Fanda napísal:
Karel - TipCars.com napísal:
Dobrý den. Pokud se spokojíte s průměrnou dynamikou, spolehlivým a nenáročným motorem pro Škodu Octavia druhé generace je jednotka 1.6 MPI. U jednotek TSI se objevovaly problémy s rozvody a celkově jsou mnohem složitější.
To už bych raději 1.4 59 kw,to je opravdu spolehlivý nenáročný motor a nejede o nic hůře než 1.6 MPI,která v octavii 2 nejede zrovna nejlíp.Navíc si 1.6 Mpi si umí brát hodně oleje a ani mechanika není u tohoto motoru tak odolná,jak se píše.Pokud tazateli dostačuje průměrná dynamika,tak je 1.4 59 kw lepší volbou.
Přesně tak, ač se to nezdá, 1,4 16V je lepší volba než 1,6, která je od 74 kW verze v O1 tak seškrcená EURO 4 a 5, že 1,4 má prakticky stejnou dynamiku a je celkově odolnější. 1,6 není z hlediska spolehlivosti špatná, ale kolem 200 000 km obvykle začne žrát olej a je třeba udělat menší generálku. Spotřeba se dá při klidné jízdě s 1,6 dostat i k 6,5 litru, ale když je třeba jet rychleji, začne žrát a stejně dynamikou nepřesvědčí. Další dobrou volbou je 2,0 FSI, ale pouze ve verzi s předním náhonem. 4x4 má složitý emisní systém, nejede a žere. U 2,0 FSI je ještě pohon rozvodů řemenem, takže no problém, doporučuji používat kvalitní aditivum do paliva včas měnit olej (max. 1 rok/15 000 km), na longlife je tam příliš malá olejová náplň. Spotřeba se pohybuje mezi 7 - 8 litry, podle stylu jízdy. TSI bych koupil až po modelovém roce 2012, nehledě na objem, nebo když byla provedena výměna rozvodů na záruku od tohoto roku, tam už by neměl být problém. To s olejem a aditivem pro TSI platí dvojnásob!!!