0
späť
 

diskuze k tématu: Rodinný kombík do 300 tis. v automatu

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Radim D.
počet príspevkov1
dátum registrácie03.02.2020
Pondelok 03.02.2020 17:58, Rodinný kombík do 300 tis. v automatu
Zdravím všechny autaře!

Sháním rodinný kombík v automatu do 300tis. Auto bude muset jezdit jak krátké trasy po městě, tak dlouhé a relativně časté přesuny. Pozitivně se tedy stavím jak k naftě, tak k benzínu. Na čem mi záleží nejvíce (víc než image atd.) je praktičnost, spolehlivost auta, výdrž komponentů a dostupnost servisu.

Při procházení a zvažování různých možností mi z toho velice často vychází jako nej volba Octavia III 2.0 TDI 110kw DSG - motor spolehlivý, město při dobrém zacházení zvládne, při pravidelném servisu zvládne pěkné nájezdy; převodovka je sice dsg (měniče považuji za spolehlivější a snazší na údržbu), ale aspoň "mokrá", takže při pravidelných výměnách oleje zvládne taky slušný nájezd; vlečená náprava pak znamená taky lepší životnost a snazší servis než víceprvková; jedinou otázkou je asi turbo, ale nezaznamenal jsem, že by dělalo zde problémy, pokud se k němu člověk chová dobře; dostupnost servisu v ČR je na jedničku a prostornost pro rodinné využití také.

Problém je, že pěkně vybavené ovce třetí generace v automatu s nájezdem pod 100tis km se zatím nevejdou do rozpočtu 300tis Kč. Ačkoliv pár s nájezdem lehce přes sto se najde. Sto tkm beru jako jistou orientační hranici proto, že když zvážím, že dsg atd výdrží nájezd kolem 200tkm, tak to při mém ročním nájezdu cca 25tkm aspoň ty 4 roky vydrží (snad) bez závažnějších oprav a investic.

A teď dvě otázky: 1) jsou moje úvahy správně? 2) napadají vás lepší/srovnatelné alternativy?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 04.02.2020 13:10, RE: Rodinný kombík do 300 tis. v automatu
citácia:
reakce na: Radim D., 03.02.2020 17:58 (Zdravím všechny autaře! Sháním ...)

Ahoj, napadá mě hned několik daleko lepších variant. Ono totiž Octávie moc neoslní ani jízdními vlastnostmi ani sedadly a proto bych zkusil projet:

1. Ford Mondeo 2.0 TDCI Poweshift(pokud se dobře udržuje, vydrží stejně jako DSG s mokrou spojkou). Motor patří mezi to nejlepší u mladých ojetin. Podvozek Mondea, sedadla Mondea ale i výdrž dílů prostě Octávii převyšují právem o třídu. Lepší je i odhlučnění. Nejraději bych se s tebou vsadil, že jak se projedeš v Mondeu(ale pořádně, dálnici apod.), tak Octávii budeš brát jako taxikářské auto leda okolo komína Těch kamarádů s 2.0 TDCi mám více(Mondea a S-Maxy a mě se na těchto motorech líbí, že fungují jak hodinky, po 300tis.km se ozvou vstřiky, nebo se musí pročistit FAP filtr, ale jinak vše šlape dobře. To se u 2.0 TDI nedá nikdy říct na 100%, byť je to motor příjemný s nízkou spotřebou)

2.Audi A4 kombi 2.0 TDI. Pozor Audi není převlečená Octávie nebo Superb, je to vůz jež ma fortelnější díly, lepší sedačky atd atd. Opět zkus projet

3. VW Passat a Golf 2.0 TDI DSG. Pořád kvalitativně lepší varianta Octávie. Počínaje sedadly, čalouněním a konče odhlučněním. Chce to prostě projet

4. Honda Accord 2.0i, bohužel v automatu nedostatkové zboží, ale vůz díky nižším nákladům na provoz dožene vyše uvedené diesly, jakmile odejdou vstřiky, EGR ventil atd. Můj kamarád na dálnici jezdí za 6,5-6,7l, přitom jede normálně 130. Jak to Honda dělá nevím, ale už jsem víděl Accord s 360tis.km, bez závady - samozřejmě v automatu. Accord má trochu méně místa vzadu, ale jinak vpředu jde o luxusní svezení.. Antikorozní ochrana je dobrá, na tohle auto se bude hodně vzpomínat ještě
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Piatok 07.02.2020 17:12, RE: RE: Rodinný kombík do 300 tis. v automatu
citácia:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2020 13:10 (Ahoj, napadá mě hned několik d ...)


Zdravím, dle tvých požadavků, ovcí bych nebral, teď jsem dělal supa 2015 a překvapila mě jednoduchost nápravy v předu, ovšem za nabojove ložisko 3000,- asi opravdu dávat nechceš, a DSG je mi silně nesympacky, ať je na tuto prevodovku spousty kladných ohlasů, tak já bych to ,,automatem,, nenazyval. Nejsem zcela proti ale automat má být automat a ne převlečený manuál, navíc pro správnou údržbu olej není levný.
Mám na prodej Citroën C5 X7 je to rok 2008 2.0hdi 100kw v automatu. Když mi ruplo okno tak jsem s tím jezdil(asi 5000km) a se spotřebou jsem byl s mojí nohou(jsem zvyklý na 125kw) na 7.2l dle palubaku, ofiko cca 1-2 desetiny méně. Ano má sice 300 tisíc což spoustu lidí odrazuje, ale já to koupil s padlým automatem a teď je tam automat se 120000, odchazej hlavně kvůli výměníku a ten je tam nový originál, ona to druhoska stejně asi ani nedělá. Rozvody mají 20000km takže 180km neresis. To vše za 100000kc ve velmi pěkném stavu i super výbava, navi s HDD, elektrická polokuze. Možná časem nápravy ale komplet repas celé nápravy 20k každá náprava, ostudu s tím neuděláš a hodně usetris. Nebudu nutit žádnou stoceninu vše sedí a stav odpovídá podstatně nižšímu nájezdu.
Jinak již zmíněné mondeo. Pokud 2.0Tdci, používají také motory od PSA a i automat je také totožný (japonský aisin).
Nájezdy u těchto modelů aut sice pod 200kkm budeš hledat těžko nebo stoceno, ale spolehlivost 2.0hdi (RHR) patří k nejlepším na trhu. Nemyslím si že bys prohloupil s peugeotem nebo i C4 grand picasso(blbě se hledá automat často je to robot a to nechceš) a nebo avensis od Toyoty taky patří ke spolehlivým vozům pokud bys chtěl spíš benzina.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.