Utorok 29.01.2013 00:22,
atra caravan sportive 1.6 16v
Musím se zastat opelu astry. Mám tohle auto od r. 2006. Původně jsem tenkrát chtěl octavii I combi 1.6 benzin, nebo ford focus combi v té samé motorizaci. V té době jsem jezdil s hyundai lantra 1.8GT. Auto jsem kupoval skoro 2 roky. (Než jsem se odhodlal). Lantra totiž byla naprosto spolehlivá, r.v. 1994. Ovšem byl to sdn a tak malá praktičnost. Pořídili jsme si však pejska-Výmaráka a také jsem v té době jezdíval často na ryby. Takže: dostal jsem info, že u známého mého známého je k dispozici astra 1.6 16V caravan v antracit metalíze po 1. majiteli, ve verzi sportive...16" origin elektrony, pal. pc. klima, atd. Tak jsme se šli s přítelkyní "podívat". Podotýkám, že astra měla kompletní servisní historii a vypadala a i byla, což se ukázalo později opravdu v super tech. stavu. Měla tehdy najeto 118000 km poctivých. 1. maj z Německa, nějaký lékárník. Prvotně jsem byl oproti Lantře zklamán z dynamiky, ale potěšen spotřebou. I na 16" discích si astra brala do 8l oproti 10l lantry. Ano, ta spotřeba motoru od mitsubischi byla fakt velká, ale já to tenkrát neřešil. Co se týče dynamiky, se vše zlepšilo v zimě (astra), kdy jsem obul 14" disky. Pak byla dynamika Astry skoro srovnatelná s Lantrou a spotřeba, ač v zimě, byla ještě o cca. 1l nižší. Zvýšil se komfort, jízdní vl. se rapidně nezhoršily. Ale, to jsem se trošku moc rozepsal. Realita je taková, že opel jsem tekrát koupil za 140000,- Kč a do současné doby, kdy běží již sedmý rok u nás, jsem dělal pouze výměny oleje 10W40 150,-Kč/l a jednou rozvody vč. vodní pumpy za cca. 6000,- Kč...toto se dělá každých 60.000 km...což je dost krátký interval...Přední brzdy 1x komplet, 1x pouze destičky, zadní brzdy koplet a nedávno lanovody ruční brzdy-zatuhávalo to při mrazu. Toto celé za cca. 14.000,-Kč. Též jsem letos měnil komplet tlumiče, cca. 11.000,- Kč. Co se motoru a samotného auta týče, nikdy nás nenechalo někde viset a co se týká spotřeby oleje, je pravda, že byla tak 0,5l na 2000km, podle způsobu jízdy. Časté výlety k 6000 ot. = vyšší spotřeba oleje. Ale to jsem nikdy neřešil, vzhledem k tomu, že pal. PC vždy na dolití oleje upozornilo včas a náklad na olej 10W40 je minimální. Je paradox, že v současných 185000 km, se spotřeba oleje snížila na cca. 0,5l na 4000 km. Nevím, zda to může být způsobeno pravidelným tankováním superaditivovaným palivem, nebo si motor zkrátka jen sedl? Realita je taková, že dnes již má žena, která s autem většinou jezdí, nechce o jiném autě ani slyšet a už vůbec ne o tom, že by měla jít astřička za míň než 50.000,-Kč z domu. Asi ji tedy dojezdíme. Ještě bych chtěl doplnit, že auto je i na dnešní poměry dost tiché a komfortní. (Srovnání s H i30 1.4 HB r.v. 2009). Reálná spotřeba město: 9l mimo město 7.5l dálnice 8.5l. Eco rallye 6l/100km KV-Plzeň a zpět, rychlost většinou kolem 100km/h. Už jsem toho napsal víc, než jsem asi chtěl, ale musel jsem se astřičky zastat. Zkrátka považuji tento vůz za spolehlivý s nízkými provozními náklady. Tečka.
reagovať