Piatok 22.01.2010 11:48,
Vibrace - brzdy
Na základě svých zkušeostí se 3 vozy Škoda (2x1,9TDI Combi a 1x Superb 2,5V6) jsem si celkem 100% jistý, že autorovi způsobují problém zvlněné kotouče. Znám to dobře... Řešil jsem to výměnou a laborováním s kotouči a po všech peripetiích se značkami jako ATE, Zimmermann, brembo a pod. jsem se vrátil k originálkům VW/Audi/Škod a s nimi jsem najížděl nejvíce kilometrů.
problém je v materiálu, litina není tzv. vyzrálá, je nestabilní a proto ohřev/schladnutí způsobí nevratné změny. Po diskuzi s několika strojaři-ti mi to potvrdili-je lepší, když materiál tzv. leží 5 let v kopřivách na deěšti a mrazu a teprve pak se z něj udělá výrobek. Bohužel, zmíněné značky výše to zřejmě nepraktikují a používjí čerstvé litiny a výsledek je takový, jaký je.
Bylo mi doporučeno kotouče tzv. zajet, tzn. ne jim dát nálož na prvních 10km a pak (ideálně po jízdě v kalužích či sněhu) někde zastvit. Jsou na vyhození. Postupným zatěžováním se dá problému částečně předejít, ale je to sázka do loterie.
Zajímaví je, že jsem ve svém životě měl asi 13 aut (mimo škopdy to byly a jsou ještě Peugeoty - 4-5 typů, Mazda 3MPS a Subaru legacy) a nikdy mimo Škody jsem potíže s kopáním od brzd neměl, jen na všech 3 škodovkách poté, co se orig. sjeté kotouče začaly měnit za ty levné náhražky ATE, Brembo a další... Je to zřejmě opravdu poddimenzovaný uzel na autech Sˇkoda a řešení je dost obtížné, zvláště u dýzlů, které jsou oproti benzínu o něco těžší...
reagovať