okresky.
Závady do 200tis. km, jen klasika, nic strašného i přes to, že někteří škarohlídové varují před tímto motorem.
Jako čtyřkolka se to samozřejmě při normální jízdě na suchu vůbec nechová, ale protože v normální zimě (ne letos) jezdím hodně po sněhu, při razantní jízdě to skutečně v zatáčce, když to smykem ujede, pomůže. Až se z toho stane zábava, což často využívám
No a hlavní pomocník je to při rozjezdu na sněhu, vyhrabání se ze závěje, výrazně mi pomohla v Alpách na lyžovačce, kdy nasněžilo, namrzla silnice do prudkého kopce k lanovce, cca 10 km , celou tu cestu jsme předjížděli auta s klasickým pohonem, co stála na krajnici a nemohla dál.
Jak se píše, drobná závada v elektrice jednoho okna, kterou neřeším, s tím souhlasím, něco se občas mění na podvozku, ale to je na našich silnicích normální, netěsná klima opravená, zatím to jde.