Pán prostě chce oktávku, tak zákonitě nastane problém s pohonem - buďto archaický atmosférický 8ventil s nevalnou dynamikou a spotřebou (kde spolehlivost je brána jako něco ne samozřejmého, ale něco navíc), nebo problematický (prý jen ze začátku) TSI (problémy s rozvody a podložkou pod turbo nejsou brány jako poruchy, ale jako vlastnost
). Navíc se dozvídám legrační poznámku, že "je to vyměňováno během záruky"
. Což pro mne znamená, že se fáze vývoje motoru tak nějak překrývá s fází provozu
. U produktů jiných automobilek by to v řadách VW zaslepenců vyvolalo pohrdavé ušklíbání, platí-li však tento stav u "etalonu a klasiky své třídy", nic zvláštního se vlastně neděje. Jen je třeba se vžít do role testovacího jezdce, za což se samozřejmě připlácí
. Nedovedu tazateli poradit, protože bych (když už O2) vybral jiný typ pohonu (na odlišné palivo), nebo nejlépe produkt úplně jiné automobilky (což určitě nechce). Proto doporučuji hod korunou, a lámat si hlavu s něčím smysluplnějším