Pavlik napísal:
Paul napísal:
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).
V montáži day lightů na starou octavii také valný smysl nevidím, ale s tvým názorem hodně nesouhlasím. Že jsou tato přídavná světla často u země je úplně jedno - legislativa dává jasné parametry jak mohou být namontována. Že nejsou vidět na horizontech je také jedno - před horizontem předjíždí (nebo je v protisměru) jen naprostý idiot. V lesních úsecích jsou vidět bezproblémově, za horší viditelnosti je na každém, jak a kdy rozsvítí potkávací světla. Celé slavné celoroční svícení bych okamžitě zrušil, protože: 1) je neekologické a neekonomické - což odporuje současné všeobecné pseudozelené mantře, 2) je mnohem nebezpečnější, když se spousta lidí spoléhá na viditelnost světel v protisměru, než když dávají pozor co tam skutečně jede - stačí jeden zapomětlivý "nesvítící" a je malér, 3) tahle pitomost "zneviditelnila" motorkáře, 4) mnohem rozumnější Němci už tuhle hloupost dávno opustili - provedli analýzu po dvou letech a zjistili, že záporů je mnohem víc než kladů.
To, že legislativa určuje nějaké paramatry denního osvětlení je sice hezké, ale to neznamená, že je to úplně dobře, a že to v praxi funguje. Souhlasím s tím, že kdo předjíždí přes horizont je naprostý idiot. Bohužel, takových idiotů, zvlášť se zapnutým pouze denním svícením 5 cm nad zemí jsem už potkal hodně, proto mi to vadí. U idiota v protisměru s denním svícením, které jde vidět, to je aspoň menší zlo. Argumentuješ, že je na každém, kdy si zapne normální světla za snížené viditelnosti. Jenže u nás zatím platí celodenní svícení, a lidi si myslí, že denní je dostačující. Takže potkáváme další neviditelné idioty, co si myslí jak moc ušetří. 1) souhlasím, že svítit ve dne je blbost, a nesouhlasil jsem se zavedením celodenního svícení, 2)ano, je lepší se pořádně dívat a nespoléhat se na rozsvícená světla, ale když jede řada aut, a mezi nimi jedno neosvětlené, nemusí jít vůbec vidět a stane se malér, jak píšeš, 3)ano, jsou hůř vidět, 4) chci jen podotknou, že ti mnohem rozumnější Němci tyhle krávoviny vymýšlejí, přes EU nás nutí to zavádět, my jim to žereme, oni si pak řeknou, že to je blbost, zruší to, a my to máme vesele dál dalších X let. Teď nás čeká zavádění nízkoemisních zón. Němci už přišli na to, že to v praxi nic nevyřešilo, a jde jen o buzeraci chudších lidí, nebo těch, kteří nemají potřebu investovat do nového auta, protože jim to staré dobře slouží a raději ty peníze dají do něčeho užitečnějšího. 5) abych to uzavřel, svícení je dnes u nás povinné, neřešme, jestli to je dobře nebo špatně, ale buď viditelně svítíme za všech okolností všichni, nebo nikdo.