Paul napísal:
Dryft napísal:
Zdravím, nedávno jsem zde měl dotaz na auto do 200.000,- Kč s měsíčním nájezdem 3.000 km (80% dálnice). Rozhoduju se teď mezi dvojkovou Octavií 1.9 TDI (77kw) a Octavií 2.0 TDI CR, která mi byla doporučena. Poradíte, jaký je mezi nima rozdíl? Cena, spolehlivost, spotřeba, pohodlí. Kolik budou žrát při 130 km/h? Děkuji.
Pokud vím, tak 2.0 CR jsem doporučoval já. Pro tento typ provozu (hlavně dálnice) je určitě vhodnější jak komfortem (hlučností) tak i spotřebou při vyšších rychlostech. Výkon je taky někde jinde. Faktem je, že za stejné prachy bude 1.9 TDI pravděpodobně v lepším stavu,i když jejich ceny jsou opravdu hodně přešponované a 2.0 CR se hodně veze s méně povedenými verzemi 2.0 TDI, čímž jde cena dolů. Obojí udělá dobrou službu, pokud to nebude stočený a zanedbaný kus. Rozhodl bych se tak - svezu se s oběma a co mi víc sedne, to koupím. Osobně bych se vyhnul 1.6 TDI, která má hodně dlouhé převody, takže sice na dálnici i jen s pětikvaltem moc netočí, ale dynamika je na můj vkus mizerná a spotřeba je spíš jako u 2.0 (ve městě a na dálnici), taky bývá náchylnější na spojku, právě kvůli dlouhým převodům, kdy si hodně řidičů pomáhá prokluzem. Jel jsem už v mnoha, které měly najeto i jen něco přes 50 000 a spojka byla těsně před smrtí.
dálnice je jediný režim, kde se spotřebou vyrovná 2,0 tdi motorům 1,9 tdi. ale komfort jízdy (nižší hluk) je nesrovnatelný.
motory 1,6 a 2,0 cr bych spíš vynechal...ani ne tak z důvodu spojky - to poznáte při prvním rozjezdu - ale protože tyto motory nebyly zpočátku dobré (hlavy). spolehlivé 2,0 cr jsou (tuším) od mr 2011 a 1,6 cr od (tuším) května/června 2011.
jinak s 1,6 cr jezdím ke svému překvapení nejlevněji (nejmenší spotřeba) ze všech octavií, co jsem dlouhodobě měl (o1 66kw, o1 81 kw, o2 77 kw (tdi), o2 103 kw (tdi), 2x o2 77 kw (cr)) ...50% praha, 40% dálnice, zbytek okresky. kvalty jsou delší a dynamika logicky horší, než u 1,9 tdi, ale pro "nezávodníka" stačí. je znát hlavně při plné zátěži. akustický komfort na dálnicích se blíží 2,0