0
späť
 

diskuze k tématu: Vybrat si Fabii s motorem 1.4 MPi nebo 1.2 HTP?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 11:11, G.
Mám 1,2 jako služební a jezdím denně 80km do práce. Průměrná spotřeba 6,2 dynamika do 110km/h v jednom člověku dobrá, ve 2 docela taky, plně obsazená už je trošku problém, ale ne tragedie. Osobně bych volil tento motor proti 1,4MPi, výhoda : nízké povinné ručení, nová technika, pružnost motoru proti 1,4 . MPi trpí kolísajícími otáčky a "těžkými rozjezdy".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 12:30, RE: G.
G. napísal:
Mám 1,2 jako služební a jezdím denně 80km do práce. Průměrná spotřeba 6,2 dynamika do 110km/h v jednom člověku dobrá, ve 2 docela taky, plně obsazená už je trošku problém, ale ne tragedie. Osobně bych volil tento motor proti 1,4MPi, výhoda : nízké povinné ručení, nová technika, pružnost motoru proti 1,4 . MPi trpí kolísajícími otáčky a "těžkými rozjezdy".
Měl jsem 1.4 MPI 44 kW a byla v pohodě. Z 90% jsme jezdili po městě s průměrnou spotřebou 7,5 litrů. Teď jezdím s 1.4 50 kW, a je trochu živější, spotřeba víceméně stejná. Do 1.2 bych nešel, zdá se pružnější, ale je to dáno zpřevodováním. Při větším zatížení tomu chybí krouťák. Cena 109.000 za nabízenou fábii je příliš, zkuste se mrknout do nabídek na netu. V dnešní době nabídka převyšuje poptávku...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 12:39, 1.2 fabka
Mam 1,2 44kw jako firemní, byl jsem s ní i ve 4 lidech Praha-Viden, vcera Praha-Pisek ve 4 lidech a rozhodně to není taková vykonová tragedie, jen clovek musi pri predjizdeni premyslet Byla kupovaná jako nová, spotřeba si časem klesla na cca 6-7 litru prumer, jezdim svizneji. Cena se mi zda také vysoká, ale zalezí na konkretnim kuse. Pred tim jsem mel 1,9 SDI, v bazarech se pohybuje celkem prijemne, motor najel 190tis bez jedineho problemu a dynamika srovnatelna s 1,2, spotreba ovsem 4-5 litru. 1,2 je prijemne lehka na predni naprave a ve meste super, dalnice ve 4 lidech po rovine 150, do tahleho kopce ale 120-130 udrzi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 15:08, RE: 1.2 fabka
Martaslover napísal:
Mam 1,2 44kw jako firemní, byl jsem s ní i ve 4 lidech Praha-Viden, vcera Praha-Pisek ve 4 lidech a rozhodně to není taková vykonová tragedie, jen clovek musi pri predjizdeni premyslet Byla kupovaná jako nová, spotřeba si časem klesla na cca 6-7 litru prumer, jezdim svizneji. Cena se mi zda také vysoká, ale zalezí na konkretnim kuse. Pred tim jsem mel 1,9 SDI, v bazarech se pohybuje celkem prijemne, motor najel 190tis bez jedineho problemu a dynamika srovnatelna s 1,2, spotreba ovsem 4-5 litru. ...
Nejsem obdivovatelem domácí mladoboleslavské automobilky a Fábie v jakékoli generaci už vůbec ne, ale udělal jsem s 1.2 HTP 47kW tuto zkušenost.
Používal jsem verzi Combi k služebním cestám dlouhým 400 až 1200 km, většinou jsem jezdil sám s plným kufrem. Auto nemělo krom posilovače řízení a rádia vůbec nic. Ani klimatizaci, což způsobilo nejedno opření mé dutiny ústní limonádou položenou v létě na sedadle spolujezdce. V ruce mi zůstávali vnitřní dveřní zavírátka, zpětná zrcátka nešlo těmy ťuplíčky nastavit, je třeba doslova flákat pátými dveřmi, malé pravé zpětné zrcátko je kapitola sama pro sebe, atd..
