0
späť
 

diskuze k tématu: Spolehlivé rodinné combi

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Radek Čandrla
počet príspevkov1
dátum registrácie27.10.2013
Streda 27.11.2013 21:55, Spolehlivé rodinné combi
Dobrý den. Na příští rok plánujeme rodinu a tím pádem i pořízení vhodného auta. Nyní mám Fiat Punto II 1.2 16V. Jezdí dobře, ovšem jako rodinné auto bude velikostně nedostačující. Ročně najedu cca 12-13000 km, takže se přikláním k benzínovému motoru a pro 3 lidi (nějaký ten čas asi i pro kočárek) bude asi nejlepší volba karoserie combi. Cena ideálně do 130000,- Kč

Po pročtení různých článků, recenzí a po prohlížení inzerátů kvůli přehledu za jeké ceny se dají které vozy koupit, mě ve výběru zůstal Ford Focus combi II 1.6 16V, a Škoda Fabia combi 1.4 16V. Vím že Focus je o třídu výše, že má o cca 100l větší zavazadlový prostor, i to že už se tyto vozy porovnávaly (ovšem našel jsem srovnání fabie jen s 1.generací focuse), ale já mám přesto několik nesrovnalostí, na které bych se rád zeptal. Nejde mi o to jestli budu mít vůz o třídu výše nebo ne, chtěl bych od něj hlavně spolehlivost,obstojné jízdní vlastnosti a odpovídající dynamiku motoru. Většinou s ním budeme jezdit po okreskách, občas po městě a taky jej budu využívat na výlety za rybařením (50-80km), občas nějaká dálnice, či dovolená v ČR nebo SR.
Co se týče Focuse, musím říct, že na pohled je atraktivnější a to zvláště uvnitř. Narazil jsem ovšem na rozporuplné informace o jeho převodech. Často jsem četl, že 2.generace (kvůli vyšší hmotnosti vozu) je má oproti té první zkrácené a že při 130km/h na \"pětku\" točí snad 4000 otáček, což není příznivé ke spotřebě. To moje Punto by v těchto otáčkách jelo cca 145km/h. Pak jsem zase narazil na informace, že zkrácené převody má pouze verze TREND a nakonec jsem našel i názory, že tomu tak není, že převody jsou zhruba stejně dlouhé jako u 1. generace. Jak je to tedy doopravdy? Dále jsme četl, že Fordy rezaví a že u Focuse často praskají žárovky.
Když vezmu Fabii a jejích 59 kw, co má i moje Punto s nižším obsahem (1.2), ovšem fabie je těžší, mám trošku pochyby o tom, \"jak to pojede\", jestli to nebude na takové auto málo. Zvlášť, když v něm pojedou 3 lidi+nějaký náklad. Vím, že s takovým motorem se nedají čekat zázraky,ovšem pokud by těžší Fabia s 59kw jezdila stejně dynamicky jako lehčí Punto, neměl bych strach
Co se týče spotřeby, tak mezi Focusem a Fabií není žádný zásadní rozdíl (alespoň podle tabulek), ale jak je to se spolehlivostí a servisnímy náklady? Od kterého z nich se dá čekat větší spolehlivost a od kterého levnější servis a díly?
Fabii bych chtěl nejlépe z posledního roku výroby - tzn.2007. s nájezdem ideálně do 80000km. Podle inzerátů se dá pořídit kolem 110-120 tis.
Pokukoval jsem i po Fabii druhé generace, ale moc mě nezaulaja. Prý je z ní horší výhled a motor má vyšší spotřebu, než by se u obsahu 1.4 dalo čekat. O motoru 1.6 jsem toho moc nenašel...
Focuse bych rád ne staršího než z roku 2005, nebo 2006 s nájezdem také do 80-90 tis, což se kolem 130tis. sehnat dá.
Nic dašlího k porovnání už mě asi nenapadá, ale pokud vás napadne ještě něco, budu jen rád. Co vidíte jako hlavní plusy a mínusy obou modelů? Které z těchto aut by jste mi více doporučili?
Děkuji, Radek Č.
reagovať
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Štvrtok 28.11.2013 22:13, FF II
Měl jsem Ford Focus II Combi 1,6 74 kW, rok 2006. Stupeň výbavy už nevím, ale mělo to jen manuální klimu a el, okna vpředu, tak to asi byl ten Trend. Co se týče otáček, tak opravdu při rychlosti kolem 130 km/h (cca 140 km/h tacho) motor točil 4000 rpm. Spotřeba pak byla lehce přes 8 l/100 km a v autě byl dost hluk. Dlouhodobý průměr jsem měl lehce pod 7,5 l/100 km. Jezdil jsem tak 30% město, 30% dálnice a zbytek okresky. Na autě jsem najel asi 70.000 km pak šlo pryč, ale vím že jezdí do teď a má cca 200 tis. km. Neměl jsem žádné vážné závady, jen jednou vytekl jeden přední tlumič.
