Ahoj, tady je za mě volba jednoznačná pro Octávii.
Rapid měl a ještě i má mnoho neduhů, právě ročníky 2013-2014 jich mají docela dost, něco šlo vyreklamovat, něco ne. Pak je tu kvalita interiéru, která se rapidně zlepšila až tak kolem 2015/2016 a to zejména díky edici Fresh, kdy interiér a výbava šly "dosebe". Stále ale platí, že jde o lowcost, tj. tvrdé plasty, nesmyslně úzký interiér i exteriér, dokonce R. Clio je širší!! ale také docela tvrdé nastavení podvozku. Dále velmi podprůměrné brzdy a ne příliš dobrá výhlidka na životnost turba, které je docela drahé. Mě u Rapidu vadí i extrémně malé čelní okno.
Octávie je už segment C a tam je konkurence tak veliká, že ani Škoda si nedovolí tak šetřit. Takže měkčené plasty v interiéru, určitě komfortnější nastavení podvozku, kvalitnější zpracování celého vozu, a díly částečně z Golfu V dávají Oct II facelift dobrou vyhlídku na odolnost a spolehlivost.
Motor 1.6 MPI je příjemný společník, rozhodně se s ním lépe jezdí, než s 1.2 TSI(mám doma), protože nemá turbodíru a zabere od spoda. Jediné na co je třeba si dávat pozor je spotřeba oleje. Nevím proč, ale na forech si lidé docela často na to stěžují při vyšších nájezdech. Já ale mám kolegu co má právě Oct II 2009 1.6 MPI najeto 120tis.km a olej vůbec nedolívá. Pravdou je, že auto kupoval jako nové a long interval zrušil jako první věc po koupi mění olej co rok/15000tis.km
Jinak mě tady asi ukamenují, ale v podobné cenové relaci se nabízí i Ford Focus II facelift 1.6 Duratec, který je nadmíru spolehlivý a téměř vždy s lepší výbavou, tj. ESP, klima, 6xairbag atd..
Focus II facelift si v ničem nezadá s Oct II, motor je dokonce o milimetr živější, spotřeba podobná, podvozek famózní. Interiér má také měkčené plasty, vše trochu kazí je nevzhledná výplň dveří.
Pak jezdím pravidelně s VW Jettou 1.6 MPI, která ma najeto 300tis.km s LPG, olej nebere a komfotem poráží Oct i Focus. To samé bude platit patrně i pro Golf V 1.6 MPI...