0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké auto/motor pro tahání koni?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla
Ladynka1
počet príspevkov3
dátum registrácie14.09.2014
Nedela 14.09.2014 10:26, Jaké auto/motor pro tahání koni?
Dobrý den,
sháním automobil, který by mohl táhnout přívěs na koně buď o hmotnosti 1600kg nebo 2t.. Přemýšlela jsem nad Octavií 4x4 1.9 tdi? Potřebuji auto s přijatelnou spotřebou, aby při normálním provozu po městě nebralo 10l. Mohli by jste mi prosím poradit třeba i jiný vůz v cenové relaci do 180tis.? Hledám automobil, který to opravdu zvládne a nebude kvůli tahání, každý týden v servisu.
Děkuji
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Nedela 14.09.2014 11:26, Nemožné
Auto, které by dokázalo v POHODĚ tahat vozík s koněm a ještě být úsporné jako naftová Octavie v podstatě neexistuje. Já být vámi, šel bych do Sorenta, 2,5 CRDi. Pravda, spotřeba bude pořád kolem 10 l, níž se za žádných okolností nedostanete, ale výš v podstatě taky ne. Dvoutunového vozíku si to auto za sebou téměř nevšimne a je poměrně dost spolehlivé (s manuálem a nejsilnější naftou). A na kouli má 3,5 tuny, takže kdybyste jednou potřebovala tahat dva koně, není problém.
reagovať
Ladynka1
počet príspevkov3
dátum registrácie14.09.2014
Nedela 14.09.2014 11:36, Sorento
Najezdím pracovně měsíčně cca 1800km a koně táhnu 3x za měsíc. Spotřeba je pro mě opravdu důležitá. Po úvaze jsem rozhodla pro vlek na jednoho koně, tudíž max do 1600kg. Mylsítě, že by se ocatvia zničila i přesto, že to má na kouli?
Děkuji
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Nedela 14.09.2014 12:12, tahání
Já bych si sehnal vw transporter/caravelle synchro T4 z konce výroby. Bude v dobrém stavu těžko sehnatelný a hlavně drahý, na to jak je starý, ale po základním servisu to bude naprosto spolehlivé auto jaké dnes už nikdo nedělá. A velmi pohodlné..
K tomu sorentu - pokud si pamatuju je doporučované právě v automatu, manuál měl nějaký problém se slabou spojkou a to na tahání asi moc nebude.
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Pondelok 15.09.2014 08:35, LPG
Na toto lze doporučit SUV s lpg. ale musíte počítat s tím, že pneu atd stojí víc jak na octavku. Octavka to nedá, odejde spojka s dvouhmotou a s vlekem bude brat tak 10-12l.
Já to řešil tak, že mám 2 auta, bmw na ježdění a na práci ssang yong musso
Kamarád má mercedes ml 320 s lpg a jezdí za 14l LPG (17kč/L) = 7l na benzín. auto je super na tahání i na ježdění, spolehlivé pohodlné.... za 2 měsíce s ním najel 20tkm, předtím měl ssang yong rexton 3,2 s LPG a taky byl spokojený (motor je stejný,ale v mercedesu nevržou plasy v interieru )
reagovať
jirig
počet príspevkov29
dátum registrácie30.08.2014
Pondelok 15.09.2014 11:12, tahani
my mame hengr na 2 kone a ten tahame za 2.5D transitem z roku 96. Jezdime takto uz nekolik let a bez problemu (pominu-li horsi terenni podminky, bahynko atd, kde zadokolka s motorem vpredu ma problem) nicmene spojka zatim spojkuje v poho, v podstate se v sezone jezdi kazdy vikend. na normalni jezdeni mame normalni auto. to jste asi ale slyset nechtela.
osobne bych to resis jeepem grand cherokee v automatu a LPG.
znama ma na toto VW passat 4x4 2.0TDi ktery je usporny silny atd, ovsem spojku uz delala... osobak urcite ne. Bud nejake SUV ci primo offroad nebo dodavku.
reagovať
jirig
počet príspevkov29
dátum registrácie30.08.2014
Pondelok 15.09.2014 11:12, tahani
double
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Pondelok 15.09.2014 13:59, RE: Sorento
Ladynka1 napísal:
Najezdím pracovně měsíčně cca 1800km a koně táhnu 3x za měsíc. Spotřeba je pro mě opravdu důležitá. Po úvaze jsem rozhodla pro vlek na jednoho koně, tudíž max do 1600kg. Mylsítě, že by se ocatvia zničila i přesto, že to má na kouli? Děkuji


Na 1 koně oktávka 4x4 bohatě stačí. Sice nepočítejte s žádnou extra dynamikou, ale s koněm za zády jsem stejně ještě nikoho jet rally neviděl. Výhoda 4x4 v tomto případě je i krátce odstupňovaná 6st. převodovka. Motor, pohon i převodovka toto tahání za předpokladu pravidelných výměn olejů vydrží. Spojka se setrvačníkem bude hodně záležet na vaší šikovnosti. Rozhodně zapomeňte na podtáčení (dunění) motoru, nebo pomáhání si delším prokluzem spojky! Za zvážení zde stojí i automat DSG, ale jen s doloženými pravidelnými výměnami oleje. Sice se u něj také po čase musí spojky vyměnit, ale elektronika dokáže pohlídat přešlapy a pro tahání je automat uživatelsky daleko přívětivější. Určitě si ke koupi přizvěte odborníka, protože octavie a zvlášť 4x4 si nikdo nekupuje aby je jen leštil. Na 1 koně to ale je ideál. Výborný na tahání je i Yeti 2.0 TDI, ale to je jiná cenová kategorie.
reagovať
Ladynka1
počet príspevkov3
dátum registrácie14.09.2014
Pondelok 15.09.2014 14:32, octavia 4x4
Dobrý den,

mockrát děkuji za radu. Už jsem tahala za Octavii 4x4 (2l tdi) a o vleku člověk ani neví... jde mi právě o to, aby to auto opravdu zvládlo a já do něj nemusela každý rok investovat 60 000,- jako ted s VW Sharan....
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.