0
späť
 

diskuze k tématu: škoda fábie při volnoběhu chcípne a při jízdě také

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 23.02.2015 15:11, škoda fábie při volnoběhu chcípne a při jízdě také

vozidlo: Škoda Fabia 1.4, 16V 55kW
rok výroby: 2004
palivo: benzin
výkon v kW: 55
kód motoru: BBY

popis závady: Zdravím
Auto při volnoběhu se po pár minutách začne klepat, dusit a chcípne.
Při jízdě se stane to samé. Motor se začne dusit a poté chcípne. Pokud se opět nastartuje vše je OK.

Bylo měněno:
Palivové čerpadlo, svíčky, všechny filtry, rozvody před 1 rokem

kód chyby určené na diagnostice: Diagnostka v servisu škoda žádnou chybu nehlásí

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 23.02.2015 23:46, moj postup opravy
Neviem ako na skode,ale na citroene by bol postup takyto: natankovat kvalitne palivo plus cistiace aditiva,po zohriati motor poprehanat na vyssie otacky. Este predtym by som asi vycistil skrtiacu klapku a sanie. Ak by to nepomohlo, skusil by som cievky, ci nahodou neodchadzaju. Neviem,ci ma egr. Ak ano,skusit zaslepit. A ak nepomoze ani to, zmeral by som tlaky. Ak budu zle,modlit sa nech je to hlava ( tradicny test so vstreknutim oleja do valcov). ak je to hlava, da sa to prezit,ak su to kruzky,tak treba asi zhanat dalsi motor,alebo generalka. Pravdepodobne spolu s tym treba prehodnotit interval vymeny oleja a kupovat olej ktory je vhodny pre auto(ak ma najazdene menej,mohli byt toto priciny preco sa to stalo,preto je dobre po vymene motora im predist). Toto su ale skor technicke veci ktorych vyskusanie dokopy nic nestoji. Moze to byt ale aj problem v elektrike,ale to uz je ina pesnicka.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov10
dátum registrácie22.11.2024
Utorok 24.02.2015 07:14, .
Pokud diagnostika nic nehlásí,vypadá to na mechanickou věc.Pokud to jindy běží normálně a následně jde výkon do kopru ,až to chcípne,tak bych určitě zkusil průchodnost katalyzátoru.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 24.02.2015 07:41, xxx
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 24.02.2015 07:57, RE: xxx
Vítek napísal:
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil


Taky se k tomu přikláním. Ještě ale může bát špatná lambda nebo celý kat. ŘJ pak vyhodnotí špatně údaje o poměru směsi a vzduchu a auto chcípe. Taková kur*ítka jako EGR prostě do auta nepatří. V praxi to stejně emise moc nesníží a to co se na nich ušetří se pak vrátí při jízdách do servisu a zkušebních jízdách.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 24.02.2015 10:08, RE: xxx
Paul napísal:
Vítek napísal:
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil
Taky se k tomu přikláním. Ještě ale může bát špatná lambda nebo celý kat. ŘJ pak vyhodnotí špatně údaje o poměru směsi a vzduchu a auto chcípe. Taková kur*ítka jako EGR prostě do auta nepatří. V praxi to stejně emise moc nesníží a to co se na nich ušetří se pak vrátí při jízdách do servisu a zkušebních jízdách.


Lambda i EGR by měla být hlášena na palubce diagnostikou motoru, v servisu by to načíst museli 100%. Ale možná má ŠAuto něco spešl.
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Utorok 24.02.2015 11:46, RE: xxx
Pepe napísal:
Paul napísal:
Vítek napísal:
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil
Taky se k tomu přikláním. Ještě ale může bát špatná lambda nebo celý kat. ŘJ pak vyhodnotí špatně údaje o poměru směsi a vzduchu a auto chcípe. Taková kur*ítka jako EGR prostě do auta nepatří. V praxi to stejně emise moc nesníží a to co se na nich ušetří se pak vrátí při jízdách do servisu a zkušebních jízdách.
Lambda i EGR by měla být hlášena na palubce diagnostikou motoru, v servisu by to načíst museli 100%. Ale možná má ŠAuto něco spešl.


U bmw jsem to řešil na 316i a bylo to prasklou hadicí sání, auto pak přisávalo za váhou vzduchu
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 24.02.2015 16:54, RE: xxx
Pepe napísal:
Paul napísal:
Vítek napísal:
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil
Taky se k tomu přikláním. Ještě ale může bát špatná lambda nebo celý kat. ŘJ pak vyhodnotí špatně údaje o poměru směsi a vzduchu a auto chcípe. Taková kur*ítka jako EGR prostě do auta nepatří. V praxi to stejně emise moc nesníží a to co se na nich ušetří se pak vrátí při jízdách do servisu a zkušebních jízdách.
Lambda i EGR by měla být hlášena na palubce diagnostikou motoru, v servisu by to načíst museli 100%. Ale možná má ŠAuto něco spešl.


Právě že to není úplně 100%, každý motor má jiné tolerance a někdy blbne aniž by se něco rozsvítilo nebo zapsalo do paměti. Zažil jsem to už několikrát u různých aut... Určitě bych vyzkoušel i ostatní rady zde uvedené např. o špatném palivu nebo prasklém sání. Kamarádovi na Opelu vypadl konektor váhy vzduchu a auto překvapivě neblblo pořád. Podrobná vizuální prohlídka kabelů, hadic apod. je určitě základ.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 24.02.2015 22:39, RE: xxx
Paul napísal:
Pepe napísal:
Paul napísal:
Vítek napísal:
Něco podobného mi to dělalo také. Problém byl ucpaný EGR ventil
Taky se k tomu přikláním. Ještě ale může bát špatná lambda nebo celý kat. ŘJ pak vyhodnotí špatně údaje o poměru směsi a vzduchu a auto chcípe. Taková kur*ítka jako EGR prostě do auta nepatří. V praxi to stejně emise moc nesníží a to co se na nich ušetří se pak vrátí při jízdách do servisu a zkušebních jízdách.
Lambda i EGR by měla být hlášena na palubce diagnostikou motoru, v servisu by to načíst museli 100%. Ale možná má ŠAuto něco spešl.
Právě že to není úplně 100%, každý motor má jiné tolerance a někdy blbne aniž by se něco rozsvítilo nebo zapsalo do paměti. Zažil jsem to už několikrát u různých aut... Určitě bych vyzkoušel i ostatní rady zde uvedené např. o špatném palivu nebo prasklém sání. Kamarádovi na Opelu vypadl konektor váhy vzduchu a auto překvapivě neblblo pořád. Podrobná vizuální prohlídka kabelů, hadic apod. je určitě základ.


Zajímavý. Budu se bavit o EGR a lambdách. Zažil jsem, že když svítil check engine, tak auto jelo, nebo nejelo. Při obojím byla v paměti chyba. Za situace, kdy auto nejede, a kontrolka nesvítí (závada v paměti není), tak je tam k hownu. Resp. je to otázka nastavení, v tomto případě špatného. Proto bych pátrání zaměřil jinam, od nejlevnějších/nejjednodušších.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.