0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid, Fabia nebo Octavia?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě
Hakina
počet príspevkov2
dátum registrácie19.07.2018
Štvrtok 19.07.2018 21:04, Škoda Rapid, Fabia nebo Octavia?
Dobry den . Chci si koupit auto škoda rapid nebo fabie či octavie.prevazne auto používám na cestu do práce. Asi tak 4 leté. Poraďte prosím které je lepší samozrejme benzínové.nevivyznam se v motorech. Jestli 1.2 tuší nebo 1 nebo 1.4dekuji
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 20.07.2018 09:55, RE: Skoda rapid neb octavia
citácia:
reakce na: Hakina, 19.07.2018 21:04 (Dobry den . Chci si koupit aut ...)


Ahoj, čtyřletá Fábie je ještě dvojková tedy docela nepovedené auto, měl jsem Fa2 kombi šest let kupovanou jako novou a hodně jsem se natrápil. Když pominu strašný motor HTP, tak to byla i elektrika vedoucí do předních dveří, čepy a už po 5 letech odešly oba výfukové tlumiče, které nejsou levné ani náhodou! Tekla voda do kufru(dá se to opravit) atd...
Pokud bys moc chtěl Fábii II, tak ber jediný dobrý motor 1.4 16v 63kw, nic jiného není dobré, dokonce diesel 1.6 TDI zlobí(vstřiky, FAP filtr) a 1.2 TSI ve Fa2 je právě ten s fatálními problémy.

- Fábie III v podstatě TSI motory jsou všechny E211 s řemenem, nejsou problémové a protože jde o malé lehké auto, Fábie jezdí s němi velmi dobře. Ale pokud máš osvětlení SPZ bez LED, tak reznou páté dveře. Ano to není překlep. Jinak také Fa3 trápí kompresor klimatizace SANDEN, takže pokud ho nevyměnili v rámci záruky za DENSO, bude dobré šetřit do kasičky. Jinak platí, co pro Rapid, podprůmerně brzdy, brát tedy s koutoučema vzadu, ne moc odolný podvozek, občas pazvuky v palubce, které nechce v servisu nikdo řešit.
Jízdní vlastnosti na dálnici a na sněhu ale patří k velmi podprůměrným, tady i Rapid je o třídu lepší díky většímu rozvodu a rozchodu vzadu.

- Rapid 2014 má dost dětských nemocí, počínaje voudou zůstavající ve dveřích, přes různé pazvuky, které si musíš pořešit podle návodů na Rapid foru. Pak je tu nekvalitní kompresor klimatizace SANDEN, ten odchází skoro všem, sranda je, žeŠkoda ho stále montuje do Rapidů, holt výdělek, je výdělek Brzo odchází silenbloky motoru a převodovky a ty jsou drahé. Brzdy jsou porprůměrné, brát určitě Rapid s koutoučema vzadu. Občas se zkrabatí sedačky kolem švů. Podvozek a výfuky mají průměrnou životnost, nedosahují kvality Octávie a už vůbec ne třeba Fordu Focus III.

- Octávie III je rozumná volba, motor 1.4 TSI už by neměl zlobit, největší problémy byly pořešeny již dříve. Motor 1.2 TSI brát jedině až 81kw kvalt, ale nevím jestli se vlezeš rozpočtem. Motor 1.0 TSI je jen v nových Oct, tam ti nedošáhne patrně rozpočet a hlavně pokud občas jezdíš i s rodinou, bude ti chybět výkon, ve městě není moc pohodlný, protože nemá na rozjezd moc síly a je hlučnější než 4-válcová TSI. Na volnoběh je cítít u něj vibrace.
Jinak Oct kvalitou a robustností poráží Fábie a Rapidy na plné čáře, pokud chceš Škodovku, a ještě ojetinu, ber raději ji.

Něco jiného? Chtěl jsem Ti napsat, zkus také např. Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, třeba kombík, to auto spolehlivostí deklasuje i Octávii. Zvenku možná neosloví, ale po projetí můžeš změnit názor. Samozřejmě s Ecoboosty 1.0 92kw a 1.6 110kw už je to zábavnější svezení a přitom to nejsou problémové motory, pokud se poctivě mění olej každý rok.

Pak jsou tu korejci, věř že ti žádná Octávie s 1.2 a 1.0 TSI neujede, pokud zvolíš oblíbenou atmosféru 1.6 GDI, který ma s v Ceedu 99kw, což je dost Vlezeš se do roku 2015, výběr je voliký, a pokud předešlý majitel dodržoval servisní prohlídky bude u Kie platit pěkná 7 letá záruka, u i30 Hyundaie jsou pětileté. Jinak korejci platí za spolehlivé vozy s trochu předraženými díly, jenže měnit je tak často nebudeš.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.