0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi 1.9TDI do 100 000,- (popř. alternativa)

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
wombat
počet príspevkov3
dátum registrácie30.10.2013
Streda 30.10.2013 13:55, Škoda Fabia Combi 1.9TDI do 100 000,- (popř. alternativa)
Dobrý den,

plánujeme s přítelkyní kupovat ojetinu do 100 000,- a po delší době rozodování jsme došli k vozu Škoda Fabia Combi 1.9TDI. Vzhledem k tomu, že jsme oba v oblasti automobilů laici bych rád, kdyby někdo okomentoval podnětným příspěvkem.

Vůz budeme potřebovat především k jízdě do práce a na nákupy (tedy po městě), ale počítáme i s cestami přes 50km cca 4x do měsíce. S vozem bychom rádi i na dovolenou 1-2x ročně, kde bychom počítali kolem 2000km na cestu.

Nastíním vývoj rozhodování, který vůz koupit. Především jsme chtěli spolehlivost, nízkou spotřebu, levnější a dostupné náhradní díly, atd. Do karet hraje i známý, který má možnost vozy Škoda ověřit a servisvat. Díky omezenému rozpočtu jsme měli zájem o Fabii. Všichni známí i lidé v internetových diskuzích rozhodně nedoporučují 1.2HTP. Vzhledem k tomu, že mám nyní první auto. Felícii 1.3, se kterou je předjíždění celkem adrenalinový zážitek a jízda do kopce, popř s nákladem je spíše utrpení, na které nemám nervy, jsem 1.2 bez vyzkoušení vyřadil z hledáčku. Zaměřil jsem se tedy na 1.4 16V 55 x 74kW benzín a to především díky tomu, že budeme jezdit převážně po městě. Po studování různých článků, duskuzí, atd., jsem tento motor vyřadil díky avizované spotřebě kolem 8-9 litrů po městě. Na řadu přišla racionalizace a začal jsem přemýšlet o cestách na dovolenou (1000-2000km), popř. na chalupu (cca 100km tam i zpět), různých výletech, atd., takže jsme se přeorientovali z hatchbacku na combi a z benzínu na naftu. Rázem jsem se dostal k jedničkové Octavii Combi 1.9TDI. Tu však přítelkyně vyloučila kvůli velikosti a zastaralému designu. Přemýšlel jsem i o liftbacku, ale bohužel u přítelkyně asi Octavia neprojde. Začali jsme se tedy soustředit na Fabii Combi 1.9TDI. Po opětovném studiu tohoto auta se mně vcelku zalíbila. Chtěl bych se proto zeptat Vás, zkušenějších, kteří už máte přece jen najeto více, než mých cca 10tis. km a kteří o autech možná i něco víte, co říkáte na tuto volbu, kde bych se chtěl za 100 000,- dostat na:

Škoda Fabia Combi 1.9TDI,
ročník 2004+,
nájezd do 200tis. km,
posilovač, klima, ABS, elektrická přední okénka, centrál, litá kola, prostě nějaká zajímavější výbava.

Také by mě zajímaly praktické rady ohledně tohoto automobilu (co se týče topení, klimatizace, poruchovosti, výhod a nevýhod, atd.)

Myslíte, že je v této cenové kategorii možnost něco podobného najít, popř. existují vozy podobné mému výběru, které by vyhovovali mým požadavkům, přemýšleli jsme i o Peugeotu 307.

Omlouvám se za délku a předem děkuji za podnětné odpovědi.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Streda 30.10.2013 16:48, ne napůl
Vzhledem k tomu, jak si do koupě prvního auta necháváte kecat od přítelkyně soudím, že ho asi kupujete napůl, nebo v něm bude mít podíl. Už tady se stala chyba, jak to budete mít právně ošetřené? V TP může být jen jeden. A nedejbože při rozchodu, kdo bude koho vyplácet, nebo jeden zmizí s autem a je oheň na střeše. Auto se napůl nekupuje a basta! Raději si kupte vlastní za polovinu.
Pokud Vám do toho jen kecá a platit nebude, ať si koupí svoje a výběr laskavě nechá na vás.

Teď k samotnému výběru. Fabia 1,9 TDI je dobrá volba. Víc trpí přední náprava pod těžkým dieselem, ale celkově OK. Octavia je na 1,9 stavěná lépe, ale většinou bývá v horším stavu. Rozhodně konzultujte vybrané kusy s odborníkem.
reagovať
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Štvrtok 31.10.2013 00:08, Všechno špatně
Co na to říct, prostě vše od začátku blbě. Na krátké strkání po městě si pořizovat ojetou naftu je finanční sebevražda. Riziko nákladných oprav je u nafty několikrát větší a když se k tomu přidají krátké trasy, exponenciálně stoupá. Kecy o tom, že Škodovka má levné náhradní díly a kdesi-cosi jsou opravdu jen hospodské kecy a dávno už to není pravda. Navíc to auto bude proti jiným značkám v podobné ceně holobyt a to pořádný. Pokud budete chtít nějaké v lepším stavu budete muset pravděpodobně vzít za vděk výbavou "homeless" a tedy i stahováním předních oken na kličku.

