olda napísal:
premku ty ses rozenej spisovatel napis o svem voze ale aby jsme to necetli dva dny.
Speciálně pro Oldu, i když vím, že tady je diskuze k fabii, na kterou jsem původně reagoval a srovnával to občas se svým autem. I když píšu hodně, tak jsem líný. Proto jsem jen okopíroval své 2 starší příspěvky z jiných diskuzí, bez úpravy. Vím, asi bych si měl dát práci a napsat to jako samostatnou zkušenost. No třeba někdy jindy...Tady jsou ty příspěvky:
Rovněž jsem majitelem Xantie, ale s motorem 2.1 TD, karoserie pětidvéřová. Při výběru jsem taky narážel na předsudky -citroen a hydraulika- a rady jedině VW apod. Risknul jsem to a nelituji. Pravda, nebral jsem hned první co se nabízelo (po dědečkovi co jezdil jen na dušičky na hřbitov nebo manželce, co jezdila ke kadeřníkovi
. Kupované v ČR, servisované u citroenu, po 1. majiteli, který servis neodkládal, potřeboval mít spolehlivé auto. Taky hodně najezdil, cca 40.000 za rok, aspoň ale přiznaných. Teď má auto najeto 300.000 a nemůžu si stěžovat. 1x spojka, 1x kotouče, 1x přední kuláky a tzv. kosti, 1x chladič, 2x rozvoďák, z toho 1x s kladkama, táhla ruční brzdy. a jedenkrát koule z druhovýroby, bez problémů. Výfuk původní. Možná jsem na nějakou drobnost zapoměl....Olej polosyntetiku, po 10.000 (no někdy až 15.000), olej filtr vždy, vzduch a nafta ob výměnu. mezi výměnou dolévám max okolo 0,5l. Destičky tak po +- 40.000. Vypadává (všem xantiím) zadní táhlo stabilizátoru, řešitelné. Kromě poruchy spojky ve 240.000 (už jsem nezařadil) jsem vždy dojel. Servisuji u dvou stálých a osvědčených soukromých servisů, můžu doporučit. Jezdím velice svižně, klimu používám hodně, svítím celoročně, za rok tak cca 30-35.000 km. Spotřeba (při mém stylu jízdy) okolo 8l/100, lze jezdit za 7l. Jenže kdybych s benzíňákem jezdil dálnice pořád okolo 180/hod, tak bude nárůst mnohem vyšší. Naftu beru téměř vždy u OMW, mám ji cestou. Motor je docela pružný a na auto tak akorát (81kw), plně naložený na dálnici podřazuji jen kvůli kamionům,( takže často
. Řazení by mohlo být o chloupek přesnější, ale v pohodě. Odstupňování mě vyhovuje, jen kolony po Praze stylem zastavit, popojet, zastavit, nejsou to pravé ořechové... Hluk uvnitř docela v pohodě, oceňuji docela kvalitní (původní) 6x repro, v kombinaci s cd měničem a ovládáním na volantu zážitek z hudby i v autě (pro mě důležité) a v Xantii celkově zážitek z jízdy. Jediné co mě opravdu netěší, je mizerný crash test (tuším 16 nebo 19 bodů), byť to má 2x airbeg a ABS a dobře fungující kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Moje příští auto bude pravděpodobně kombi C5 nebo Mondeo, tak 3 roky staré(trochu pokukuji, ale za stejné peníze po starším, Volvu V70). No koukám, že jsem tak trochu napsal recenzi 2, tak se omluvám za délku. Mějte se a dojíždějte do cíle ve zdraví a v klidu. Přemek
Mám 2.1 TD ve Xantii, momentálně najeto 300.000 a na motoru zatím ani za korunu oprav, musím to zaklepat. Jen trochu začíná kapat olej. Jinak olej dávám kvalitní - polosyntetiku s příměsí grafitu (nový vypadá podobně jako vyjetý
, dodržuji interval 10.000 km a mezi výměnami nedolévám buď vůbec nebo max do 0,5l oleje. Rozvody jsou měněné 3x, obvýměnu i všechny kladky. Jízdní styl spíš razantnější, ale tak cca 2/3 najeto po dálnicích, rychlost většinou 150-180. Ale zpočátku ho šetřím, než se zahřeje.
Svítím celoročně, v létě klimatizace - spotřeba pži tomhle stylu jízdy okolo 8l.
Na Xantii tenhle motor výkonově ideální (81kW), XM co jsem slyšel taky docela vzládá, údajně ta 2,5ka není až takový rozdíl, zato poruchovost a dražší opravy se dají čekat - ale jak píšu, mám to z doslechu, zato od člověka který citroeny opravuje a sám několik XM měl (a má).
Nakonec námět - Xantie v kombi je také docela prostorný vůz, komu vyhovuje francouzské pohodlí a nechystá se řezat zatáčky tak se odvděčí velmi příjemným povožením. A spolehlivost je vyšší než u XM, chce to ovšem vybrat pečlivě, tak jako každé jiné auto může být i Xantie (natž XM) pěkná kasička na peníze.
Jinak BMW jsem právě kvůli praskajícím hlavám oželel při výběru (byl to můj sen), audi ve všem dobrý, ale ničím mě jednoznačně nepřesvedčilo - a dost se (ale to téměř vše německé provenience) kradou, když už by to mělo být větší než Xantia, asi bych volil Mercedes, ale to je o jiných penězích za stejný rok a rizik také spoustu. No přeji šťastnou ruku a chladnou hlavu při výběru.