0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid - Nákup dle počtu km

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady
Pallma
počet príspevkov1
dátum registrácie20.08.2017
Streda 24.02.2021 16:58, Škoda Rapid - Nákup dle počtu km
Zdravím,
aktuálně vlastní Škodu F II a chtěl bych se ji zbavit (kvůli motorizaci) a hledám něco novějšího.

Vím, že to bude koncernovka. Mám vybranýho Rapida (možná Scalu). Nic ostatního se mi nelíbí. Buď 1.2 TSI (EA211) a nebo 1.0 TSI (trojhrnek), na tom mi nesejde. S oběma mám zkušenosti z vozidel na firmě a chováním i projevem mi to na můj styl jízdy stačí.

Ale řeším, kolik km by měl mít maximálně nalítáno, tak 3 až 4 roky starý. Mám filtr nastaven na max. 50 000 km, ale potom je nabídka inzerátů velmi malá do rozumné cenovky, a omezená většinou na 3áčka a nebo Esa. Což nechci, podporovat tyto zm*tky

Otázka, kterou řeším je, jestli mám zvednout ten limit km třeba k 80ti. Nevím, jestli je nějaké pravidlo poměru stáří auta vs. nájezd tak, aby to nebylo nežralo jen peníze za opravy a věčně stálo v servisu

Máte někdo Rapida s nájezdem nad 100tkm? Poruchy? Spolehlivost?

Díky
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 25.02.2021 09:27, RE: Škoda Rapid - Nákup dle počtu km
citácia:
reakce na: Pallma, 24.02.2021 16:58 (Zdravím, aktuálně vlastní Ško ...)

Ahoj já mám na Rapidu jen 65tis.km, ale synovec měl ve firemních přes 200tis.km a nic jim nebylo, bohužel změnil práci a tak už je nemůžu sledovat Ale on teď pracuje ve Škodě, kde servisují 1.2 TSI EA211 i s většími nájezdy a motor klepu na dřevo šlape dobře.

Více než po km bych šel po jasném servisu, nejlépe pokud měnil olej každý rok, max co 15-20tis.km, pak může mít najeto i 80tis.km a bude v lepší stavu, než mladý motor s prodlouženým intervalem výměny oleje co 30tis.km - dle mého největší kazitel motorů

Ohledě Rapidu vs. Scala - pokud vozy znáš, asi není nutné rozepisovat se, jen si zkontroluj aušusový kompresor klimatizace SANDEN(má ho Fábie, Rapid i Scala!). Zapni klimu na plno a projeď vůz někde na dálnici, pokud nebude kovově cvrlikat, je to ok, zaměř se u aut. klimatizace, jestli dostatečně topí na nohy, má s tím v zimě trochu problém).

Za mě hledej výhradně ve Škoda Plus, s certifikátem plné serv. historie:
škoda plus

České bazary milují přetáčení nájezdu a kromě sedaček(pokud neměl potahy atd.) to u Rapidu nemusí jít poznat, možná ještě kůže na volnatu a řadící páce občas se šoupe(dle mého nějaká série).. Ty sedačky si také raději zkontroluj, kvalita sešití je nevalná a mě se po 4.letech švy roztahují - reklamace zamítnuta Lépe se drží zatím ty race sedadla, nevím jak se jím říká přesně.

PS: Scala má lepší sedačky, teda mě se sedělo lépe, než v Rapidu. Scala má větší kufr než R. Spaceback, ale menší než R. Liftback. Vzadu je na šířku místa stejně, dokonce rozchod kol v zadu je téměř stejný, Scala +1,5cm. Nevím co si myslet o podivném nastavování aut. klimatizace u Scaly... Scala je dle mého lépe odhlučněná a díky širšímu rozchodu kol vpředu i více stabilní na dálnici. Bral bych výhradně silnější variantu 1.0 TSI
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.