Teď ke konkrétnímu autu, nacvičte si měnění žárovek v předních světlech, protože to budete dělat často (špatně řešené chlazení předních světel). Co vás bude trápit také poměrně často budou ložiska předních kol. Prosakování nafty do oleje bývá taky časté, při krátkých cestách se studeným motorem se k tomu po čase přidá i čerpadlo.

Co k tomu poradit, vzhledem k plánovanému použitá se rychle vraťte k benzínu. Nafta vám možná uspoří necelou tisícovku ročně, ale přibližně 5x více vás vyluxuje na servisu než benzín. Vzhledem k cílové ceně vozu se neohlížejte na rok výroby ani na kilometry, ale na reálný stav vozu a především si pamatujte, že nějakých 30% ceny auta si musíte nechat na následné výdaje.

Jako alternativu k Fabii bych asi vzpomenul Hondu Civic. Pak větší Mitshubishi Lancer, Toyoutu Avensis nebo o něco menší Corollu. Případně nějaké Subaru, pohon 4x4 sice mírně zvyšuje spotřebu, ale v zimě ho velmi oceníte.
reagovať
wombat
počet príspevkov3
dátum registrácie30.10.2013
Štvrtok 31.10.2013 07:17, odpověď na reakce
citácia:
Vzhledem k tomu, jak si do koupě prvního auta necháváte kecat od přítelkyně soudím, že ho asi kupujete napůl, nebo v něm bude mít podíl. Už tady se stala chyba, jak to budete mít právně ošetřené? V TP může být jen jeden. A nedejbože při rozchodu, kdo bude koho vyplácet, nebo jeden zmizí s autem a je oheň na střeše. Auto se napůl nekupuje a basta! Raději si kupte vlastní za polovinu.
Pokud Vám do toho jen kecá a platit nebude, ať si koupí svoje a výběr laskavě nechá na vás.


Děkuji za připomínku, ale máme vyřešeno.

citácia:

Teď k samotnému výběru. Fabia 1,9 TDI je dobrá volba. Víc trpí přední náprava pod těžkým dieselem, ale celkově OK. Octavia je na 1,9 stavěná lépe, ale většinou bývá v horším stavu. Rozhodně konzultujte vybrané kusy s odborníkem.


Opačný názor, než ten pod Vámi. Přesně to, co jsem nechtěl. Ale děkuji za názor. Myslíte, že na mnou výše popsanou jízdu nebude 1.9TDI tolik trpět, jak je psáno v příspěvku níže?

----------------------------------------------

citácia:
Co k tomu poradit, vzhledem k plánovanému použitá se rychle vraťte k benzínu. Nafta vám možná uspoří necelou tisícovku ročně, ale přibližně 5x více vás vyluxuje na servisu než benzín. Vzhledem k cílové ceně vozu se neohlížejte na rok výroby ani na kilometry, ale na reálný stav vozu a především si pamatujte, že nějakých 30% ceny auta si musíte nechat na následné výdaje.


I při popojíždění po městě jsem počítal rozdíl mezi spotřebou 9l a 6l při cca 800 -1000km měsíčně na úsporu 1000,- za měsíc, ne za rok. Hlavně kvůli tomuto bych bral raději naftu než benzín, který jsm chtěl původně. Dále dovolené a cesty na chalupu. Ještě budu konzultovat se známým, ale spotřeba 9l na 100km mně přijde opravdu děsivá! S Felícií jezdím okolo 6l a přijde mi to finančně tak akorát, takže si nedovedu představit, že se spotřeba o třetinu zvedne.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 31.10.2013 07:39, RE: Všechno špatně
Rover623 napísal:
Co na to říct, prostě vše od začátku blbě. Na krátké strkání po městě si pořizovat ojetou naftu je finanční sebevražda. Riziko nákladných oprav je u nafty několikrát větší a když se k tomu přidají krátké trasy, exponenciálně stoupá. Kecy o tom, že Škodovka má levné náhradní díly a kdesi-cosi jsou opravdu jen hospodské kecy a dávno už to není pravda. Navíc to auto bude proti jiným značkám v podobné ceně holobyt a to pořádný. Pokud budete chtít nějaké v lepším stavu budete muset pravděpodobně vzít za vděk výbavou "homeless" a tedy i stahováním předních oken na kličku.Teď ke konkrétnímu autu, nacvičte si měnění žárovek v předních světlech, protože to budete dělat často (špatně řešené chlazení předních světel). Co vás bude trápit také poměrně často budou ložiska předních kol. Prosakování nafty do oleje bývá taky časté, při krátkých cestách se studeným motorem se k tomu po čase přidá i čerpadlo.Co k tomu poradit, vzhledem k plánovanému použitá se rychle vraťte k benzínu. Nafta vám možná uspoří necelou tisícovku ročně, ale přibližně 5x více vás vyluxuje na servisu než benzín. Vzhledem k cílové ceně vozu se neohlížejte na rok výroby ani na kilometry, ale na reálný stav vozu a především si pamatujte, že nějakých 30% ceny auta si musíte nechat na následné výdaje.Jako alternativu k Fabii bych asi vzpomenul Hondu Civic. Pak větší Mitshubishi Lancer, Toyoutu Avensis nebo o něco menší Corollu. Případně nějaké Subaru, pohon 4x4 sice mírně zvyšuje spotřebu, ale v zimě ho velmi oceníte.


