0
späť
 

diskuze k tématu: Jak u Octavie řešit opotřebení brzd jen na jedné straně?

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 23.05.2012 09:53, Píst brzdy
Kdysi dávno se mi na Škodě 120 stalo, že píst brzdy na pravém kole byl mírně konický, to způsobovalo, že auto sice brzdilo normálně, ale s mnohem větší silou na pravé straně. Ovšem ten tlak zase nebyl tak velký aby to táhlo ke straně. Nicméně to způsobovalo právě tohle, velké opotřebení brzdy na pravém kole a také rozdíl v brzdném účinku. Tady by asi bylo vhodné vědět, když se ten repas dělal, jak kvalitní díly se na to použily
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 23.05.2012 10:38, bubny u O2
Pokud vím tak bubnové brzdy vzadu neměla ani nejvíc social verze O2 natož 4x4, tak nevím proč se to tu řeší. Ale viděl bych to na 2 věci. Buď zatuhlý pístek, to by pak auto mělo táhnout při brzdění na stranu, nebo nekvalitní deska na jedné straně která se opotřebovává jinak (je tvrdší, měkčí) než ta na druhé straně. Mělo by se to projevovat stejně. Výsledkem je rovněž nesouměrné opotřebení. Pístky často zatuhávají u řidičů, kteří brzdy moc nepoužívají, nebo na ně šlapou málo. Nejlepší je jednou za čas auto pořádně protáhnout a týká se to i brzd. Párkrát na ně pořádně šlápnout (plný brzdný účiněk se u aut s ABS pozná tak, že se i na suchém a rovném asfaltu ABS spustí). Chce to ale použít rozum a naplno nebrzdit opakovaně třeba ze 160 aby se nezkroutily kotouče a taky se nejdřív podívat za sebe, jestli za mnou nic nejede. Když jsem před lety kupoval auto, které z důvodu nepotřebnosti toho moc nenajezdilo, nepomohlo ani provětrání brzd a výmena brzdovky a musely se brzdy odstrojit, vyčistit a pístky pořádně rozchodit. Od té doby to brzdí jak nové a protože se s autem dost najede i svižným stylem tak není problém.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 27.05.2012 11:09, Ještě bych raději zkontroloval.
Zda nejsou příliš volná ložiska kola na opotřebené straně.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.