0
späť
 

diskuze k tématu: Skrytá závada škoda fabia

kategórie zaradenia témy: poradna, ostatní, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Xtrem14
počet príspevkov5
dátum registrácie31.07.2015
Piatok 31.07.2015 20:59, Skrytá závada škoda fabia
Dobrý den.
Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky.
Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Piatok 31.07.2015 22:15, RE: Skrytá závada škoda fabia
Xtrem14 napísal:
Dobrý den. Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky. Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?


prodejce (vlastník vozidla) byl autobazar ? nebo šlo pouze o zprostředkování prodeje ?
i když auto pravděpodobně bylo již přihlášeno na bazar dle nového způsobu.

V každém případě,zde se jedná o skrytou vadu na kterou jste nebyl při koupi upozorněn a lze se tak domnívat,že vada již existovala v době prodeje.
Je na prodejci aby dokázal,že nikoliv.
Doporučuji v první fázi požadavek na úhradu opravy,vrácení automobilu v podobných případech je nutno řešit soudní cestou,která může trvat i několik let vzhledem k pružnosti justice.
A také nezapomeňte,že po dobu soudního řízení nesmíte s automobilem jezdit,v opačném případě by Vám hrozilo,že pak sice prodejci vrátite vozidlo ale naučtuje Vám "opotřebení a půjčovné",které v konečné fázi bude desetitisíce
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Piatok 31.07.2015 22:30, RE: Skrytá závada škoda fabia
stréc od piva napísal:
Xtrem14 napísal:
Dobrý den. Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky. Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?
prodejce (vlastník vozidla) byl autobazar ? nebo šlo pouze o zprostředkování prodeje ?i když auto pravděpodobně bylo již přihlášeno na bazar dle nového způsobu.V každém případě,zde se jedná o skrytou vadu na kterou jste nebyl při koupi upozorněn a lze se tak domnívat,že vada již existovala v době prodeje.Je na prodejci aby dokázal,že nikoliv.Doporučuji v první fázi požadavek na úhradu opravy,vrácení automobilu v podobných případech je nutno řešit soudní cestou,která může trvat i několik let vzhledem k pružnosti justice.A také nezapomeňte,že po dobu soudního řízení nesmíte s automobilem jezdit,v opačném případě by Vám hrozilo,že pak sice prodejci vrátite vozidlo ale naučtuje Vám "opotřebení a půjčovné",které v konečné fázi bude desetitisíce

blbost. kontrolu filtru mohl provést kupující před koupí, tedy nejde o skrytou závadu. prodejce by to bez problémů uhraje na vadu vzniklou opotřebením. nechápu stupiditu lidí že auto prohlížejí a kontrolují až po zakoupení a pak se snaží o nějakou refundaci. a čekat 100%ní funkčnost u 15ti letého auta je mírně řečeno naivní. stejně jako věřit deklarovanému nájezdu.
reagovať
Xtrem14
počet príspevkov5
dátum registrácie31.07.2015
Sobota 01.08.2015 08:27, re
Vozidla v bazaru jsou dovezená z DE a psána na původního majitele. Před koupí musí být provedena dovozová STK a vyhotoven velký techničák.
reagovať
Xtrem14
počet príspevkov5
dátum registrácie31.07.2015
Sobota 01.08.2015 10:09, RE: Skrytá závada škoda fabia
tomaskrtek napísal:
stréc od piva napísal:
Xtrem14 napísal:
Dobrý den. Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky. Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?
prodejce (vlastník vozidla) byl autobazar ? nebo šlo pouze o zprostředkování prodeje ?i když auto pravděpodobně bylo již přihlášeno na bazar dle nového způsobu.V každém případě,zde se jedná o skrytou vadu na kterou jste nebyl při koupi upozorněn a lze se tak domnívat,že vada již existovala v době prodeje.Je na prodejci aby dokázal,že nikoliv.Doporučuji v první fázi požadavek na úhradu opravy,vrácení automobilu v podobných případech je nutno řešit soudní cestou,která může trvat i několik let vzhledem k pružnosti justice.A také nezapomeňte,že po dobu soudního řízení nesmíte s automobilem jezdit,v opačném případě by Vám hrozilo,že pak sice prodejci vrátite vozidlo ale naučtuje Vám "opotřebení a půjčovné",které v konečné fázi bude desetitisíce
blbost. kontrolu filtru mohl provést kupující před koupí, tedy nejde o skrytou závadu. prodejce by to bez problémů uhraje na vadu vzniklou opotřebením. nechápu stupiditu lidí že auto prohlížejí a kontrolují až po zakoupení a pak se snaží o nějakou refundaci. a čekat 100%ní funkčnost u 15ti letého auta je mírně řečeno naivní. stejně jako věřit deklarovanému nájezdu.