Naprostý souhlas. Na uvedené využití je jakýkoli diesel sebevražda bez naděje na nízké náklady nebo dokonce šetření - studený diesel trpí mnohem více než benzín a konkrétně zvolená 1,9TDI není studená také žádný šetřílek (při poskocích po městě s nezahřátým motorem si bez mrknutí oka vezme 7 litrů). Za uvedenou cenu a na dané použití bych hledal auto nižší střední třídy (o třídu větší než fabia, např. citroen C4, Peugeot 307, renault megane grandtour, ford focus 1, honda civic, atd. možností je hodně), v dobrém stavu s benzínovým motorem 1,6 - i kdyby jezdil za 10 litrů (realita je ve městě kolem 8, mimo město 6,5-7), pořád vyjde po započítání servisních nákladů levněji než jakákoli nafta. A hledal bych mimo koncern - peněz máte relativně málo a jinde za ně dostanete o dost více muziky. Na řeči o levných dílech a levném servisu u škodovky hodně rychle zapomeňte - kvalitní díly a servis stojí úplně stejně jako u jiných značek.
PS: pokud autům nerozumíte a přesto si necháte radit od přítelkyně stylem tohle se mi líbí/nelíbí, skončíte nejspíše s vrakem který bude mít pěknou barvu.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 31.10.2013 08:00, RE: odpověď na reakce
wombat napísal:
citácia:
I při popojíždění po městě jsem počítal rozdíl mezi spotřebou 9l a 6l při cca 800 -1000km měsíčně na úsporu 1000,- za měsíc, ne za rok. Hlavně kvůli tomuto bych bral raději naftu než benzín, který jsm chtěl původně. Dále dovolené a cesty na chalupu. Ještě budu konzultovat se známým, ale spotřeba 9l na 100km mně přijde opravdu děsivá! S Felícií jezdím okolo 6l a přijde mi to finančně tak akorát, takže si nedovedu představit, že se spotřeba o třetinu zvedne.


