0
späť
 

diskuze k tématu: Motor 1,9 TDI a problém s emisemi

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
E.M.
počet príspevkov5
dátum registrácie09.06.2020
Utorok 24.11.2020 13:25, Vykuchaný DPF?
Doufám, že tazatel bude mít rozum a bude provozovat auto s řádně fungujícím DPF. Neexistuje žádný důvod, proč by lidé měli dýchat ještě více jedovatého svinstva jen proto, že chce někdo ušetřit.
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Piatok 27.11.2020 12:31, RE: Vykuchaný DPF?
citácia:
reakce na: E.M., 24.11.2020 13:25 (Doufám, že tazatel bude mít ro ...)


Legálně prosít s vykuchaným DPF nejde ale v ČR jde všechno takže takových aut jezdí spoustu, jsme přece v tržním prostředí a trh přece všechno vyřeší, akorát to stojí o nějakou tu korunu víc
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 27.11.2020 12:58, Výměna motoru
Při výměně by měl souhlasit kód motoru, jinak by auto nemělo projít evidenčkou. Realita samozřejmě může být jiná, možná stačí ve správnou chvíli zachrastit měšcem. Osobně by mě těch pár korun za to nestálo, ale provozovatelům O1 jde o náklady především. Zbytek bývá většinou pod jejich rozlišovacími schopnostmi.
reagovať
uwa1
počet príspevkov189
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 01.12.2020 18:34, problém
A aký máš problém s autom, že chceš vyhodiť DPF (idiot!)? Ušetril si za naftu tak raz za čas by si mohol autu dopriať servis. Ak na to nemáš jazdi busom!
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Streda 02.12.2020 09:39, RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pepe, 27.11.2020 12:58 (Při výměně by měl souhlasit kó ...)


Ten obrázek jedničkové octávky je tam chybný, ta nikdy DPF neměla i když EURO4 od roku snad 2005 splňuje.
Co se týká měření emisí tak ten samotný proces měření emisí je u aut s filtrem nebo bez stejný, akorát auto bez fitru by mělo mít větší kouřivost. Sám jsem byl u toho když technik tu sondu dal tak daleko od výfuku než emise vyhovovaly.
reagovať
uwa1
počet príspevkov189
dátum registrácie18.10.2016
Streda 02.12.2020 09:44, RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: ctverak, 02.12.2020 09:39 (Ten obrázek jedničkové octávky ...)

Či má auto mať DPF alebo nie si vie technik zistiť za 2 sekundy a súčasťou kontroly by mala byť aj fyzická kontrola prítomnosti. Technikovi, ktorý auto s vykuchaným filtrom pustí cez kontrolu, by som okrem výpovede naparil aj zo 3 roky natvrdo za všeobecné ohrozenie!
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 02.12.2020 13:35, RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: ctverak, 02.12.2020 09:39 (Ten obrázek jedničkové octávky ...)


Tak samozřejmě záleží na motivaci konkrétního technika
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.12.2020 07:05, RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pepe, 27.11.2020 12:58 (Při výměně by měl souhlasit kó ...)


Tady nejde o O1, ale o Octavii 2. To zaprvé. Zadruhé v odpovědi autora je chyba - DPF se na přání (za příplatek 30 tisíc) dal koupit i na českém trhu.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.12.2020 07:11, RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: uwa1, 02.12.2020 09:44 (Či má auto mať DPF alebo nie s ...)


Docela by mě zajímalo, jak často jezdíte reálně na emise.
Technik zjistí jestli má auto mít DPF opravdu rychle - podle hodnoty kouřivosti na štítku v motorovém prostoru a stejnou hodnotu mu ukáže PC při zadání typu motoru.
Na druhou stranu fyzickou kontrolu přítomnosti DPF v autě provedenou v rámci měření emisí jsem nikdy neviděl. Na emisích běžně není zvedák ani montážní jáma a technika válejícího se po zemi jsem jakživ neviděl.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.12.2020 07:19, RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pavlik, 04.12.2020 07:11 (Docela by mě zajímalo, jak čas ...)


