0
späť
 

diskuze k tématu: Levné ojeté auto + oprava - kombi za 50-70 tis. Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Domino
počet príspevkov3
dátum registrácie27.08.2017
Streda 30.08.2017 15:27, Levné ojeté auto + oprava - kombi za 50-70 tis. Kč
Dobrý den,

rád bych vás poprosil o radu. S přítelkyní jsme měli půjčeného Scénica 1.9 dCi a momentálně sháníme jiný vůz. Náš nájezd je přibližně 15 tisíc km (převážně město + dojíždění 10 km, několikrát ročně cesta přes republiku, 1x ročně bychom rádi k moři). Z toho důvodu bych asi volil benzín, ale můžete mi to případně vyvrátit.

Rád bych pořídil starší poctivé zachovalé kombi (jsme mladý pár, do budoucna se bude hodit) kolem 50-70 tisíc Kč, do kterého bych postupně výrazněji investoval a vyměnil jeho klíčové díly.

Mými favority jsou:
Škoda Octavia 2.0 (je zde jiný, lepší benzín?)
Škoda Fabia 1.4 MPI (doporučený benzín)
Ford Focus 1.6 (zde často vychvalovaný)

Přiznám se, že mým snem vždy bylo trojkové BMW. Ale obávám se, že v této podobě by to byla jen pojízdná kasička (i po prvotních opravách) a proto tuto variantu s těžkým srdcem asi vylučuji.

Dosud jsem jezdil vždy jen s naftovými vozy, proto pokud by mi někdo vyloučil tradiční argument, že rozdíl spotřeby mezi naftou a benzínem se nechá u nafťáku v servisu, nebránil bych se tomu. Kolega má Fabii 1.9 SDI, neutahatelný motor. A přece jen i u těch Octavií bude mnohem širší výběr. Ale vhodnost benzínu do města a na krátké pojížďky je asi nevyvratitelná.

Děkuji všem!
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 30.08.2017 17:21, ..... ..... ..... ..... ... .
pro octavii je lepsi motor bud 1.8 bez turba po modernizaci, ktera probehla tusim 98, znamy ho ma najeto pul mil. bez zavad, nebo jeste lepe 1.8 turbo.

Motor 2.0 trpel na vyssi spotrebu oleje, ale ne kazdy kus, coz stejne pri koupi ojetiny nepoznate







osobne bych ale sel do japonskeho auta, napr. accord nebo avensis
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 30.08.2017 21:51, .... .... .... ... ....
jeste doplnim, u fabie 1.4 mpi je dobra volba, focuse berte jen druhou generaci, prvni jeste trpi na korozi, coz nevim jestli se vam vejde do rozpoctu
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 31.08.2017 12:26, R.Megane II
Ahoj, za mě zkusil bych pohledat R. Megane II 1.4/1.6 kombi v benzínu. Co se týká komfortu, lepší než Octávie I, včetně výbavy.
Focus jedině až II, na to máš malý rozpočet. Jinak kolega je spokojený s Fiatem Stillo 1.4.
reagovať
PatM
počet príspevkov199
dátum registrácie07.08.2016
Štvrtok 31.08.2017 17:53, Francouze
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.
Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Štvrtok 31.08.2017 20:41, xxxxxxxx
Tak focus druhé řady je dražší, Octavia předražená, smysl dává ta fabie. Pokud větší auto, co třeba Mondeo ? Teda v benzínu.
reagovať
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Piatok 01.09.2017 11:17, radši nižší střední třída
Mondeo za 50K už bude nejspíš taky pěkná popelnice, zůstal bych raději u nižší střední třídy nebo v kategorie "malé" (např. ta Fabie), pokud to pánovi rozměrově stačí. Střední třída je podle mě v tomto případě zbytečná a ve všech směrech bude dražší - ať už spotřeba (Mondeo v 1.8 nebo 2.0 reálná spotřeba kolem 8,5l, s nižší střední se dá v pohodě jezdit o litr méně), pojistka, díly, více poruch, protože to bude za ty prachy starší a jetější atd.
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Piatok 01.09.2017 13:24, RE: Francouze
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře


Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 01.09.2017 14:50, RE: Francouze
gottak napísal:
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....


Nase předchozí Megane Scenic mel sice převodovku desne vykloktanou, ovšem nevysypala se ani po mnohem vetsim najezdu. Dále jsme měli v rodine několik dieselovych 405, které měli hodne přes 300 tis km a převodovky byli bez problemu. Momentalne mame doma 206 diesel, najeto tez o hodne vice nez vasich 150 tis a převodovka tez ok. Nerikam, ze francouzi jsou vzorem kvality stejne jako japonci, ale ze by to bylo zas tak problematicke si nemyslim. Problém mají spise s elektrikou nez s mechanikou
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 01.09.2017 15:35, RE: Francouze
gottak napísal:
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....