Jestli dokážete dnes jezdit s felicií za 6 litrů, budete s autem nižší střední třídy s benzínovou 1,6 na maximálně 7 litrech.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Štvrtok 31.10.2013 08:20, neviděl bych to tak černě
jako Rover. Sice jsem odpůrcem poskakování se studeným dieselem (ještě k tomu pomalu se zahřívající litinou), ale znám spoustu lidí z okolí, co to tak dělají dlouhodobě, a max. řešili opotřebený startér a s dědkovským jízdním stylem zatuhlou regulaci turba. O ředění oleje naftou vím, ale jen u vozů s filtrem pevných částic, což se u Fabie z 2004 nekoná. Něco málo se do oleje dostane, ale to platí i pro chladící kapalinu, nic není 100%, proto se tyto kapaliny mění. Pokud je to v normě a olej se mění pravidelně (tzn. co 15 000 km/1 rok!) nebude to mít dopad. S čím souhlasím je, že je třeba se připravit na daleko dražší servis než u Feliny, prostě už to je německá technika. To se týká spotřebních věcí (brzdy, tlumiče) ale i dílů jako turbo (cca 14 000), spojka s dvouhmotou cca 25 000). Nechci strašit a malovat katastrofické scénáře, ale jestli v současnosti tak tak uživíte Felinu se spotřebou 6 litrů (jak píšete) není žádné jiné auto volbou co vám ušetří peníze. Chápu, že jestli je totálně zrezlá, nemá cenu ji opravovat. V tom případě klidně jděte do Fabie, rozumnou volbou je i 1,4 16V (55 kW - 63 kW), 74 kW verzi nebrat, je třeba ji točit. Spotřeba se dá u 1,4 16V udržet na 6,5 - 7l, bez extra výkyvů po městě.
reagovať
lukash1
počet príspevkov9
dátum registrácie31.10.2013
Štvrtok 31.10.2013 08:30, radeji benzin
Naftova fabie s 200tkm? Pokud mate v zaloze dalsich 50k na opravy, tak proc ne. Nicmene pri vasem najezdu je spotreba skoro to posledni, co byste mel resit. Za 100k se daji sehnat mnohem peknejsi auta se spolehlivejsim benzinovym motorem - Focus 1.6, 307 1.4 apod... Tyto auta maji mnohem mensi najezd a mensi pravdepodobnost, ze nekde jezdily jako sluzebni. Pokud najedete 20 tisic km, tak u nafty rocne 'usetrite' kolem 12-15 tisic, ale muzu vam garantovat, ze u auta s 200tkm minimalne takove penize date za opravy...
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 31.10.2013 08:39, Benzin
Znova sa asi budem opakovat. Jazdim podobne trasy ako vy, do prace a na nakupy v meste, 2x mesacne 140km cez vikendy, na dovolenke na aute som este nebol. Mal som predtym diesel 2.0 a vymenil som ho za 2.0 benzin a nemozem si to vynachvalit. Auto nerobi len spotreba. V zime su s dieselom len starosti, najme s tym starym. Aj ked jazdi za menej paliva, a dajme tomu ze sa vam tam nic velke nepokazi, bude vas to urcite otravovat. Na nakupy v zime pridete vzdy zo zamrznutym autom, ktore sa nestihne ani zohriat. Musite davat kvalitne filtre a menit ich najlepsie s kazdou vymenou oleja, aby vam ich v zime neupchal hned parafin, a nasleduje odtah na zohriatie do garaze. Zvuk studeneho naftoveho motora a jeho vibracie a prenikanie do interieru, to treba zazit. Aby som nezabudol, po dlhsej jazde treba dochladzovat turbo, aby sa nezapieklo. Studeny motor nevytacat, opat kvoli turbu, jazdit na co najnizsie otacky kym sa nezohreje(=nekuri), ale nie moc nizke, aby netrpela dvojhmota. A teraz ta spotreba: mal som 1200kg auto s 2.0hdi, spotreba bola priemer medzi 5.3-5.6. Teraz mam 1500 kg tazky tank s 2.0i a spotreba je priemer 7.5 litra. Takze s tou fabiou neverim, ze budete mat viac ako 7 priemer. Mozno tak na pretekoch do kopca.
reagovať
Projectigi
počet príspevkov32
dátum registrácie17.12.2008
Štvrtok 31.10.2013 08:51, měl jsem jí
Vámi vybrané vozidlo jsem vlastnil 3 roky, kdyby mě dala přednost jedna koza loni v létě, jezdil bych sní pořád. Jezdil jsem sní cca 22000 km za rok a většinou trasa nebyla kratší než 25km, nafta byla tedy optimální volba. Na autě jsem oceňoval zejména živost motoru, v tak malém autě měl motor výkon na rozdávání. V provedení sedan byly i jízdní vlastnosti velice dobré (mnohem lepší než krátká a pevnější než kombi) spotřeba byla dlouhodobá lehce pod 5 litrů. co se tam pokazilo bylo stahování oken na obou předních dveřích (stahovačka stojí 1200) potom spojovací tyč předního stabilizátoru 1500,-, ložisko přední pružiny 1300,- (hmotnost ve předu vozu je velká), ale jinak další závady nebyly, jen pravidelná údržba. Co je velká nevýhoda toho vozu jsou tvrdá sedadla, vyřešil jsem koupí sedadel RS. Brzdy jsou špatné, mám pocit, že i ta Felicie brzdí lépe, ABS je citlivé až moc. oceňuji tuhost karoserie, kdy při čelním střetu zůstala kabina pro posádku nedeformovaná a já to odnesl pouze s bolestí za krkem. s Vaším nájezdem kupte fábii raději benzínovou 1,4.
reagovať
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Štvrtok 31.10.2013 09:58, Tak to je zapeklitý a stále se opakující problém
Nafta nebo benzin? Takže - mám doma obě dvě motorizace a to již mnoho let. Naftu, tolik opovrhovanou 2.0 TDi, používám zásadně celý rok, to i v zimě, protože má 4x4. Nikdy, nikdy, nikdy a to ani když bylo 25 pod nulou jsem neměl problém napoprvé nastartovat. (kde vy kritici naftových motorů kupujete to špatné tuhnoucí palivo? V JZD? Já totiž u benzinky) Jezdím takřka pravidelně do marketu, takhle v sobotu brzo ráno, seškrábu z auta led, 5 km tam a zase zpět, v mrazech a s naftou. V pohodě. Pravidelně jedu i dlouhé trasy po dálnici a nikdy jsem úmyslně nechladil turbo. Neměnil jsem zatím ani turbo, ani dvouhmotu. Z větších věcí jen přední ložiska a to už dvakrát. Najel jsem s ním už přes 200tis. km a auto jezdí a jezdí. Dlouhodobá spotřeba 7/100.