Jinak FFII je podvozkově špička, radost řídit. Motor 1,6 74 KW také není marný, ale ožije až při vyšších otáčkách. Co mě na autě vadilo, tak to byly sedačky (měkké), ale vyšší výbavy měly lepší sedačky, co jsem měl možnost zkusit. Odhlučnění motoru nic moc, Málo odolné plasty, zejm. v kufru se rychle ošoupaly. Motor není zespodu vůbec zakrytovaný, tak do něj leze všechen svinčík ze silnice. Ad praskající žárovky: H7 mi praskaly docela dost, než jsem začal používat kvalitní žárovky a začal jsem měnit obě najednou. Pak praskání žárovek nepřesáhlo běžný průměr. U FFII se žárovka mění velmi snadno, vycvakne a vyklopí se ven celý světlomet. Práce na pár minut.
Ten silnější benzín 1,6 Ti-VCT s proměnným sáním je prý průser (jedna paní povídala).
Nechci ti brát iluze, ale FF II za 130 tis. s nájezdem kolem 90 tis. km je utopie. V bazarech je spousta FFII 1,6, ale jsou to vesměs olítané plečky z operativních leasingů nebo stočené. Tak bacha a šťastnou ruku při výběru.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 29.11.2013 08:19, Focus vs. Fabia
Srovnání těchto 2 aut je sice trochu divné, ale vzhledem k tomu, že se prodávají ua stejné peníze ne nereálné. Obě auta jsou povedené co do jízdy i spolehlivosti. Focus na tom bude logicky jízdně lépe (i díky silnějšímu motoru), ale bohužel trpí na korozi, a to je pak věčný boj. Nejlépe ho koupit po prvním majiteli a tam, kde se v zimě moc nesolí (např. různá podhůří a chráněná území). Sůl je prostě svinstvo. Fabia první generace po faceliftu s 1,4 16V patří k nejkvalitnějším malým autům co kdy kdo vyrobil (ať si říká kdo chce co chce, já mluvím z vlastní zkušenosti), Kvalita karoserie a vůbec použitých materiálů je úplně někde jinde než u Fabie 2. Jízdní vlastnosti obstojí i v dnešních měřítcích a jsou lepší než u F2 - nižší těžiště a tužší tlumiče. Motor sice nemá extrémní výkonovou špičku, ale solidně táhne už z nízkých otáček (díky většímu krouťáku než Punto), má dobře odstupňovanou převodovku, je úsporný a spolehlivý. Souhlas, že u Fabie 2 už to není ono, zvlášť u verzí EURO 5, kde je nějak seškrcený aby splnil normu, ale dá se přehrát software a už to frčí. Osobně doporučuji u odborníka na škodovky čipnout i 16V v F1, už jen kvůli odezvy na plyn. Prostornost je pro 3 - 4 člennou rodinu víc než dostatečná. Doporučuji si vyzkoušet obě auta a pak řešit který koupit.
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 29.11.2013 09:10, roomster
Já bych místo fabie postavil proti focusu roomster, a pro tazatelovu potřebu bych mu dal i přednost. Focus bude mít sice lepší jízdní vlastnosti, ale vzhledem ktomu, že s dětmi a kočárky by se závodit nemělo, dal bych přednost vyššímu roomsteru. Děti s kočárky už mám za sebou, vyšší stavbu karoserie oceníte i při ukládání dětí do autosedačky. Kupříkladu tento z místní nabídky bych viděl jako dobrou volbu:http://www.tipcars.com/#skoda-roomster/14-i-16v-klima-serknizka-34141420.html.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 17:26, re:
Dobrý den. Focus druhé generace má skutečně kratší převody než u první generace. Žárovky v hlavních světlometech praskají více, než by měly, ale tento problém se týká celé řady vozů. Se spolehlivostí na tom budou Fabia i Focus velmi dobře, Ford má levnější díly a cenu servisních prací. Asi největší výhodou Focusu oproti Fábii jsou jeho příkladné jízdní vlastnosti a komunikativní řízení.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.