Při prodeji byl na autě nový vzduchový filtr, který byl čistý, tudíž o tom bazar věděl a jen to schoval.....
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 01.08.2015 23:11, RE: re
Xtrem14 napísal:
Vozidla v bazaru jsou dovezená z DE a psána na původního majitele. Před koupí musí být provedena dovozová STK a vyhotoven velký techničák.


DE neznám. Co to je? Vím, že D je Německo, DK Dánsko. Ale asi je to jedno. Kolik stojí nový pístní kroužky? A propos...jaká je ppst, že v českém bazaru koupím bezproblémovou ojetinu? S optimismem sobě vlastním si tipnu, že je to tak 20%. Takže když jdu do rizika, že z 80% koupím křáp, tak si holt řeknu, že to nevyšlo, a opravu zacvakám. Soudit se (a autem řadu měsíců/let nejezdit) bych nechtěl...
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Nedela 02.08.2015 08:36, RE: Skrytá závada škoda fabia
Xtrem14 napísal:
tomaskrtek napísal:
stréc od piva napísal:
Xtrem14 napísal:
Dobrý den. Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky. Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?
prodejce (vlastník vozidla) byl autobazar ? nebo šlo pouze o zprostředkování prodeje ?i když auto pravděpodobně bylo již přihlášeno na bazar dle nového způsobu.V každém případě,zde se jedná o skrytou vadu na kterou jste nebyl při koupi upozorněn a lze se tak domnívat,že vada již existovala v době prodeje.Je na prodejci aby dokázal,že nikoliv.Doporučuji v první fázi požadavek na úhradu opravy,vrácení automobilu v podobných případech je nutno řešit soudní cestou,která může trvat i několik let vzhledem k pružnosti justice.A také nezapomeňte,že po dobu soudního řízení nesmíte s automobilem jezdit,v opačném případě by Vám hrozilo,že pak sice prodejci vrátite vozidlo ale naučtuje Vám "opotřebení a půjčovné",které v konečné fázi bude desetitisíce
blbost. kontrolu filtru mohl provést kupující před koupí, tedy nejde o skrytou závadu. prodejce by to bez problémů uhraje na vadu vzniklou opotřebením. nechápu stupiditu lidí že auto prohlížejí a kontrolují až po zakoupení a pak se snaží o nějakou refundaci. a čekat 100%ní funkčnost u 15ti letého auta je mírně řečeno naivní. stejně jako věřit deklarovanému nájezdu.
Při prodeji byl na autě nový vzduchový filtr, který byl čistý, tudíž o tom bazar věděl a jen to schoval.....