Taky mám benzin 1,8 16V. Nemůžu si na něj stěžovat. Jezdí, taky má skoro 200tis. km ........ Sice do něj rvu pořád prachy, ale to proto, že je stařeček a furt se něco kazí. Jezdí v zimě v létě, spotřeba dlouhodobě 7.8/100.
Takže spotřeba je marginální věc. Při vašem nájezdu bych ji pominul. Navíc ta nafta, pokud budete jezdit výhradně po městě a krátké trasy, bude mít spotřebu jako benzin. Mě v naftě ukazuje počítač v zimě po dojezdu krátké desetikilometrové trasy po městě třeba 9/100. Takže pozor.
Na druhé straně netřeba se bát chimér, které se o naftě píší.
Vyberte si spíše to auto, které bude dostupné a v super stavu. Možná i ten benzin bude za lepší cenu, než nafta. To víte, Česko, země TDi nadšenců
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 31.10.2013 10:17, benzin/nafta
Předně řeknu, že jsem měl v rodině fabii, firemní odkup, 200 tis na tachometru, nyní skoro 300 tis km a nic zásadního se nedělalo. Staré TDI najedou mnohem, mnohem více než vámi ustrašených 200 tis km. Přesně pro lidi jako vy se stáčejí tachometry. Vidíte 200 tis a máte strach, druhý den má 100 tis km a jste spokojený :)
Teď k otázce co zvolit pro pána. Měl jsem hodně nafťáků, od Mondea TD, přes Toledo TDI, Mondeo 2.0 TDCI, Mondeo 2.2 TDCI ale mezitím i benzinové Punto, Hondu Accord 2.2 Vtec a teď momentálně rok starou firemní fabii kombi HTP.
Určitě vás mohu ujistit, že 1.4 fabie 16v první generace nebude ve městě brát 9 litrů, běžně se vejdete do 7,5 ve městě a kolem 6 litrů mimo město. TDI je super, ale na krátké trasy a malý roční nájezd nevyužijete jeho spořivost a v zimě vám bude vadit, že topí až za hodně dlouho. Nevím, kdo tady pořád píše, že v zimě nenastartujete atd....i stařičké mondeo 1.8 TD jsem nastartoval v -22. Akorát na zimu v silných mrazech jsem místo Tank Ono bral Verva Diesel nebo Maxmotion diesel od OMV. Ted moje HTP - jsem rád, že se motor rychle ohřeje, na poskakování po městě mi to bohatě stačí, delší cesty ve 2 lidech i tento motor zvládá dostatečně. Klimu to má taky. Ale souhlasím s vámi, že raději bych se přiklonil k výkonějšímu motoru o 4 válcích, tedy 1.4 16V, doporučuji modely po faceliftu, vypadají o něco lépe, tuším modely 2004 a mladší. Prostě benzin je méně starosti, dříve topí, nemusíte nikdy řešit turbo, intercooler, žhavičky atd. Servis bude levnější, motor bude méně trpět, benzinové auto koupíte levněji s menším počtem kilometrů. Naftaky jsou firemni benziny vesmes soukrome auta, z toho prameni i chovani lidi k autu. V neposledni řadě, celkový rozdíl spotřeba (i vzlehek tomu, že TDI umí jezdut opravdu vlemi úsporně) nebude tak velký jak píšete. Nafťák vám průměrně díky vašim cestám po měste vezmě kombinovaně cca 6 litrů. Benzin bude kolem 7. Pokud se naučíte jezdit plynule, zavčasu dávat neutrál před semafory tak byste se divil, ale i z benzina jde dostat velmi příjemná spotřeba. Je to hodně o hlavě a o noze. Vemze 1,4 kombika s klimou a budete nadmíru spokojeni. Tisícovka měsíčně jak jste psal, tolik neušetříte. Možná jen polovinu. A stsojí vám 6 tis ročně za větší starosti s naftou a dražší povinné a více olítané auto s dražším servisem? Potažmo se mrkněte na nějaké již přestavěné fabie na LPG, je jich poměrně dost.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 31.10.2013 10:22, RE: Tak to je zapeklitý a stále se opakující problém
rojack napísal:
Nafta nebo benzin? Takže - mám doma obě dvě motorizace a to již mnoho let. Naftu, tolik opovrhovanou 2.0 TDi, používám zásadně celý rok, to i v zimě, protože má 4x4. Nikdy, nikdy, nikdy a to ani když bylo 25 pod nulou jsem neměl problém napoprvé nastartovat. (kde vy kritici naftových motorů kupujete to špatné tuhnoucí palivo? V JZD? Já totiž u benzinky) Jezdím takřka pravidelně do marketu, takhle v sobotu brzo ráno, seškrábu z auta led, 5 km tam a zase zpět, v mrazech a s naftou. V pohodě. Pravidelně jedu i dlouhé trasy po dálnici a nikdy jsem úmyslně nechladil turbo. Neměnil jsem zatím ani turbo, ani dvouhmotu. Z větších věcí jen přední ložiska a to už dvakrát. Najel jsem s ním už přes 200tis. km a auto jezdí a jezdí. Dlouhodobá spotřeba 7/100. Taky mám benzin 1,8 16V. Nemůžu si na něj stěžovat. Jezdí, taky má skoro 200tis. km ........ Sice do něj rvu pořád prachy, ale to proto, že je stařeček a furt se něco kazí. Jezdí v zimě v létě, spotřeba dlouhodobě 7.8/100. Takže spotřeba je marginální věc. Při vašem nájezdu bych ji pominul. Navíc ta nafta, pokud budete jezdit výhradně po městě a krátké trasy, bude mít spotřebu jako benzin. Mě v naftě ukazuje počítač v zimě po dojezdu krátké desetikilometrové trasy po městě třeba 9/100. Takže pozor.Na druhé straně netřeba se bát chimér, které se o naftě píší.Vyberte si spíše to auto, které bude dostupné a v super stavu. Možná i ten benzin bude za lepší cenu, než nafta. To víte, Česko, země TDi nadšenců


