Štvrtok 28.11.2013 18:11,
Fabia
A to já si zase myslím, že paní fabii I combi s 1.9 TDI motorem sežene. Doporučuji vybírat kus, který má na tachometru nejvíce km. Je pravděpodobné, že se o něj majitel dobře staral, jezdil hodně po dálnicích a nebude to skládačka ze dvou či více kusů. Ten motor vydrží hodně přes půl milionu, takže se toho nemusíte bát.
Co se týče nákladů, tak bych ovšem doporučil benzín. Nejde tu o spolehlivost motoru, motor vydrží. Nevydrží náprava - diesel je na to auto prostě těžký a pravidelně pak odchází kosti (každý rok), stabilizátor (jeho uchycení), dále pak různé klouby a v neposlední řadě silentbloky. U starších kusů může zlobit ledacos, odchází elektrické stahovačky oken, světla jsou vysvícená, zadírají se ventilátory ofuku a další radosti.
Další výhodou benzínu bude rychlejší topení - 1.9 TDI začne topit poměrně pozdě i když má 2 kW elektrické odporové topení (modely s klimou).
Pozor taky na ložiska. Jestli jsou slyšet, vyjde vás jedno cca na 2000 s prací (přední). Doporučil bych také výměnu tlumičů a pružin, tyhle auta je mají většinou před smrtí nebo po smrti. Vejdete se do částky 10000 Kč i s prací.
reagovať