0
späť
 

diskuze k tématu: Uznání skryté vady

kategórie zaradenia témy: poradna, ostatní, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 06:07, Doplnujici dotaz
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 07:51, RE: Doplnujici dotaz
Ramon napísal:
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 07:51, RE: Doplnujici dotaz
Ramon napísal:
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 07:51, RE: Doplnujici dotaz
Ramon napísal:
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 07:52, RE: Doplnujici dotaz
Ramon napísal:
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 09:08, RE: Doplnujici dotaz
Ramon napísal:
V tomto pripade by me jeste zajimalo KDO a JAK bude dokazovat jestli k vade doslo PRED nebo PO koupi? Dukazni bremeno je na prodavajicim nebo kupujicim?Muze znalec jednoznacne u soudu dokazat ze vozidlo vykazovalo vadu pred prodejem a ze prodavajici o ni vedel?Ze nekdo servo opravoval neznamena ze je opravil spatne.
Důkazní břemeno bude na prodávajícím, aby dokázal, že v době prodeje tam ta vada nebyla. A dokazovat set o bude posudky soudních znalců.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 09:47, RE: Doplnujici dotaz
Falco napísal:
Důkazní břemeno bude na prodávajícím, aby dokázal, že v době prodeje tam ta vada nebyla. A dokazovat set o bude posudky soudních znalců.
Je pravda, že důkazní břemeno je na prodávajícím, ale jenom prvních 6 měsíců, potom je to na kupujícím. Tak jak je tady napsáno, nechat si auto prohlédnout někde v servise, zaplatit za prohlídku třeba 1000,- Kč a vědět, že tam někde prolíná servo a že tam je toto a tam zase něco. Potom mám argument na slevu nebo nárok na odstranění této závady. To že si to člověk neprohlédl pořádně si myslím je jeho chyba, určitě měl tu možnost a pokud ji nevyužil. Hold jeho smůla. A nárok na reklamaci, nevím, ale já bych ji neuznal, kupující nevyužil všechny možnosti technické prohlídky vozidla a jako takové bere riziko na sebe. Prostě skrytá vada to není.
Takže mé doporučení, raději připlatit někde v servisu za prohlídku, která bude trvat třeba 2 hodiny (diagnostika, tlumiče, jestli něco neprosakuje) a potom se budu hrnout do koupě OJETÉHO auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 10:22, zavada
Ale ta reklamace se vztahuje tedy pouze na to, kdyz zavada byla zatajena. Takze pokud prodejce nevedel, ze je problem se servem tak zaruka neplati? To, ze servo bylo opravovane neni nic na skodu, teoreticky kdyby mel clovek jmenovat a vypisovat do smlouvy vse, co kdy bylo opravovane na auta tak ta smlouva ma nekolik stranek. Je to blby, netusim kolik stoji pretesneni, ale proste kdyz kupujete ojetinu, chce to nechat 20 stranou a pocitat s tim. Ja to tak delam vzdycky, jednou to je auto ojete a majitel ho urcite prodava neopravene, nebo pred servisni prohlidkou atd, proste musite investovat do auta po koupi a to nejen oleje, filtry a rozvody, ale i opravy, tot muj nazor
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 12:19, RE: Doplnujici dotaz
Vojta napísal:
Je pravda, že důkazní břemeno je na prodávajícím, ale jenom prvních 6 měsíců, potom je to na kupujícím. Tak jak je tady napsáno, nechat si auto prohlédnout někde v servise, zaplatit za prohlídku třeba 1000,- Kč a vědět, že tam někde prolíná servo a že tam je toto a tam zase něco. Potom mám argument na slevu nebo nárok na odstranění této závady. To že si to člověk neprohlédl pořádně si myslím je jeho chyba, určitě měl tu možnost a pokud ji nevyužil. Hold jeho smůla. A nárok na reklamaci, nevím, a...
