Streda 25.11.2015 17:41,
Dobrý dotaz
O problému s brzdami na oktávii I 1,9TDI (2 kusy) a na SUperbu V6 2,5TDI bych mohl psát romány.
Se všemi auty jsem jezdil jako se služebními. Ročně jsem najížděl 60-70 tisíc km. Z toho si lze vyvodit obrázek, jak se asi jezdilo. Naštěstí to bylo v letech 1995 a dále, co auto, to 2-3 roky. Jezdilo se tedy rychle a dnes tomu říkáme brzda plyn. Jinka to nešlo, když měl ráno člověk ze Šumperka do Loučovic pod Lipnem a tamv papírně udělat nějaký servis, odpoledne jet do Větřní a pak v podvečer do Budějovic, druhý dne do plzně, pak do Ostrova, následně do České kamenice a přes Štětí a KRPU v Hostinném domů, tak nemohl koukat na nějaké to omezení moc důkladně, to by si nevydělal na slanou vodu. (Poznámka: ještě štěstí, že 14 let tohoto divočení mám za sebo a dnes už si mou jen užívat klidnějšího života!). No a stylu jízdy odpovídlo i rychlé opotřebneí brzd. Na první Oktávce mi přední brzdy v tomto režimu vydržely rok - to je cca těch 60-65 tisíc. Pak se měnily a v rámci "vylepšení" mi servis nasadil jakési Bremba. Po 2 tisících plus mínus šly do šmelcu jako totálně zkroucené. Stejná situace byla s Zemmermany. Pak s ATE a další rádoby slutné značky. Mechanici pak začali svádět vinu na styl jízdy a nic mi nepomohly argumenty, že původní kotouče od Sˇkodovky mi vydržely rok! Měnili mi tlumiče torzních kmitů, silnetbloky, tyčky s tím, že tam jsou vůle a ty způsobují kmitání kol při brždění. Tenrkát jsem o tom ještě moc nevděl, dnes bych tyhle borce posílál do zádele. Nakonec to vyřešil u nás v Šumperku škodovácký servcis, tehdejší techik (dej mů Pan Bůh věčnou slávu) řekl památečnou větu - máš auto za půl milionu ( v té době), tak nešetři a dej tam originální díly. Jak pravil, tak udělal. A eihle - trampoty ustaly jak mávnutím kouzelného proutku. Zcela setjná situace se mi několikrát povtrdila u další Oktávky, kterou jsem si posléze od firmy odkoupil a chtíc ušetřit pár kaček, kuopil jsem z blbosi opět slovutné ATE a ty ostatní,. Navlas stejná situace. Po neuzaných reklamacích jsem zakoupil značkové brzdy a hele -klid. Horší to bylo u Superba, s tím už jezdila do servisu manželka, protože v té době jsem pobýval často v zahraničí a u servisu jsem tak nemohl být. I u tohoto vozu se potvrdilo to, co u dvou oktávek.. Divím se, že jsme si tehdá nevzali ponaučení a opět si nechali vyměnit kotouče za ty šmejdy. Stejně nakonec skončily na autě originály a zase se již po xtí potvrdilo, ežoriginální brzodvý kotouč prostě nasadím a 40-60 tisíc km o něm nevím. Desky jakbysmet.
Dnes už kupuji jen originální díly a s brzdami nemám posledních 10 let nejm,enší problém. nevíém, co je kroucení, kmitání a bůhví co. Tyhle zmetky jako ATE, brembo a pod. vyráběné ze dřeva kdesi v Číně mi už na auto nesmějí. Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne. Dnes už mu věřím.
reagovať