Motor na po nastartování ale i po zahřátí na volnoběhu neskutečně třese celým autem. Někomu to možná nevadí, ale je-li jeden dost vykodrcaný po 1000 km tak…… Jinak až nečekaně skvěle táhne už od nízkých otáček přes střední, ve vyšších už mu dech dochází, ale není divu. V nízkých a středních se dá spotřeba při snaze udržet mezi 6-6,5 l/100 km. Pojedete-li dálnici 130+ a víc tak jednak málem ohluchnete a ukazatel množství paliva v nádrži (mimochodem poněkud titěrné) viditelně upaluje k červenému poli. Ale dá se jet i svižně (já max. tacho 185 km/h – dálnice samozřejmě, i při této rychlosti auto dobře sedí). Ani předjíždění bych s Fábkou v této motorizaci neviděl nějak zle, jen je NUTNÉ míti na zřeteli kolik osob (či jiného materiálu) se nachází na palubě. Dále je potřeba včas podřaďovat. A to až na dvojku a nechat vytočit motůrek k 5 tis. ot./min. To pak máte odpich i s třemi kolegy a plným kufrem.
Dokážu si představit utracení 99 tis. Kč za podstatně lepší vůz, ale proti gustu …... 1.2 HTP 47kW není taková zdechlina jak by se mohlo zdát. Na stařecký třes auta s tříválcem a zvuk pouťové atrakce a vůbec výrobní šlendrián levné škodovky jsem si ani přes né tak špatnou dynamiku nezvykl.
Jinak, Škoda – simply never.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 16:51, 44 nebo 50 kW?
Mám takový pocit, že jsem někde četl (snad to bylo i na TIPCARS), že model 1.4MPi s 50kW je starší a celkově rozhodně horší, než pak jeho nástupce 44kW. V tomto článku zase pan Dvorský doporučuje spíše 50kW. Tak teď opravdu nevím, co si z toho mám odnést.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 17:31, RE: 44 nebo 50 kW?
DavLc napísal:
Mám takový pocit, že jsem někde četl (snad to bylo i na TIPCARS), že model 1.4MPi s 50kW je starší a celkově rozhodně horší, než pak jeho nástupce 44kW. V tomto článku zase pan Dvorský doporučuje spíše 50kW. Tak teď opravdu nevím, co si z toho mám odnést.
Já myslím,že je tam překlep - ten motor který je aspoň trochu doporučeníhodný je 1,4i - 55 kW.
Jinak opravdu 44kW má lepší kulturu chodu než 50kW i tah z nízkých otáček.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 18:09, RE: 1.2 fabka
DVD napísal:
Nejsem obdivovatelem domácí mladoboleslavské automobilky a Fábie v jakékoli generaci už vůbec ne, ale udělal jsem s 1.2 HTP 47kW tuto zkušenost.
Používal jsem verzi Combi k služebním cestám dlouhým 400 až 1200 km, většinou jsem jezdil sám s plným kufrem. Auto nemělo krom posilovače řízení a rádia vůbec nic. Ani klimatizaci, což způsobilo nejedno opření mé dutiny ústní limonádou položenou v létě na sedadle spolujezdce. V ruce mi zůstávali vnitřní dveřní zavírátka, zpětná zrcátka nešlo těm...