Odpovědnost za vady je omezene v tomto případě na dobu 6 měsíců, podle § 616 odst. 4 OZ, takže po 6 měsících už má kupující smůlu a nemá nárok na žádnou odpovědnost za vady. Řekl by jsem ale, že v tomto případě se uplatní zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě a zákoná odpovědnost za vady, která je vyjádřena jako shoda s kupní smlouvou a případ se bude posuzovat podle § 616 OZ a rozhodující tedy bude, zda rozpor existoval již při převzetí auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 12:50, RE: zavada
mufik.martin napísal:
Ale ta reklamace se vztahuje tedy pouze na to, kdyz zavada byla zatajena. Takze pokud prodejce nevedel, ze je problem se servem tak zaruka neplati? To, ze servo bylo opravovane neni nic na skodu, teoreticky kdyby mel clovek jmenovat a vypisovat do smlouvy vse, co kdy bylo opravovane na auta tak ta smlouva ma nekolik stranek. Je to blby, netusim kolik stoji pretesneni, ale proste kdyz kupujete ojetinu, chce to nechat 20 stranou a pocitat s tim. Ja to tak delam vzdycky, jednou to je auto ojete a m...
Je mi sice teprve 22 let, ale jak jste si precetli, delam to tak vzdy, kdyz si kupuju ojete auto, ze si necham tak 20 tisic na strane :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 13:48, RE: zavada
mufik.martin napísal:
Je mi sice teprve 22 let, ale jak jste si precetli, delam to tak vzdy, kdyz si kupuju ojete auto, ze si necham tak 20 tisic na strane :o)
Přesně tak, kupuji použitou věc a jdu do rizika, že předchozí majitel s k tomu autu nějak choval a počítám s opravami.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 14:04, RE: zavada
Vojta napísal:
Přesně tak, kupuji použitou věc a jdu do rizika, že předchozí majitel s k tomu autu nějak choval a počítám s opravami.
Koukam, ze nekdo zestucnil a udelal vypis z meho delsiho komentare, dekuji Anonyme :) Jinak je to logicke, temer nidko neda auto do bazaru po vymene rozvodu, brzd a se vsim plne funkcnim. Vetsinou se auto prodava, protoze si zada nejakou investici a vy ji radsi tu investici chcete dat do neceho jineho a toho auto prodate. Nekteri lidi breci, ze po koupi musely opravovat podvozek, menit kotouce atd, je to logicke. Stejne jako tak tekouci servo nebo cokoliv jineho. Kolik stoji pretesnit servo?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 14:38, RE: zavada
mufik.martin napísal:
Koukam, ze nekdo zestucnil a udelal vypis z meho delsiho komentare, dekuji Anonyme :) Jinak je to logicke, temer nidko neda auto do bazaru po vymene rozvodu, brzd a se vsim plne funkcnim. Vetsinou se auto prodava, protoze si zada nejakou investici a vy ji radsi tu investici chcete dat do neceho jineho a toho auto prodate. Nekteri lidi breci, ze po koupi musely opravovat podvozek, menit kotouce atd, je to logicke. Stejne jako tak tekouci servo nebo cokoliv jineho. Kolik stoji pretesnit servo?
nemyslým na puntu, to mé ho bohužel nemá. A kolik stojí gumička na stěrač?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2007 16:21, RE: Doplnujici dotaz
martin napísal:
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
Souhlas, než abych svoje starý auto prodal, to abych ho nechal raději sešrotovat, protože i když ho daruju, tak po mě bude chtít obdarovaný proplatit darovací daň....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.04.2007 11:50, RE: Doplnujici dotaz
martin napísal:
Běžte už někam s reklamacema ojetých aut. Ti pablbi, co si myslí, že když koupí ojetinu a budou opruzovat jako u nového výrobku, ať se jdou vycpat. Ojetina je ojetina a měl by se brát stav v momentě prodeje ( ať si to nechají projít třeba v STK nebo u svého servismena ). Samozřejmě jsem proti tzv. kalibraci tachometrů-úprava počtu najetých km. Tyto firmy by měly být stíhány a sbírány jim živnosti -zmetkům.
HLAVNĚ TEN ČLÁNEK JE MATOUCÍ-JSEM PRÁVNÍK A TAK VÍM ŽE SE JEDNÁ O VADU OPOTŘEBENÍM TUDÍŽ BEZ NÁROKU....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.04.2007 21:31, RE: Doplnujici dotaz
XP napísal:
HLAVNĚ TEN ČLÁNEK JE MATOUCÍ-JSEM PRÁVNÍK A TAK VÍM ŽE SE JEDNÁ O VADU OPOTŘEBENÍM TUDÍŽ BEZ NÁROKU....
Právník bez caps locku? :o)
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.