0
späť
 

diskuze k tématu: Zlý teplý štart a vynechávanie valcov

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 16.07.2015 08:39, Zlý teplý štart a vynechávanie valcov

vozidlo: Škoda Felicia 1.6 LX
rok výroby: 1997
palivo: LPG + benzin
výkon v kW: 55
kód motoru: AEE

popis závady: Auto zle štartuje za tepla a to na benzín aj na plyn. Je tam dlhý niekoľkosekundový štart. Nakoniec vždy chytí. Za studena naopak chytá \"na jedno prevalenie\".

Na voľnobeh na LPG motor rád išiel na dva valce, pri zvýšenom voľnobehu sa pridal tretí, sviečky boli NGK trojiskrové. Teraz bola výmena sviečok za Denso jednoiskrové, predpísané na motor AEE, a beh motora sa zlepšil. No občas motor spadne na 2-3 valce (na voľnobehu).

Pri akcelerácii nepozorujem výpadok valcov, auto ide dobre. Na benzín ide voľnobeh spravidla dobre, ale aj tak rád občas vypadne jeden valec.

Pri výmene sviečok boli chybové valce 1 a 2 pri pohľade od rozvodov. Sviečky čierne, karbónové, mierne od oleja. Sviečky na 3. a 4. valci boli pekné tehlové.

Auto žerie olej, cca 1L/1000 km (10W-40 polosynt)

kód chyby určené na diagnostice: lambda je pomalá, skoro mŕtva; sporadicky chyba na vstrekovači; klapka je na uhle 17° na stabilnom voľnobehu 650-700 min-1, motor ide často na bohatú zmes

typ diagnostického přístroje: VCDS

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: výmena:
- nové zapaľovacie trafo,
- nové VN káble,
- nové sviečky Denso,
- výmena a vyčistenie škrtiacej klapky za klapku použitú ale originál VW + nastavenie cez VCDS,
- výmena liatinových zvodov za neprasknuté vrátane tesnenia (pol roka dozadu, možno už zase praskli),
- GO hlavy valcov (zbrúsenie dosadacej plochy, zafrézovanie výfukových sediel, ktoré púšťali, výmena gufier ventilov a vačky), sprejom kontrolovaná tesnosť sacieho potrubia aj u plynára, je tesné
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 23.07.2015 00:06, re:
Dobrý den. Zaměřil bych se na hledání nějakého problému v řízení chodu motoru. Možným problémem je vadný snímač teploty chladící kapaliny, doporučuji také vyměnit vzduchový filtr.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.