0
späť
 

diskuze k tématu: Skoda octavia 1.6 55kw 1997

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.05.2013 08:35, Skoda octavia 1.6 55kw 1997
Zdravím, nedávno jsem si koupil Škoda Octavia 1997rv, 213 000km. autíčko jsem si koupil z důvodu že se mi líbilo po vzhledové stránce, i po technické stránce,ale po ujetí 300km , se auto začalo chovat nějak neobvykle, auto mezi 2-3 převodovým stupňem, se začalo chovat jako bych měl motor Š120 ne a ne 1.6, netáhlo to nic jako bych jel na dva válce, pochvilkách to začalo i vynechávat, motor se začal ve volnoběhu jako třepat, a střílení do výfuku, neměnil jsem ještě na tom nic,ale podle mě to jsou špatně nastavené rozvody, klapka(znečištěná), palivová soustava komplet znečištěná, tzn i vstřiky, určitě jeden z nich vynechává,vím že 1.6 nepatří pro příznivce rychlého ježdění,ale i přesto 8v 3400ot/min zabírá od spodu nemusí se tolik točit jako 16v který má krouták od 5400ot/min,nevím nezdá se mi to vůbec dokážete mi poradit co by to opravdu mohlo být způsobeno příčinou, jelikož jsem jel s autem zpět domů a to bylo 400km, autíčko se chovalo normálně,ale teď co s ním jezdím max denně 20km se chová, takto, může se jednat o nějakou skrytou závadu kterou mi majitel neřekl,škoda 1.6 jsem projížděl, komošovu ten ji má také ale tak jak je teď to moje není ani náhodou, pěkně od spodu jede pěkně a při 3000-4000 jede pěkně svižně, moje ani rana, zkusím se obrátit na vás jelikož si myslím že vy s tímto máte daleko větší zkušeností než ostatní díky s pozravem Michal.
reagovať
WilderT
počet príspevkov1
dátum registrácie20.05.2013
Pondelok 20.05.2013 20:31, RE: Skoda octavia 1.6 55kw 1997
nepřihlášený uživatel napísal:
Zdravím, nedávno jsem si koupil Škoda Octavia 1997rv, 213 000km. autíčko jsem si koupil z důvodu že se mi líbilo po vzhledové stránce, i po technické stránce,ale po ujetí 300km , se auto začalo chovat nějak neobvykle, auto mezi 2-3 převodovým stupňem, se začalo chovat jako bych měl motor Š120 ne a ne 1.6, netáhlo to nic jako bych jel na dva válce, pochvilkách to začalo i vynechávat, motor se začal ve volnoběhu jako třepat, a střílení do výfuku, neměnil jsem ještě na tom nic,ale podle mě to jsou špatně nastavené rozvody, klapka(znečištěná), palivová soustava komplet znečištěná, tzn i vstřiky, určitě jeden z nich vynechává,vím že 1.6 nepatří pro příznivce rychlého ježdění,ale i přesto 8v 3400ot/min zabírá od spodu nemusí se tolik točit jako 16v který má krouták od 5400ot/min,nevím nezdá se mi to vůbec dokážete mi poradit co by to opravdu mohlo být způsobeno příčinou, jelikož jsem jel s autem zpět domů a to bylo 400km, autíčko se chovalo normálně,ale teď co s ním jezdím max denně 20km se chová, takto, může se jednat o nějakou skrytou závadu kterou mi majitel neřekl,škoda 1.6 jsem projížděl, komošovu ten ji má také ale tak jak je teď to moje není ani náhodou, pěkně od spodu jede pěkně a při 3000-4000 jede pěkně svižně, moje ani rana, zkusím se obrátit na vás jelikož si myslím že vy s tímto máte daleko větší zkušeností než ostatní díky s pozravem Michal.