Tak to sis naběhl:
Kamarádův R. Megane II 1.9 Dci má najeto 250tis.km a jezdí dál
Od kolegyne R. Megane II 1.6, najeto cca 140tis.km, vše ok
Jinak od synovce kolega má Megane I 1.6, najeto 240tis.km a motor i převodovka ok
Rodiče od kamaráda - Megane I 1.6 1998, najeto přes 200tis.km - motor a převodovka ok
Můj Peugeot 206 1.1. 2002, najeto 160tis.km cca, - motor i převodovka ok.
Neteřin Peugeot 206 1.1 1999, najeto přes 200tis.km, auto stále jezdí a prodáno dál
Kolegův R.Laguna II, 2006, 1.9 DCi, najeto cca 400tis.km původní motor i převodovka, vstřiky i FAP filtr(jednou regenerový uměle).
Kolegyně má C4 I 2006, 1.4 16v, najeto cca 140tis.km , vše ok
Kamarádům Peugeot 306 1.6, najeto cca 180tis.km, měněno jen těsnění hlavy, jinak jezdí denně do práce.
... to už nejsou náhody

Frantíci jsou steně dobří(jako bazarovky pro mě lepší) jako němci - u obou se musí jen vědět, který motor. Ostatně nejhorší spolehlivost v benzínu u bazarovek suverenně vede koncern Je libo HTP?, 1.gen 1.2 TSI?, 1.gen 1.4 TSI?,1.gen 1.8 TSI? a nebo slavný diesel 2.0 TDI PD(16v), nebo DSG se suchou spojkou, kterou mi do Rapidu ani nyní přímo nedopuričil prodejce Škody?

reagovať
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Piatok 01.09.2017 16:11, Bbbbb nnnnn mmmmm
Bobane zacinas me s tema kolegama znamyma kamaradama a rodinnyma prislusnikama celkem bavit
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 01.09.2017 16:33, RE: Francouze
gottak napísal:
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....

No ak sa ti vysypa casto prevodovka u frantika, tak by som chcel vediet, ako jazdis. Vies, ze tie dve packy pod volantom nie su na radenie rychlosti, ale na smerovky a svetla? To len tak tapam, ak presadas z nejakeho BMW alebo audi R8 do meganu.
Francuz bude za tu cenu jednoznacne najnovsi. Stale je to ale ojazdenka, a s nakladmy treba pocitat. Ale ak to bude benzin, nepoznam ziadnu neslusne drahu opravu, ktora by ho mohla postihnut (ak teda auto dobre pozriete, a nekupite si ako ja auto s klepajucim motorom :) ). Mozno este pozriet corollu alebo civic v benzine, tie budu urcite zabavnejsie.

reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Piatok 01.09.2017 20:44, RE: Francouze
BobanHTP napísal:
gottak napísal:
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....
Tak to sis naběhl:Kamarádův R. Megane II 1.9 Dci má najeto 250tis.km a jezdí dálOd kolegyne R. Megane II 1.6, najeto cca 140tis.km, vše okJinak od synovce kolega má Megane I 1.6, najeto 240tis.km a motor i převodovka okRodiče od kamaráda - Megane I 1.6 1998, najeto přes 200tis.km - motor a převodovka okMůj Peugeot 206 1.1. 2002, najeto 160tis.km cca, - motor i převodovka ok.Neteřin Peugeot 206 1.1 1999, najeto přes 200tis.km, auto stále jezdí a prodáno dálKolegův R.Laguna II, 2006, 1.9 DCi, najeto cca 400tis.km původní motor i převodovka, vstřiky i FAP filtr(jednou regenerový uměle). Kolegyně má C4 I 2006, 1.4 16v, najeto cca 140tis.km , vše okKamarádům Peugeot 306 1.6, najeto cca 180tis.km, měněno jen těsnění hlavy, jinak jezdí denně do práce.... to už nejsou náhodyFrantíci jsou steně dobří(jako bazarovky pro mě lepší) jako němci - u obou se musí jen vědět, který motor. Ostatně nejhorší spolehlivost v benzínu u bazarovek suverenně vede koncern Je libo HTP?, 1.gen 1.2 TSI?, 1.gen 1.4 TSI?,1.gen 1.8 TSI? a nebo slavný diesel 2.0 TDI PD(16v), nebo DSG se suchou spojkou, kterou mi do Rapidu ani nyní přímo nedopuričil prodejce Škody?