jj, při koupi byl nový, čistý, proto jsem se ho rozhodl za 15 dní raději vyměnit.... ještě tu o Červené Karkulce prosíííím
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Nedela 02.08.2015 16:30, RE: Skrytá závada škoda fabia
tomaskrtek napísal:
Xtrem14 napísal:
tomaskrtek napísal:
stréc od piva napísal:
Xtrem14 napísal:
Dobrý den. Před 15-ti dny jsem v autobazaru koupil ojetou Škodu fabii 1.4 16V 74kW AUB r.v. 2001 s nájezdem 110 xxx km. Dnes ,když jsem chtěl vyměnit náplně a filtry jsem si všiml, že je vzduchový filtr od oleje. Na diskuzích jsem vyčetl, že je to způsobeno zapečenými pístními kroužky. Mohu na základě tohoto zjištění vrátit automobil prodejci nebo požadovat vrácení části kupní ceny s odkázáním na skrytou závadu? V případě, že by prodejce souhlasil s navrácením části ceny, jakou částku bych měl zhruba požadovat?
prodejce (vlastník vozidla) byl autobazar ? nebo šlo pouze o zprostředkování prodeje ?i když auto pravděpodobně bylo již přihlášeno na bazar dle nového způsobu.V každém případě,zde se jedná o skrytou vadu na kterou jste nebyl při koupi upozorněn a lze se tak domnívat,že vada již existovala v době prodeje.Je na prodejci aby dokázal,že nikoliv.Doporučuji v první fázi požadavek na úhradu opravy,vrácení automobilu v podobných případech je nutno řešit soudní cestou,která může trvat i několik let vzhledem k pružnosti justice.A také nezapomeňte,že po dobu soudního řízení nesmíte s automobilem jezdit,v opačném případě by Vám hrozilo,že pak sice prodejci vrátite vozidlo ale naučtuje Vám "opotřebení a půjčovné",které v konečné fázi bude desetitisíce
blbost. kontrolu filtru mohl provést kupující před koupí, tedy nejde o skrytou závadu. prodejce by to bez problémů uhraje na vadu vzniklou opotřebením. nechápu stupiditu lidí že auto prohlížejí a kontrolují až po zakoupení a pak se snaží o nějakou refundaci. a čekat 100%ní funkčnost u 15ti letého auta je mírně řečeno naivní. stejně jako věřit deklarovanému nájezdu.
Při prodeji byl na autě nový vzduchový filtr, který byl čistý, tudíž o tom bazar věděl a jen to schoval.....
jj, při koupi byl nový, čistý, proto jsem se ho rozhodl za 15 dní raději vyměnit.... ještě tu o Červené Karkulce prosíííím


no někdy se tu člověk snaží pomoct,ale jak vidím,tak asi ne vždy si to tazatel zaslouží..holt
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 03.08.2015 09:09, Příčina?
Pánové pomožte mi:
Jak se dostane olej do sání až ke vzduchovému filtru? Zapečenými pístními kroužky? To bych spíše čekal zvýšenou spotřebu oleje, ale nebere mi hlava přetlak v sacím potrubí v takové míře, že by se olej dostal až do filtru. Dyť by to auto v některých režimech nebrzdilo.
Odvětrání ventilovky a klikovky jsou malé trubičky zaústěné do okolí klapky, takže mi přijde zvláštní, že by se páry dostaly až k filtru...
Bůhví, co se tam dostalo za filtr, který byl prohlášen za nový.
Který režim motoru je takový, že proudí vzduch/spaliny od motoru sacím kanálem? Já jsem na nic nepřišel.
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Pondelok 03.08.2015 10:16, RE: Příčina?
David V napísal:
Pánové pomožte mi: Jak se dostane olej do sání až ke vzduchovému filtru? Zapečenými pístními kroužky? To bych spíše čekal zvýšenou spotřebu oleje, ale nebere mi hlava přetlak v sacím potrubí v takové míře, že by se olej dostal až do filtru. Dyť by to auto v některých režimech nebrzdilo. Odvětrání ventilovky a klikovky jsou malé trubičky zaústěné do okolí klapky, takže mi přijde zvláštní, že by se páry dostaly až k filtru... Bůhví, co se tam dostalo za filtr, který byl prohlášen za nový. Který režim motoru je takový, že proudí vzduch/spaliny od motoru sacím kanálem? Já jsem na nic nepřišel.


