0
späť
 

diskuze k tématu: Studené starty - dusí se motor

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla
Fab.ia
počet príspevkov1
dátum registrácie28.10.2015
Streda 28.10.2015 08:02, Studené starty - dusí se motor
Dobrý den,
mám Škodu Fabii (1.4 16vv,74kw, r.v.2000) a při studených startech mi začnou klesat otáčky a auto má tendenci,,zdechnout,,. Při sešlápnutí plynu auto nereaguje. Po zdárném rozjezdu začnou po pár desítkach metrů opět otáčky klesat, znovu auto ,,zdechne,,. Po opětovném nastartování se auto již rozjede a celou cestu OK. Svítí mi kontrolka motoru. Auto je po výměně čidla teploty, svíček, škrtící klapka je čistá. Diagnostika neukazuje chybu. Nemá někdo prosím podobnou zkušenost? Než se začnou postupně vyměňovat všechny součástky, auto bude mít dvakrát takovou hodnotu a závada bude přetrvávat. Děkuji
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Streda 28.10.2015 11:06, RE: Studené starty - dusí se motor
napísal:
Dobrý den, mám Škodu Fabii (1.4 16vv,74kw, r.v.2000) a při studených startech mi začnou klesat otáčky a auto má tendenci,,zdechnout,,. Při sešlápnutí plynu auto nereaguje. Po zdárném rozjezdu začnou po pár desítkach metrů opět otáčky klesat, znovu auto ,,zdechne,,. Po opětovném nastartování se auto již rozjede a celou cestu OK. Svítí mi kontrolka motoru. Auto je po výměně čidla teploty, svíček, škrtící klapka je čistá. Diagnostika neukazuje chybu. Nemá někdo prosím podobnou zkušenost? Než se začnou postupně vyměňovat všechny součástky, auto bude mít dvakrát takovou hodnotu a závada bude přetrvávat. Děkuji


svítí kontrolka a diagnostika neukazuje chybu? co je to za nesmysl? u patnáctiletého auta bych se rozhodně nevydal cestou výměny součástek a raději se smířil se závadou a bral jí jako vlastnost, pokud se projevuje pouze a jen tak jak je popsáno.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 29.10.2015 10:01, RE: Studené starty - dusí se motor
Fab.ia napísal:
Dobrý den, mám Škodu Fabii (1.4 16vv,74kw, r.v.2000) a při studených startech mi začnou klesat otáčky a auto má tendenci,,zdechnout,,. Při sešlápnutí plynu auto nereaguje. Po zdárném rozjezdu začnou po pár desítkach metrů opět otáčky klesat, znovu auto ,,zdechne,,. Po opětovném nastartování se auto již rozjede a celou cestu OK. Svítí mi kontrolka motoru. Auto je po výměně čidla teploty, svíček, škrtící klapka je čistá. Diagnostika neukazuje chybu. Nemá někdo prosím podobnou zkušenost? Než se začnou postupně vyměňovat všechny součástky, auto bude mít dvakrát takovou hodnotu a závada bude přetrvávat. Děkuji


pojem "Diagnostika neukazuje chybu." si vysvětluju následující situací:
Na palubní desce svítí kontrolka motoru. Auto je přistaveno servismanovi. Ten připojuje diagnostiku a dává RESET chyb. Potom zadává načíst chyby znovu. Chyba se však v té chvíli neprojevuje a tak na diagnostice je prázdný výpis chyb.
Chce to auto projet a pak diagnostikovat (aby se závada stihla projevit a zapsat). Nebo nemazat slepě seznam chyb po připojení diagnostiky.
Svítící kontrolka motoru bez zapsané chyby v seznamu závad není možná.
Já mám takové podezření vyplývající z toho slepého postupného měnění dílů, že servisman tak úplně neví co dělá. Třeba to čidlo teploty. V "live"datech je přece aktuální teplota vidět. Byly tam opravdu nesmyslné hodnoty?
Že je škrtící klapka čistá, to nestačí. To je jako říct, že mám čisté nohy a proto mám nohy v pořádku. A co zlomená čistá noha.... :)
Se škrtící klapkou to je obecně složitější. Jednak dochází k tomu, že se v ní opotřebuje uhlíková vrstva (potenciometr) podle které elektronika klapky pozná úhel natočení klapky a ta je potom zmatená a kolísá volnoběh. Pomáhá (ale to už je "vyšší dívčí") nastavit jinou hladinu volnoběhu (o pár otáček) aby se klapka mohla pohybovat v "neopotřebované části". Dále potom dochází k tomu, že pokud se díky nečistotám zašpiní klapka a sníží se množství vzduchu, tak si řídící jednotka upraví natočení klapky o korekci. Bohužel někdy dojde k tomu že po fyzickém vyčistění klapky řídící jednotka stále počítá s onou korekcí (pootevřením klapky navíc), řízení otáček volnoběhu je opět zmatené a kolísá.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 29.10.2015 16:00, Servisman je malamut


Přijet s autem, kde řve palubovka jako vánoční strom a on to vyresteuje, to je fakt nejlepší místo, komu svěřit auto

Jinka těch závad tam může být X, protože kolik čidel, tolik poruch + jejich kmbinace. Obvyklé je snímač polohy škrtící klapky - tam bych to tipoval já, váha, teplota, knock senzor, čidlo polohy vačky (jestli to má). Jako bonbonek doporučuji vyčistit odvzdušnění nádrže - taková malá dírka v plnícím traktu. Dělá občas zázraky a diagnostika nic nanajde.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.