Pane, při 185 km/h dobře sedí? Já Fábii vlastním a už takových 150 je pro ni doslova let. Mám 1,4 MPi a motor je teda docela lenoch. Spotřebu mám tak 6,5 s lehkou nohou...když chci jet rychleji, tak dostat se přes osm není žádný problém. Na Fabii oceňuji podvozek. 185 se z ní možná z kopce na několika kilometrové rovince vytáhnout dá, ale rozhodně nebude sedět...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 20:50, Moje zkušenost
Zdravím, tak já nevím - od roku 2003 do roku 2006 jsem měl fabii kombi 1,2 47 kw (nová). Předtím jsem měl Passata kombi 1,8, rok výroby 1990 (jako druhý majitel) a po fabce přišel Nissan Almera 1,4 v super stavu, co mi věnoval strejda, kterej auto umyl a luxoval po každé jízdě a o motorech věděl jednoduše všechno. S Passatem sem najel 100 000 s fábkou tak 70 000 a s Nissanem zatím tak 80 000. Fabie subjektivně seděla na silnici na úrovni toho Passata a to i v rychlostech kolem 150 km/h. Takže seděla dobře. Zrychlení měla velmi dobré (opět porovnávám s Passatem a s Almerou) měl jsem z ní pocit živého auta pro jednoho, pro dva. Otřesný zvuk motoru jsem neslyšel, třas nepociťoval. Zkušenost tedy spíše dobrá - až na pár drobností - např. nekvalitní látka sedaček, která nebyla schopná odvádět pot nebo roztahující se guma nějakých přidržovadel volantu, která sem tam v létě zaskřípala. Auto nebylo velké (po Passatu skutečně docela zmenšení), ale bylo živé s dobrou spotřebou a bez problémů. Nissan je nesrovnatelně lepší v zatáčkách (multilink) ale třeba příčné nerovnosti zvládala o malilinkato lépe Fábie. Takže Fabie 1,2 47 kW není špatné auto a pomalé se může zdát tomu, kdo tajně sní o nějakém 107 kW či 247 kW bouráku ne tomu, kdo chce normální auto s trochou svižnosti. Asi tak no.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 21:24, RE: 1.2 fabka
DVD napísal:
Nejsem obdivovatelem domácí mladoboleslavské automobilky a Fábie v jakékoli generaci už vůbec ne, ale udělal jsem s 1.2 HTP 47kW tuto zkušenost.
Používal jsem verzi Combi k služebním cestám dlouhým 400 až 1200 km, většinou jsem jezdil sám s plným kufrem. Auto nemělo krom posilovače řízení a rádia vůbec nic. Ani klimatizaci, což způsobilo nejedno opření mé dutiny ústní limonádou položenou v létě na sedadle spolujezdce. V ruce mi zůstávali vnitřní dveřní zavírátka, zpětná zrcátka nešlo těm...
No tak to bylo skoro jako vyznání lásky k HTP. )) Ale s těmi 185 km/h fakt nevím. To tam máte ještě přídavné spalování, nebo že by Chip tuning? Jen aby to HTP příště nemusel ve 2501 km/h přibrzdit omezovač. Fabia je dobré auto a motory HTP na běžné ježdění stačí, ale nesmíte jim tolik fandit. 160 km/h jede, ale 185 ani z kopce ne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 21:59, RE: 44 nebo 50 kW?
TOM napísal:
Já myslím,že je tam překlep - ten motor který je aspoň trochu doporučeníhodný je 1,4i - 55 kW.
Jinak opravdu 44kW má lepší kulturu chodu než 50kW i tah z nízkých otáček.
No obávám se, že to překlep nebude. Samozřejmě, že 1.4 16V (55 i 74kW) je trošku jiná liga. Jde mi ale o srovnání MPi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.12.2008 22:09, 1,2 47 kW - dobrá volba!
1. nízké povinné ruční, spotřeba, jízdní vlastnosti pohoda, žádný dravec, ale kdo je odkojenáý na formanech či felicíích, tak musí být maximálně spokojen
2. mám kombi (11/2007) - nízká spotřeba od 5 do 6 litrů, dálnice nejvýš do 7 l a to už se tomu musí dávat za krk. Těch 185 km/h to umí na tacháči, takže v reálu okolo 170 dle ofiko papírů výrobce - mám odzkoušeno z německých dálnic. Auto sedí jak přibitý. CEstuji kolikrát ve čtyřech i naložený a dá se to!
