Když neznám servisní historii, holt budu muset zainvestovat.
Jede auto dobře? Pak OK, jdeme dál...
Startuje dobře za tepla a studena? Pro jistotu nechám otestovat alternátor a baterku..., ušetřím si tím spoustu nepříjemností.
Vyměním ojel, olejový, vzduchový a palivový filtr a chladící kapalinu. (brzdovku samozřejmě taky, ale řeč je teď o motoru), interval je jinak 15 000 km/ 1 rok, podle toho co nastane dřív
Teď je řada na výměnu rozvodů, vč. vodní pumpy, kladek a řemenu příslušenství ( pro servo, klimu) - doporučuji nešetřit a zvolit kvalitu, např. INNA apod. Nepacientím a nedělám si to doma podle návodu z netu, ale jedu za zkušeným mechanikem, co tomu rozumí - rozhodně se to vyplatí!!! Interval rozvodů je 90 000/ 6 let.
Nečepuju bionafty a břečky!!!
No a pak má motor šanci dožít se dalšího půl milionu. Někteří taxikáři mají jeden motor i ve třetí kastli