David V napísal:
q1car napísal:
Zdravím všechny co rozumí a umějí poradit.Zvažuji koupi Octavie III ve výše vypsaných dvou motorizacích. Obecně předpokldádám, že jej budu vlastnit do konce jeho dní a chovat se k němu tak jak se má. Varianta prodeje po 4letech není jistá-může nastat. Teď to důležité:Roční nájezd za poslední dva roky cca 24tis km.Jelikož bydlím cca 19Km od Brna a v Brně je většina našich dodavatelů, firem a i větší část zákazníků, tak 55% tvoří okresky, 30% město a 15% dálnice. Obvyklý den vypadá tak, že ráno vyjedu, jedu oněch cca 20km do Brna, zastavím, jdu něco nakoupit, popojedu přes půl města, jdu vyřešit něco za architektem, popojedu třeba dále atd., a na konci dne opět domů apod. Někdy naopak vyrazím na zaměřování/schůzku do Prahy, Ústí nad. Labem, Mladé Boleslavi apod., Ale obecně častěji to Brno a okolní. Taktéž jezdím na nákupy a za sportem (2x ráno za víkend) cca 10km daleko.Otázky jednak směřuji ke kvaliám, poruchovosti a vhodnosti použití jednotlivých motorizací, tak i převodovek, kdy zrovna k té 7stup. nemám moc důvěru. Ideálně bych osobně kombinoval 1.4TSI s 6stup, ale to nedělají :) ..DSG je bez debat a v rámci varianty TDi zvažuji i nezávislé topení z výroby (raní topení - ohřeje to i olej?). Ostatní výbava je vybrána, jedná se spíše o motorizaci a převodovku. Jak se projeví servisní náklady, spotřeba apod. ve vzájemném srovnání. Děkuji moc za tipy, rady, postřehy a zkušenosti.
Ohledně DSG doporučuji udělat rozsáhlejší vyšetřování. Údajně ve Světu Motorů psali, že tato komponenta je docela choulostivá a její životnost nebývá závratně vysoká, tak aby to auto nebylo jen na 5 let... Ale detaily nevím, jak jsem koupil, tak prodávám.
Ano, v minulém nebo předminulém světě motorů se o dsg psalo. Včera jsem si to shodou okolností četl. Závěr byl takový, že i 7DSG by po roce 2013 mělo být schopno bez větších problémů najet cca 200tkm. Poté by se měly měnit spojky, jelikož se opotřebovávají (podobně jako u manuálu). Problém je ten, že výměna je složitější a prý ji kolikrát nezvládají pořádně autorizované servisy...
Navíc DSG není úplně to pravé ořechové do popojíždění v kolonách, ale uznávám, že je to pořád lepší než manuál.
Ad kristianova rada k CNG a vaše uvažování nad naftou. Záleží na tom, kolik najedete a kde bydlíte. Pokud bydlíte na jih od Brna, lze využívat tankovací stanice CNG například na Kaštanové. Vzhledem k momentálním nízkým cenám nafty a benzínu je ale úspora CNG momentálně nízká. Může Vás ale hřát pocit ekologicky nejčistšího auta...