3. 1,4 nebrat v žádné motorizaci. Staré MPI (44 resp.50 kW) šíleně baští a 16V (55 resp 74 kW) se v Čechách nevyužije - motory potřebují dost točit - 5 st. zabirá zbídou v 90 km/m a to vzhledem k našim silnicím je dost otrava.. Navíc povinné ručení je těsně 2 sazbě a to je na toto auto dost a trošku podpásovka od výrobce.
1,2 47 kW bohatě stačí pro průměrného Čecháčka, který preferuje spíše spolehlivost a nízké provozní náklady při slušných technických parametrech auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 06:12, RE: 1,2 47 kW - dobrá volba!
maloch napísal:
1. nízké povinné ruční, spotřeba, jízdní vlastnosti pohoda, žádný dravec, ale kdo je odkojenáý na formanech či felicíích, tak musí být maximálně spokojen
2. mám kombi (11/2007) - nízká spotřeba od 5 do 6 litrů, dálnice nejvýš do 7 l a to už se tomu musí dávat za krk. Těch 185 km/h to umí na tacháči, takže v reálu okolo 170 dle ofiko papírů výrobce - mám odzkoušeno z německých dálnic. Auto sedí jak přibitý. CEstuji kolikrát ve čtyřech i naložený a dá se to!
3. 1,4 nebrat v žádné motorizaci. Star...
"....a 16V (55 resp 74 kW) se v Čechách nevyužije" tak to fakt vtip roku!
To jste člověče nemohl myslet vážně, nebo snad jo?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 08:23, RE: 1,2 47 kW - dobrá volba!
Alda napísal:
"....a 16V (55 resp 74 kW) se v Čechách nevyužije" tak to fakt vtip roku!
To jste člověče nemohl myslet vážně, nebo snad jo?
nic proti 16V motorů, ale tady fakt ne!. Naprosto lenivý auto do našich podmínek....basta. Osobní zkušenost ze služebních fabek bohatě postačí...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 08:35, RE: 1,2 47 kW - dobrá volba!
maloch napísal:
1. nízké povinné ruční, spotřeba, jízdní vlastnosti pohoda, žádný dravec, ale kdo je odkojenáý na formanech či felicíích, tak musí být maximálně spokojen
2. mám kombi (11/2007) - nízká spotřeba od 5 do 6 litrů, dálnice nejvýš do 7 l a to už se tomu musí dávat za krk. Těch 185 km/h to umí na tacháči, takže v reálu okolo 170 dle ofiko papírů výrobce - mám odzkoušeno z německých dálnic. Auto sedí jak přibitý. CEstuji kolikrát ve čtyřech i naložený a dá se to!
3. 1,4 nebrat v žádné motorizaci. Star...
máte pravdu, že 16V (55 resp. 74 kW) se nevyužije. Proto jezdím raději se 169 kW (jo a body mám všechny)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 08:43, Slovo do pranice
Pokusím se odpovědět na základě svých vlastních zkušeností. Tazatel bere v úvahu 1.4 Mpi (44kW) a 1.2 HTP (47kW). Z těchto dvou motorů bych volil spíše 1.2 HTP. Je o něco úspornější, je pružněší a v ČR spadá do nižší sazby povinného ručení. Zvuk tříválce se každému nemusí nelíbit, ale jet s ním 185 km/h chce opravdu asi hodně odvahy a dlouhý kopec dolů (možná se pan "DVD" přehlédl o dvacet, možná mu předbíhá o dvacet tachometr).
Tazatel má strach že 1.2 HTP bude na dálnici ztrácet dech, ano bude, ale to bude ztrácet i 1.4 Mpi.
Ani jeden z těchto motorů totiž nejsou na závodění po dálnici.
