nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, projel jsem si sekce a nikde jsme nenašel odpověď, proto se tedy na Vás obracím jakožto na žkušené odborníky. Chci si pořídit Škodu octavia II r. 2006-2007 Elegance v rozmezi mezi 175 000 a 200 000 s tachometrem do 90 000km. Čas od času se ukáze pěkná nabídka, ale nesplňuje moje požadavky, které mám jako nadstandart nebo neodpovídá stáří vozidla km. TAdy se Vás chci zeptat na motory 1,9 a 2.0. Servisáci a lidi, co tomu rozumí hodně říkají, že u 2.0 prakají hlavy na motoru a ještě nějaké časté vady. Nevím, co je na tom pravdy a tady bych se rád pozastavil nad touto otázkou a nechal si poradit. Nebráním se ani jednomu motoru,avšak vidím ve 2.0 lepší síľu (tah). Osobně jsem ve 2.0 neseděl, takže tady moc nemohu nic posoudit. 1.9 TDI mám najetou a vím, že v určité fázi do kopce z ní nedostanu už nic. Zajímalo by mne, jestli je 2.0 spolehlivý, co je pravda na tom, že ochází častěji turbo z důvodů vyšší zátěže, a zda-li dle Vás je vůbec reálné sehnat toto auto do 200 000 Kč s nájezdem do 90 000km, aby nebyl stočený tachometr. Jaké koliv další rady a upozornění velmi rád ocením. Děkuji za Váš čas. S pozdravem Honza
do modelu 2007 včetně vzít jednoznačně 1,9 tdi
2,0 tdi (od modelu 2008) má smysl jen při častější jízdě po dálnicích, kde je díky 6 kvaltu nižší úroveň hluku a stejná spotřeba, ve všech ostatních režimech je spotřeba 1,9 tdi nižší.
s 1,9 většina oktávek jezdila do 5 litrů, s 2,0 málokterá pod 5,5 (není to jen vina motoru - těžší hnací ústrojí, většinou i více výbavy a širší kola k tomu) - jel jsem asi 100 různými oktávkami víceméně jednu trasu
měl jsem jako služební 2,0 tdi v eleganci se spoustou další výbavy (xenony, lepší sedadla, zvýšený podvozek, 10 airbagů, etc) z roku 2008. když jsem ji odkoupil a pár let s ní jezdil, jediné, co jsem považoval za zbytečnost, byl motor 2,0 tdi (služebně jsem jezdil cca půl km po dálnicích, soukromě max. 20%).