Fab.ia napísal:
Dobrý den, mám Škodu Fabii (1.4 16vv,74kw, r.v.2000) a při studených startech mi začnou klesat otáčky a auto má tendenci,,zdechnout,,. Při sešlápnutí plynu auto nereaguje. Po zdárném rozjezdu začnou po pár desítkach metrů opět otáčky klesat, znovu auto ,,zdechne,,. Po opětovném nastartování se auto již rozjede a celou cestu OK. Svítí mi kontrolka motoru. Auto je po výměně čidla teploty, svíček, škrtící klapka je čistá. Diagnostika neukazuje chybu. Nemá někdo prosím podobnou zkušenost? Než se začnou postupně vyměňovat všechny součástky, auto bude mít dvakrát takovou hodnotu a závada bude přetrvávat.
Děkuji
pojem "Diagnostika neukazuje chybu." si vysvětluju následující situací:
Na palubní desce svítí kontrolka motoru. Auto je přistaveno servismanovi. Ten připojuje diagnostiku a dává RESET chyb. Potom zadává načíst chyby znovu. Chyba se však v té chvíli neprojevuje a tak na diagnostice je prázdný výpis chyb.
Chce to auto projet a pak diagnostikovat (aby se závada stihla projevit a zapsat). Nebo nemazat slepě seznam chyb po připojení diagnostiky.
Svítící kontrolka motoru bez zapsané chyby v seznamu závad není možná.
Já mám takové podezření vyplývající z toho slepého postupného měnění dílů, že servisman tak úplně neví co dělá. Třeba to čidlo teploty. V "live"datech je přece aktuální teplota vidět. Byly tam opravdu nesmyslné hodnoty?
Že je škrtící klapka čistá, to nestačí. To je jako říct, že mám čisté nohy a proto mám nohy v pořádku. A co zlomená čistá noha.... :)
Se škrtící klapkou to je obecně složitější. Jednak dochází k tomu, že se v ní opotřebuje uhlíková vrstva (potenciometr) podle které elektronika klapky pozná úhel natočení klapky a ta je potom zmatená a kolísá volnoběh. Pomáhá (ale to už je "vyšší dívčí") nastavit jinou hladinu volnoběhu (o pár otáček) aby se klapka mohla pohybovat v "neopotřebované části". Dále potom dochází k tomu, že pokud se díky nečistotám zašpiní klapka a sníží se množství vzduchu, tak si řídící jednotka upraví natočení klapky o korekci. Bohužel někdy dojde k tomu že po fyzickém vyčistění klapky řídící jednotka stále počítá s onou korekcí (pootevřením klapky navíc), řízení otáček volnoběhu je opět zmatené a kolísá.