Je vidět,že jsi odborník.Proto bych se rád zeptal,jaké problémy má 2 TDI PD 16V 103 kw,
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Sobota 02.09.2017 07:04, .... ..... ..... ..... .....
pokud tedy francouze, volil bych jednickoveho megana po fl., nebo xsaru po fl. Za 40.tis se sezenou jiz opravdu pekne kousky. Jediny problem je zde se zadni napravou, ktera nejdele po 200tis km potrebuje repasi, ale spis jiz drive. Motor idealne 1.6, ta 1.4 je na hrane a moc nepojede
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Pondelok 04.09.2017 07:42, RE: Francouze
BobanHTP napísal:
gottak napísal:
PatM napísal:
Z toho výběru ani jedno, protože jestli to ještě nezrezlo tak to brzo zrezne. Takže bych vybral něco z Francie to totiž nezrezne, náklady na servis jsou stejné nebo spíš menší, protože to není místní modla takže to bude za stejnou cenu novější, vybavenější a v lepším stavu.Renault Megane, Citroen C4, Peugeot 307 všechno se dá za ty peníze sehnat 2005+ a se štěstím i 2008 na to můžeš u Škodovky rovnou zapomenout pokud nechceš pouze dveře
Ha ha ha, Frantíka ani omylem, leda bys chtěl aby se Ti po 150 tkm vysypala převodovka....Ty Megany jsou hrozný krámy.....
Tak to sis naběhl:Kamarádův R. Megane II 1.9 Dci má najeto 250tis.km a jezdí dálOd kolegyne R. Megane II 1.6, najeto cca 140tis.km, vše okJinak od synovce kolega má Megane I 1.6, najeto 240tis.km a motor i převodovka okRodiče od kamaráda - Megane I 1.6 1998, najeto přes 200tis.km - motor a převodovka okMůj Peugeot 206 1.1. 2002, najeto 160tis.km cca, - motor i převodovka ok.Neteřin Peugeot 206 1.1 1999, najeto přes 200tis.km, auto stále jezdí a prodáno dálKolegův R.Laguna II, 2006, 1.9 DCi, najeto cca 400tis.km původní motor i převodovka, vstřiky i FAP filtr(jednou regenerový uměle). Kolegyně má C4 I 2006, 1.4 16v, najeto cca 140tis.km , vše okKamarádům Peugeot 306 1.6, najeto cca 180tis.km, měněno jen těsnění hlavy, jinak jezdí denně do práce.... to už nejsou náhodyFrantíci jsou steně dobří(jako bazarovky pro mě lepší) jako němci - u obou se musí jen vědět, který motor. Ostatně nejhorší spolehlivost v benzínu u bazarovek suverenně vede koncern Je libo HTP?, 1.gen 1.2 TSI?, 1.gen 1.4 TSI?,1.gen 1.8 TSI? a nebo slavný diesel 2.0 TDI PD(16v), nebo DSG se suchou spojkou, kterou mi do Rapidu ani nyní přímo nedopuričil prodejce Škody?


No tak každý máme nejaké zkušenosti....že
Jinak to HTP bych nehanel, jezdi mi to za 5.5 L a nalítalo to už 340 tkm.....a vše na motoru původní, vyjma napínáku a zapalovacích cívek, to odchází, jinak nic.... Jo a převodovka je O.K. )))
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Pondelok 04.09.2017 08:15, ..... ..... .....
otec ma htp tez, najeto uz dost pres 200, ve 170 nechal generalkovat hlavu za cca 25tis, ventily popraskane jako okveti panpelisky. a to ji ma od nova a olej meni v polovicnim intervalu tj. po 7500.
Takze osobne nevidim duvod si tento motor kupovat kdyz jsou lepsi alternativy, ale znama ceska vlastnost je ze si kazdy chvali to co ma on, otec si taky "chrochta" jak je to bajecne
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 04.09.2017 09:30, RE: ..... ..... .....
Humusus napísal:
otec ma htp tez, najeto uz dost pres 200, ve 170 nechal generalkovat hlavu za cca 25tis, ventily popraskane jako okveti panpelisky. a to ji ma od nova a olej meni v polovicnim intervalu tj. po 7500. Takze osobne nevidim duvod si tento motor kupovat kdyz jsou lepsi alternativy, ale znama ceska vlastnost je ze si kazdy chvali to co ma on, otec si taky "chrochta" jak je to bajecne


Problém podpálených ventilů se týká motorů 4O a 44 kw do roku 2O11.Příčinou je že 6 v hlava umí za určité situace nasát piliny z katalyzátoru a ty obrousí dříky ventilů. Ty pak křivě dosedají a podpálí se. Sám vlastním jeden vůz s motorem HTP 5I kw a spokojenost. 1OO OOO km na benzín, 69 ooo km na plyn a zatím šlape jak hodinky. Na závady vozů škoda je zde spousta odborníků ,ale že to samé dokáže i například I 3O s motorem 1.6 mpi ,tak o tom se nemluví.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Pondelok 04.09.2017 10:50, .... ..... .... ... .
ano je to slabsi dvouventilova verze fabia II 2008

na druhou stranu je zde spousta odborniku ktere ty koncernove nedodelky budou vychvalovat stuj co stuj, nevim proc tu problematickou verzi vyrabeli tolik let bez uprav
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.