Taky by mě zajímalo, kde každý tankuje, taky jsem nikdy neměl s naftou v mrazech problém. Souhlasím s tím, že benzina seženete rozhodně levněji a v lepším stavu a mladší kousek za stejnou cenu jako TDI. Mám nafťáky rád, ale musí se koupit pro rozumný provoz a nájezd. Na skákání po městě celý týden a pak jen o víkendu na chatu a zpět, to prostě není pro naftu to nejlepší. Mě v práci taky vybrali debilně, na nájezd 70 tis ročně jsem dostal HTP :) nový ředitel zuří kdo to vybral, ale holt na 3 roky jsme se uvázali. Starý ředitel koukal jsem na kupní cenu a nepočítal náklady. Ale na obranu HTP zas musím říct, že spotřeba se dá udržet kolem 6 litrů. Podotýkám, že jezdím 70 tis km ročně, takže 80% dálnice (120kmh) a zbytek je město a okresky.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Štvrtok 31.10.2013 11:16, RE: Benzin
Citroenak napísal:
Znova sa asi budem opakovat. Jazdim podobne trasy ako vy, do prace a na nakupy v meste, 2x mesacne 140km cez vikendy, na dovolenke na aute som este nebol. Mal som predtym diesel 2.0 a vymenil som ho za 2.0 benzin a nemozem si to vynachvalit. Auto nerobi len spotreba. V zime su s dieselom len starosti, najme s tym starym. Aj ked jazdi za menej paliva, a dajme tomu ze sa vam tam nic velke nepokazi, bude vas to urcite otravovat. Na nakupy v zime pridete vzdy zo zamrznutym autom, ktore sa nestihne ani zohriat. Musite davat kvalitne filtre a menit ich najlepsie s kazdou vymenou oleja, aby vam ich v zime neupchal hned parafin, a nasleduje odtah na zohriatie do garaze. Zvuk studeneho naftoveho motora a jeho vibracie a prenikanie do interieru, to treba zazit. Aby som nezabudol, po dlhsej jazde treba dochladzovat turbo, aby sa nezapieklo. Studeny motor nevytacat, opat kvoli turbu, jazdit na co najnizsie otacky kym sa nezohreje(=nekuri), ale nie moc nizke, aby netrpela dvojhmota. A teraz ta spotreba: mal som 1200kg auto s 2.0hdi, spotreba bola priemer medzi 5.3-5.6. Teraz mam 1500 kg tazky tank s 2.0i a spotreba je priemer 7.5 litra. Takze s tou fabiou neverim, ze budete mat viac ako 7 priemer. Mozno tak na pretekoch do kopca.