Tak snad je běžné, že se emise dělají v rámci STK. Tam už je nutná kooperace 2 techniků (při ojebávání).
Ano, dá se to udělat nezávisle na sobě, ale přijde mi to jako ztráta času...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.12.2020 18:02, RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pepe, 04.12.2020 07:19 (Tak snad je běžné, že se emise ...)


Mám zkušenost s 5ti stanicemi STK/emise a vždy se emise dělají samostatně ve stavebně odděleném prostoru. Už jen kvůli ovlivnění měřící aparatury emisí nemůže obojí probíhat v jedné hale. Správně by neměl být měřen benzínový motor po dieselu ve stejném prostoru dříve než za hodinu.
Takže pokud projde diesel s vykuchaným DPF přes emise, na STK to nikoho nezajímá (pokud nemá výfuk děravý nebo utržený).
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.12.2020 18:53, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pavlik, 04.12.2020 18:02 (Mám zkušenost s 5ti stanicemi ...)


No takhle jsem nad tím nešpekuloval.
Pro mě je technik na STK kápo, tak ať si ošetří emisaře. Opačně to půjde taky (možná zbytečně), ale já bych na to nervy neměl.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.12.2020 20:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pepe, 04.12.2020 18:53 (No takhle jsem nad tím nešpeku ...)


Technik na STK není "kápo", je to obyčejný zaměstnanec, který je v hierarchii firmy na stejné úrovni jako ten "emisní technik". Oby mají odborná školení a certifikace, jen každý v jiném oboru. A každý z nich pracuje na jiné zakázce (většinou) stejné firmy - emise a STK se platí i fakturují zvlášť.
PS: pár techniků co se chovali jako "kápo" k zákazníkovi a pokoušeli se ze mě dělat vola jsem zažil. Vždycky stačilo zavolat si vedoucího STK ať problém posoudí a jejich ego zmizelo jako pára nad hrncem.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.12.2020 21:41, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pavlik, 04.12.2020 20:13 (Technik na STK není "kápo ...)


Tak asi nejsem takovej machr.
Kamarád technik poladil emisaře a bylo. Dal jsem auto, klíče, na přepážce předal doklady a po sms jsem si pro to přijel. To bylo naposled s 406. A před tím jsem tam byl celou dobu. Emisař měl instrukce, jen se zeptal: “ Kolik chceš, aby to vyšlo?” Nakalibroval střed, výsledek optimal.
Fakt bych to dál nerozváděl...
Už to nechci/nepotřebuju dělat. Ať si v tom každej najde co chce, nebudu sebe, ani nikoho dalšího veřejně práskat.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 06.12.2020 08:59, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pepe, 04.12.2020 21:41 (Tak asi nejsem takovej machr.K ...)


Nejde o to, jestli jsem machr nebo ne. Ale na STK jsem v první řadě zákazník, který si platí nějakou standardizovanou službu. Pokud se ke mě technik chová jako arogantní pitomec, opravdu nemám jediný důvod to snášet.
PS: asi jsem bílá vrána, ale já na STK/emisích nikdy úplatek nedal. Jednou jsem pravda neprošel kvůli hloubkové korozi zadních kotoučů, ale těch jsem věděl a byla to otázka času.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Nedela 06.12.2020 15:04, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna motoru
citácia:
reakce na: Pavlik, 06.12.2020 08:59 (Nejde o to, jestli jsem machr ...)


Já tam jezdím už spoustu let za kamarádem.
Otáčím se tam s několika auty (letos jsem to zesynchronizoval - s některýma jsem dorazil dřív, s některýma dýl ), nechal mu tam klíče a jel si po svým. No a pak jsem mu dal bakšiš za “nadstandardní službu”.
Taky nedávám úplatky
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.