1.4 16V 74 kW už je vážně o něčem jiném (od 1.4 Mpi a 1.2 HTP) a dosáhnete s ní i těch tady zmiňovaných 185 km/h.
Takže pokud je výběr mezi 1.2 HTP a 1.4 Mpi, vzal bych 1.2 HTP. Pokud by byl výběr mezi všemi benzínovými motory vzal bych 1.4 16V 74 kW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 08:49, RE: 1.2 fabka
koos napísal:
No tak to bylo skoro jako vyznání lásky k HTP. )) Ale s těmi 185 km/h fakt nevím. To tam máte ještě přídavné spalování, nebo že by Chip tuning? Jen aby to HTP příště nemusel ve 2501 km/h přibrzdit omezovač. Fabia je dobré auto a motory HTP na běžné ježdění stačí, ale nesmíte jim tolik fandit. 160 km/h jede, ale 185 ani z kopce ne.
Schválně jsem napsal tacho 185 km/h, tj.v reálu to bylo učitě trochu méně. Nevím jestli to bylo s větrem v zádech, to víte pekelně jsem se soustředil, abych udržel stroj na dálnici. Jo a bylo to na severní D1 na Slovensku. Na to jaký je to, dle mého soudu, křáp, to skutečně sedelo dobře. Věřte, že chválit Fábii je mi proti srsti, jen sděluji pánovy své překvapivě dobré zážitky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 09:04, RE: Slovo do pranice
1.8 Turbo napísal:
Pokusím se odpovědět na základě svých vlastních zkušeností. Tazatel bere v úvahu 1.4 Mpi (44kW) a 1.2 HTP (47kW). Z těchto dvou motorů bych volil spíše 1.2 HTP. Je o něco úspornější, je pružněší a v ČR spadá do nižší sazby povinného ručení. Zvuk tříválce se každému nemusí nelíbit, ale jet s ním 185 km/h chce opravdu asi hodně odvahy a dlouhý kopec dolů (možná se pan "DVD" přehlédl o dvacet, možná mu předbíhá o dvacet tachometr).
Tazatel má strach že 1.2 HTP bude na dálnici ztrácet dech, ano bud...
Opakuji, tacho 185 km/h, čili nějaká korekce směrem dolů byla očekávána. Nepřehlédl jsem se.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 09:17, Rozumná volba
Mám už druhou Fábii s 1.2 47kW, najeto cca 65000km.
Dlouhodobou spotřebu udržím v pohodě do 6. litrů.
Dynamika je schopná tak do obsazení dvěma lidmi, pak už znatelně klesá, ale není to zas žádná tregedie. Motor je to vcelku snaživý, což je dáno zpřevodováním. Dobrá je pružnost do cca 110km/h a celkově třeba z křižovatky se s tím dá dobře odpíchnout. Otřesný zvuk teda žádný neslyším a vibrace nepociťuji v míře, ve které by nějak vadily. Na dálnice to není, motor už pak hodně točí a i žere kolem sedmi litrů.
Poruchu jsem zatím žádnou neměl, jen už bude potřeba avyměnit stabilizátory. Náklady na provoz jsou opravdu nízké a i servisní prohlídky v servisech Škoda jsou vcelku levné. Naposledy cca 1700Kč.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 10:21, Hmm
Tady se člověk dočte zajímavý věci, že prej naložená Fábie s 47 kW motorem má ještě obstojnou dynamiku. No nevím, když to porovnám s Feldou 40 kW, tak ta se plná sotva šine, 1.6 55 kW už jezdí obstojně, 175 na dálnici zvládne. Nějak se mi nechce věřit, že by o pár metráků těžší Fábce stačil takhle slabý motůrek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.12.2008 11:05, RE: Slovo do pranice
DVD napísal:
Opakuji, tacho 185 km/h, čili nějaká korekce směrem dolů byla očekávána. Nepřehlédl jsem se.
Tak to potom věřím.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.