Trochu si protiřečíš ne? Nepsal jsi tu nedávno, že máš motor zralý na generálku? A to není vůbec levná záležitost. A to za*ebávání palivového filtru je specialita 2,0 HDI, u 1,9 TDI se toho bát nemusí. Jezdím dost na hory, a neměl jsem problém nastartovat a dojet do cíle ani v -25.

Jinak souhlasím, že benzín je příjemnější, blbuvzdornější a rozdíl ve spotřebě nemusí být velký.
reagovať
Frankiee
počet príspevkov15
dátum registrácie02.11.2012
Štvrtok 31.10.2013 11:18, ad spotreba
Mam velky auto, Mazdu 6 2.0i benzin a ano, s tim se jezdi po meste za 8,5-9 (dalky 7,5-8). Ale to je auto o kus vetsi a hlavne tezsi nez je Fobie. Takze takova Fobie s motorem 1,4 se ve meste musi vejit do 7. moje stara 323F 1,5i taky jezdila kolem 7l vsude. Jinak tchan ma Golfa 1,4 (stejny motor jako ve fobii) a vejde se v pohode do 6,5....
reagovať
wombat
počet príspevkov3
dátum registrácie30.10.2013
Štvrtok 31.10.2013 11:25, odpověď
Strašně moc Vám všem děkuji za podnětné příspěvky! Ještě jednou podotýkám, že známý má možnost ověřit původ vozu a servisní historii + mně auto za rozumnou cenu servisovat, takže já vybírám pouze inzeráty a vše konzultuji. Auto bude poté prohlídnuto na místě známým, takže se nebojím, že bych já osobně skočil někomu na špek. Každopádně se mně ale nemíchá do výběru typu vozu, takže jsem chtěl znát objektivní názory a těch se mně dostalo. Ohledně výběru vozu. Osobně si nemyslím, že takový Peugeot 307, 1.4 se bude servisovat za stejnou cenu jako Fabia 1.4 16V, ale asi nemám takové zkušenosti, abych mohl posoudit. Našel jsem v benzínu třebo tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/14090158?goFrom=list. Každopádně ještě jednou díky a klidně pište dál.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 31.10.2013 12:01, RE: odpověď
wombat napísal:
Strašně moc Vám všem děkuji za podnětné příspěvky! Ještě jednou podotýkám, že známý má možnost ověřit původ vozu a servisní historii + mně auto za rozumnou cenu servisovat, takže já vybírám pouze inzeráty a vše konzultuji. Auto bude poté prohlídnuto na místě známým, takže se nebojím, že bych já osobně skočil někomu na špek. Každopádně se mně ale nemíchá do výběru typu vozu, takže jsem chtěl znát objektivní názory a těch se mně dostalo. Ohledně výběru vozu. Osobně si nemyslím, že takový Peugeot 307, 1.4 se bude servisovat za stejnou cenu jako Fabia 1.4 16V, ale asi nemám takové zkušenosti, abych mohl posoudit. Našel jsem v benzínu třebo tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/14090158?goFrom=list. Každopádně ještě jednou díky a klidně pište dál.


A co bude jako dělat ten rozdíl v ceně servisu P 307 a fabie? Autorizované servisy jsou zhruba stejně drahé a pokud bude auto servisovat známý, bude rozdíl v ceně úplně zanedbatelný (pokud to tedy není machr jen na škodovky). Naopak si myslím, že ta 307 vyjde v konečném důsledku lépe, protože celá nižší střední třída je dimenzovaná na vyšší kilometrový proběh (nájezd cca 250 tisíc bez nutnosti většího servisu a oprav) než tenisáky velikosti fábie. U fabie nehrozí dlouhá životnost podvozku (díly podvozku se mění většinou mezi 70 a 100 tisíc km). Přitom se vůbec nezmiňuji o podstatně větší prostornosti jakéhokoli auta z nižší střední nebo o poznání lepší bezpečnosti a výbavě o které se naprosté většině fábií může jen zdát.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 31.10.2013 12:34, RE: Benzin
Paul napísal:
Citroenak napísal:
Znova sa asi budem opakovat. Jazdim podobne trasy ako vy, do prace a na nakupy v meste, 2x mesacne 140km cez vikendy, na dovolenke na aute som este nebol. Mal som predtym diesel 2.0 a vymenil som ho za 2.0 benzin a nemozem si to vynachvalit. Auto nerobi len spotreba. V zime su s dieselom len starosti, najme s tym starym. Aj ked jazdi za menej paliva, a dajme tomu ze sa vam tam nic velke nepokazi, bude vas to urcite otravovat. Na nakupy v zime pridete vzdy zo zamrznutym autom, ktore sa nestihne ani zohriat. Musite davat kvalitne filtre a menit ich najlepsie s kazdou vymenou oleja, aby vam ich v zime neupchal hned parafin, a nasleduje odtah na zohriatie do garaze. Zvuk studeneho naftoveho motora a jeho vibracie a prenikanie do interieru, to treba zazit. Aby som nezabudol, po dlhsej jazde treba dochladzovat turbo, aby sa nezapieklo. Studeny motor nevytacat, opat kvoli turbu, jazdit na co najnizsie otacky kym sa nezohreje(=nekuri), ale nie moc nizke, aby netrpela dvojhmota. A teraz ta spotreba: mal som 1200kg auto s 2.0hdi, spotreba bola priemer medzi 5.3-5.6. Teraz mam 1500 kg tazky tank s 2.0i a spotreba je priemer 7.5 litra. Takze s tou fabiou neverim, ze budete mat viac ako 7 priemer. Mozno tak na pretekoch do kopca.
Trochu si protiřečíš ne? Nepsal jsi tu nedávno, že máš motor zralý na generálku? A to není vůbec levná záležitost. A to za*ebávání palivového filtru je specialita 2,0 HDI, u 1,9 TDI se toho bát nemusí. Jezdím dost na hory, a neměl jsem problém nastartovat a dojet do cíle ani v -25.Jinak souhlasím, že benzín je příjemnější, blbuvzdornější a rozdíl ve spotřebě nemusí být velký.


S tym motorom mas pravdu, zial to nie je ani tak chyba tohto auta ako to (podla vsetkeho to tak vyzera), ze sa predchadzajucemu majitelovi motor prehrial, a tak sa motor poskodil. Zial, pri kupe sme mysleli ze to cvakanie budu len hydrostely po tych vymennych intervaloch oleja (30tkm, jazda v meste!!! 170t km). Co je ale dolezite je, ze auto stale jazdi a sam som zvedavy, dokedy to vydrzi. To uz ale clovek musi mat taku smolu ako ja na kupu auta. Cvakajuce motory nekupovat, a je po probleme. Ale zasa bol za dobru cenu...

