nepřihlášený uživatel napísal:
Mám 50 tis.Kč a chci koupit vozidlo v naftě nemohu se rozhodnout mezi auty jedničková Škoda Octavia TDI nebo Citroen C5 také v diselu.Zajímá mně spolehlivost,poruchovost jaký naftový motor pro a proti abych se mohl rozhodnout pro auto pro českého pracujícího.Děkuji.
Záleží kolik máte odloženo na servis - ale za ty peníze to bude těžko něco rentabilního, dobrá oktávka se v bazaru nebo v inzerci snad ani neobjeví, to už spíš C5, ale rvát do něj peníze na dojíždění do práce nemá smysl.
Uvedu to na příkladu - známý nedávno ženě koupil pěknou jedničkovou fabii, po prvním majiteli s kompletní historií a ještě příslušenstvím za 50 000 kč a stejně do ní musel dát dalších 12 000, aby to auto uvedl do dobrého technického stavu a ženě někde nekleklo a vůbec aspoň dalších 5 let spolehlivě sloužilo. Podotýkám, že se řešily jen nutné investice do kapalin a motorového spotřebáku, brzdy a podvozkové díly. Neřešily se odřeniny na náraznících a blbosti, u kterých nehrozí koroze plechů.
Oktávka TDI z přelomu století s reálným nájezdem 300 000+ zdaleka nebude v tak dobrém stavu jako o 5 let mladší benzínová fabie po soukromníkovi - prvním majiteli a pravých 100 000km.
Třeba v rodině máme taky takovou oktávku, ovšem pravidelně servisovanou, která slouží jako spolehlivý dělník a pracovní auto a nikoho by ani nenapadlo se ji zbavovat, protože by ji nemělo co nahradit a investované peníze by nikdo nezaplatil - tím vás chci směřovat spíš k té Fábii s nějakou 1,4 a pokud potřebujete velký kufr tak ve verzi kombi, za ty peníze 100x lepší volba
(jen u 1,4 16V bacha na nevyměněné rozvody...) - u OHV je sice řetěz, ale za ty roky často vytahaný - nepřeskočí ani nepraskne, ale auto pak zbytečně žere a je hlučné - výměna řetězu navíc zde stojí pár korun