také jsem se nad tím podivoval, ale pokud to dotyčný bere jako hotovou věc tak ať to tak bere. osobně jsem se s olejem v sání setkal pouze u TDi s turbem v řiti.
reagovať
Xtrem14
počet príspevkov5
dátum registrácie31.07.2015
Pondelok 03.08.2015 13:42, RE: Příčina?
tomaskrtek napísal:
David V napísal:
Pánové pomožte mi: Jak se dostane olej do sání až ke vzduchovému filtru? Zapečenými pístními kroužky? To bych spíše čekal zvýšenou spotřebu oleje, ale nebere mi hlava přetlak v sacím potrubí v takové míře, že by se olej dostal až do filtru. Dyť by to auto v některých režimech nebrzdilo. Odvětrání ventilovky a klikovky jsou malé trubičky zaústěné do okolí klapky, takže mi přijde zvláštní, že by se páry dostaly až k filtru... Bůhví, co se tam dostalo za filtr, který byl prohlášen za nový. Který režim motoru je takový, že proudí vzduch/spaliny od motoru sacím kanálem? Já jsem na nic nepřišel.
také jsem se nad tím podivoval, ale pokud to dotyčný bere jako hotovou věc tak ať to tak bere. osobně jsem se s olejem v sání setkal pouze u TDi s turbem v řiti.


Odvětrávání je vedeno hadicí ke škrtící klapce, to ano, ale vzduchový filtr je před ní a hadice jde tesně nad vzducháčem a je ne zrovna perforovaná, ale jsou v ní otvory kterýma se to tam dostává. . . . Trošku jsem projel skodahome.cz a prý je to běžná záležitost u tohoto motoru opravitelná zhruba za 7 000, takže nic hrozného.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 03.08.2015 13:48, 1,4 74kW
1,4 74kW je po HTP nejhorší motor co si lze ve Fabii pořídit. Na 100k rozhodně nejede, ale zato si vezme protože se musí točit. Odspoda nejede. Pocitově neni o nic lepší než 1,4 55kW. Rozvody drahé jako prase ale jinak spolehlivost ok.
Navíc pokud má v háji kroužky nevěřím udávanému nájezdu ani omylem. Bude mít nejméně 2x tolik.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 03.08.2015 14:51, RE: Příčina?
Xtrem14 napísal:
tomaskrtek napísal:
David V napísal:
Pánové pomožte mi: Jak se dostane olej do sání až ke vzduchovému filtru? Zapečenými pístními kroužky? To bych spíše čekal zvýšenou spotřebu oleje, ale nebere mi hlava přetlak v sacím potrubí v takové míře, že by se olej dostal až do filtru. Dyť by to auto v některých režimech nebrzdilo. Odvětrání ventilovky a klikovky jsou malé trubičky zaústěné do okolí klapky, takže mi přijde zvláštní, že by se páry dostaly až k filtru... Bůhví, co se tam dostalo za filtr, který byl prohlášen za nový. Který režim motoru je takový, že proudí vzduch/spaliny od motoru sacím kanálem? Já jsem na nic nepřišel.
také jsem se nad tím podivoval, ale pokud to dotyčný bere jako hotovou věc tak ať to tak bere. osobně jsem se s olejem v sání setkal pouze u TDi s turbem v řiti.
Odvětrávání je vedeno hadicí ke škrtící klapce, to ano, ale vzduchový filtr je před ní a hadice jde tesně nad vzducháčem a je ne zrovna perforovaná, ale jsou v ní otvory kterýma se to tam dostává. . . . Trošku jsem projel skodahome.cz a prý je to běžná záležitost u tohoto motoru opravitelná zhruba za 7 000, takže nic hrozného.


Takže jde o nevhodnou konstrukci? Co třeba MAF, MAP nebo jiná čidla, která tento motor má, ty jsou také časem zas..aná od oleje?
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.