A co sa tyka tej mrznucej nafty, presne vam poviem kde som ju natankoval. Tankoval som vtedy vyhradne na SHELL (ako dokaz mozem dolozit ruksak, 3 futbalove lopty a par modelov aut). Bola jesen a ja som znova natankoval na SHELL plnu nadrz, lebo uz sa ocakavali mrazy, aby mi to nezamrzlo. Samozrejme som dal aditiva na zimu. NA druhy den to prislo -16. Auto podislo 200 metrov, zvysok na odtahovke na rozmrazenie. Bola tam plna nadrz paliva a zamrzlo to. Tak sme to odcerpali a isli na dalsiu pumpu SHELL s tym, ze mozno na tej prvej este nemali zimnu naftu. Na druhy den som presiel asi az 400 metrov, zvysok odtah. Potom som natankoval na slovnafte a auto uz behalo. Dokonca mi kamarat hovoril aj o jeho prihode so zamrznutym benzinom SHELL. Nastastie mi nestihlo odist cerpadlo. Tolko ku druzstevnym pumpam.


reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 31.10.2013 13:19, RE: odpověď
wombat napísal:
Strašně moc Vám všem děkuji za podnětné příspěvky! Ještě jednou podotýkám, že známý má možnost ověřit původ vozu a servisní historii + mně auto za rozumnou cenu servisovat, takže já vybírám pouze inzeráty a vše konzultuji. Auto bude poté prohlídnuto na místě známým, takže se nebojím, že bych já osobně skočil někomu na špek. Každopádně se mně ale nemíchá do výběru typu vozu, takže jsem chtěl znát objektivní názory a těch se mně dostalo. Ohledně výběru vozu. Osobně si nemyslím, že takový Peugeot 307, 1.4 se bude servisovat za stejnou cenu jako Fabia 1.4 16V, ale asi nemám takové zkušenosti, abych mohl posoudit. Našel jsem v benzínu třebo tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/14090158?goFrom=list. Každopádně ještě jednou díky a klidně pište dál.


Auto dle fotek a popisu vypadá velmi slušně, nechte ho prohlédnout v servise a pokud by bylo ok šel bych do něj. Je to model po faceliftu, pokud bude serviska sedět tak si myslím, že toto je docela slušnej kup. Jinak Peugeot 307 - bude rozhodně větší a pohodlnější, ale servisu bych se malinko bál kvůli elektronice, která tam občas stávkuje. Jinak u té 307 bych spíše hledal motor 1.6 nez 1.4. Jinak kamarád má 307 2.0 HDI a je to krásné svezení a prostor uvnitř je opravdu super. KDyby vám stačila krátká verze a našel jste zachovalou 1.6 tak si myslím, že by to bylo lepší jak fabia možná.
Co říkáte na tyto dva kousky? http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/13346707?goFrom=list

http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/11772780?goFrom=list

reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 31.10.2013 13:21, RE: odpověď
mufik.martin napísal:
wombat napísal:
Strašně moc Vám všem děkuji za podnětné příspěvky! Ještě jednou podotýkám, že známý má možnost ověřit původ vozu a servisní historii + mně auto za rozumnou cenu servisovat, takže já vybírám pouze inzeráty a vše konzultuji. Auto bude poté prohlídnuto na místě známým, takže se nebojím, že bych já osobně skočil někomu na špek. Každopádně se mně ale nemíchá do výběru typu vozu, takže jsem chtěl znát objektivní názory a těch se mně dostalo. Ohledně výběru vozu. Osobně si nemyslím, že takový Peugeot 307, 1.4 se bude servisovat za stejnou cenu jako Fabia 1.4 16V, ale asi nemám takové zkušenosti, abych mohl posoudit. Našel jsem v benzínu třebo tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/14090158?goFrom=list. Každopádně ještě jednou díky a klidně pište dál.
Auto dle fotek a popisu vypadá velmi slušně, nechte ho prohlédnout v servise a pokud by bylo ok šel bych do něj. Je to model po faceliftu, pokud bude serviska sedět tak si myslím, že toto je docela slušnej kup. Jinak Peugeot 307 - bude rozhodně větší a pohodlnější, ale servisu bych se malinko bál kvůli elektronice, která tam občas stávkuje. Jinak u té 307 bych spíše hledal motor 1.6 nez 1.4. Jinak kamarád má 307 2.0 HDI a je to krásné svezení a prostor uvnitř je opravdu super. KDyby vám stačila krátká verze a našel jste zachovalou 1.6 tak si myslím, že by to bylo lepší jak fabia možná. Co říkáte na tyto dva kousky? http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/13346707?goFrom=listhttp://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/11772780?goFrom=list


nebo ještě tento kousek http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/14159046?goFrom=list
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.