Mám stejný vůz, motorizaci i rok výroby. Nevím, zda-li se závada projevuje stejně jako u mého vozidla, ale dle popisu s největší pravděpodobností vypadá, že ano. Stručně popíšu, co "to" dělalo mně... Auto náhle začalo ztrácet tah, jako by vynechával jeden válec, spíše dva, zařazený přev. stupeň v tom nehrál roli. Pokud jsem zastavil a vyřadil, pak začaly lítat otáčky od cca 400 až do 1300 a auto se celé třepalo, sem tam i chcíplo, občas se to vrátilo do normálu a vše OK. Každopádně, pokud sem vůz nastartoval znovu, vše bylo opět v pořádku, třeba i na dalších 100km a po závadě ani stopy. Nejhorší bylo, že problém se opakoval naprosto nahodile, někdy 500km nic, někdy během 30km několikrát. Takhle jsem se trápil asi rok a nikdo mi nedokázal poradit co to způsobuje, včetně autorizovaných "specialistů". No abych to zkratil...přišel jsem na to víceméně náhodou. Světě div se, ale problém byl ve výfuku, resp. jeho přední částí. Pokud se mrknete pod auto do místa, kde je příruba - od sběrného potrubí se sbíha do dvou trubek (přes příruby), na kterých jsou v originále dva vlnovce menšího průměru, často se to v replikách nahrazuje jedním vlnovcem, který pak je v místech sbíhání 2-1. Problém je ve vlnovci/vlnovcích. Nesmějí mít sebemenší poškození, plná funkčnost nutná!!! Pokud jsou byť jen trošku poškozeny (prasklé, děravé, apod.), oba vyměnit, resp.jeden, máte-li replikovou variantu. Investice za cca 300kč a chvilku času s flexou a svářečkou, pak dobře prohlednout, namontovat, nastratovat a chvilku pozorovat, nesmí nikde být netěsnost! U mě od té doby klid, za 2 roky provozu bez problému.
Ještě jedna věc... pokud už není katalizátor v ještě ucházející kondici, pak je i dobré odpojit lambdu, je tam jedna. prostě jen vytáhnout a rozpojit konektor, bez obav, nic na palubce svítit nebude, není tam totiž nic, co by mohlo - u těhlech prvních oktávek ještě kontrolka poruchy motoru nebyla, jen na VAGu to vyhodí chybu po připojení. Samozřejmě pak je nutno počítat, že emise nejspíše neuděláte, ale to u takhle starého vozu s polofunkčním, resp. vůbec funkčním katem uděláte vskutku "legálně" málokde.
Nevylučuji, že u vás se může jednat o kombinaci více závad... Jen píšu mé poznatky a co vyřešilo můj problém, který se dle popisu zdá být dosti podobný. Ať tak či tak, u tohohle bych určitě začal, je to ta nejlevnější a asi i nejméně náročná možnost opravy.
Sám (a ani nikdo jiný) si nedokážu spolehlivě vysvětlit, co to tenhle problém vlastně způsobuje, přičítám to ale přisávání falešného vzduchu. Na každý pád, jakákoliv jiná netěsnot ve výfuku od katu směrem dozadu už zmiňovaný problém nezpůsobuje - vyzkoušeno

P.S: Pokud je načaté těsnění mezi přírubou (4 do 2, viz. výše), vyměnit též.
Ať se daří a pak dejte vědět, samotného mě zajímá, zda-li to pomůže
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 04.07.2013 19:43, Re:
Dobrý den. Diagnostikovat závadu na dálku je velmi obtížné. Ve Vašem případě bych nejprve zkontroloval, zda-li správně pracují všechny elektro součásti a zapalovací svíčky. Jinak jsem u několika motorů setkal s podobným projevem, pokud byla nějaká fyzická překážka ve výfukovém potrubí. Výfuk, na první pohled v dobrém stavu, byl uvnitř zkorodovaný a nějaký vetší úlomek ucpal potrubí, motor se následně dusil, netáhl atd. Zkuste proto zkontrolovat jeho stav.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.