kristian2 napísal:
tyhle kecy o takzvane lepší naftě fak žeru.Drtivá většina PHM u nás je disribuovaná přes sklady Čepra a jezdí si tam jak OMV tak SHEL na stejné výdejní lávky a ze stejné nádrže ,jediný rozdíl je že, zminované společnosti si přidávají přímo do cisterny svoje aditivum samozřejmě +- na stejné bázy kvalita phm je dána při výrobě v rafinerii a i z tama chodí řekněme meně kvalitní a ředí se tou tak zvanou lepší tak aby vyhověla normě to samá platí pro míchačku vše se ředí naftou - nafta zvládně vše. u zminované OI bych fakt tohle neřešil,pokud budete měnit pravydelně olej tak tomu motoru pomůžete mnohem víc než kupovat tak zvanou lepší naftu. Ten motor je schopný jet i na olei
Toto je pravda len z casti. Ano, mozeme povedat, ze kazdy tu naftu berie z jedneho zdroja u vas (aj u nas, slovnaft), ale to je asi vsetko. Zalezi napr. na tom, ci sa na tej pumpe stihne minut stara nafta. Ak nie, moze byt najme v lete pokazena, co jej taktiez znizi kvalitu. Dalej ak je dlhsie prazdny zasobnik, zraza sa na stenach voda a ta tecie do nafty. A privela vody tiez moc nepomoze. A posledna nevysvetlitelna vec z vlastnej skusenosti. Skratim to. Zima, vonku - 25 stupnov, v aute plna nadrz z shell + aditiva VIF. Rano auto nenastartovalo. Prislo do garaze, a po hodine naskocilo na brnk. Nafta bola odcerpana a natankovana plna nadrz na 30 km vzdialenej shelke. Na druhy den to iste. Nadrz bola opat odcerpana a natankovane na slovnaft. Odvtedy ziadny problem. Aka je sanca, ze dve shelky na dvoch rozdielnych miestach mali takuto naftu? A kamarat mi potom povedal, ze na ich shelke tankoval benzin, a ten mu taktiez zamrzol (podla netu tam bolo okolo -29). To bola tretia shell pumpa. Takze rozdiely v palivach v praxi naozaj su, ci ale premiove palivo je naozaj premiove je otazka druha. Ale vies to naozaj zistit tym, ze auto ti zerie menej a ide lepsie. To ale docielis aj tymi aditivamy a mozes si byt 100 % isty, ze v nafte nejake su. Ja som teda za aditiva a kaslat na lepsiu naftu (tym nemyslim tankovat niekde na druzstve alebo z kohutika z ropovodu).
Inak ma neustale prekvapuje, v akej dobe zijeme. Predsa nemoze byt problem vymysliet nejaky prenosny tester kvality nafty, ktorym by si ludia, co chcu s autom jazdit dlhsie bez servisu, dokupili a hned by vedeli, kam nemaju chodit. Ja by som do toho isiel (keby som nemal benzin, kde by sa to ale taktiez zislo).