0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi 1,4 16V (55kW)

kategórie zaradenia témy: poradna, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 08:48, To není nejlepší volba...
S hodnocením tohoto motoru nemůžu souhlasit. Za 4 roky mám najeto 195.000 km (55 kW, Combi), dlouhodobá spotřeba těsně nad 6l/100 km, velmi vysoké servisní náklady (prohlídka na 180.000 km stála 30.000,- Kč - a to jsem nehlásil žádné závady). Jezdím v drtivé většině sám, to ještě ujde, ačkoliv předjíždění si musím velmi pečlivě rozmýšlet, vzhledem k charakteristice motoru. Na dálnici se to po chvíli dokáže rozjet na tachometrových 195 km/hod, nad 140 km/hod to však zrychluje jen velmi neochotně. Olej jsem nemusel dolévat nikdy, nikdy jsem také nezůstal někde viset. Tento motor je ale na tak těžké auto velmi slabý, a o pružnosti už vůbec nelze hovořit. Problémy s přední nápravou potvrzuji, s předovkou, spojkou a tlumiči nikoliv. Hlavně tlumiče jsou podle výsledků testu provedených v pneuservisu stále ve vynikajícím stavu. Hlavně za mrazu se v interiéru ozývá množství různých pazvuků, vrzání, skřípání atd. Při přejezdu větších nerovností se celé auto citelně kroutí, je to poznat i z těch pazvuků. Doporučuji se v tom před samotnou koupí svézt, já to podcenil...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 10:13, RE: To není nejlepší volba...
Canondal napísal:
S hodnocením tohoto motoru nemůžu souhlasit. Za 4 roky mám najeto 195.000 km (55 kW, Combi), dlouhodobá spotřeba těsně nad 6l/100 km, velmi vysoké servisní náklady (prohlídka na 180.000 km stála 30.000,- Kč - a to jsem nehlásil žádné závady). Jezdím v drtivé většině sám, to ještě ujde, ačkoliv předjíždění si musím velmi pečlivě rozmýšlet, vzhledem k charakteristice motoru. Na dálnici se to po chvíli dokáže rozjet na tachometrových 195 km/hod, nad 140 km/hod to však zrychluje jen velmi neochotně....
Mohu se optat, kde jezdíte více než 140 km/h ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 11:36, servis
perfektni motor oproti 1.4 mpi, ale musim zduraznit ,ze vymena rozvodu je dražší než u TDI, resp.nejdražší ze všech 4-válcových motoru u VW (i 1.8Turbo má levnější)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 12:01, to canondal
hormacher napísal:
perfektni motor oproti 1.4 mpi, ale musim zduraznit ,ze vymena rozvodu je dražší než u TDI, resp.nejdražší ze všech 4-válcových motoru u VW (i 1.8Turbo má levnější)
to chcete rict ze jste za 4 roky a skoro 200 tis. km nikdy nemenil olej? no chran buh nemluve ani o te castce co jste dal jen za prohlidku jak pisete bez urazky ale myslim si o vas ze jste blazen
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 12:02, DRŽÁK
My jsme s Fábií 1.4 Combi r.v. 2001, byli letos v Chorvatsku. Co mě nadchlo byly jisté jízdní vlastnosti (auto drží jako přibyté). Zav. prostor splnil účel dle předpokladů. I prostor a pohodlí na předních sedadlech bylo OK, ale střídali jsme se s přítelkyní v řízení a zároveň se u nás coby stráž střídali další dva spolucestující, takže jsem si vyzkoušel i sezení na zadních sedadlech a to bylo prokletí. Nevím podle anatomie jakého tvora byl nastaven sklon sedáku a opěradla potažmo jeho tvrdost, ale člověk to nebyl. Možná árijec. S takhle zvláštně zalomenou páteří se dá cestovat už jenom snad s Českými drahami a jejich červenou koženskou potaženými sedadly. Jinak ale vůz sklidil zaslouženou pochvalu za spotřebu (průměr za celu cestu cca. 6,9 se zapnutou klimou, což vzhledem k absolvovaném převýšení na zpáteční cestě považuji za velmi dobrý výsledek).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 13:39, RE: to canondal
pola napísal:
to chcete rict ze jste za 4 roky a skoro 200 tis. km nikdy nemenil olej? no chran buh nemluve ani o te castce co jste dal jen za prohlidku jak pisete bez urazky ale myslim si o vas ze jste blazen
Napred cist, pak reagovat: "...Olej jsem nemusel DOLÉVAT nikdy..." !!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 17:02, RE: to canondal
Bagr napísal:
Napred cist, pak reagovat: "...Olej jsem nemusel DOLÉVAT nikdy..." !!!
no dobre uznavam ale tomu ze se olej nedolije cele 4 roky neverim nemluve o prohlidce za 16 tisic
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 18:15, RE: to canondal
pola napísal:
no dobre uznavam ale tomu ze se olej nedolije cele 4 roky neverim nemluve o prohlidce za 16 tisic
Hoďte sem Váš email, pošlu Vám kopii faktury za poslední servis na 180.000 km. K tomu oleji - za celou dobu jsem skutečně nebyl nucen dolít ani kapku oleje, prostě olej to nežere. Celý 15.000 km servisní interval na jednu náplň.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 18:19, To: Riccardo: RE: RE: To není nejlepší volba...
Riccardo napísal:
Mohu se optat, kde jezdíte více než 140 km/h ?
Při občasných cestách do Hannoveru na výstaviště.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 21:02, RE: To: Riccardo: RE: RE: To není nejlepší volba...
Canondal napísal:
Při občasných cestách do Hannoveru na výstaviště.
Já musím s Canodalem souhlasit, že každý kdo si chce tento motor koupit ať si jej napřed vyzkouší ! Já jsem chtěl původně taky fabii 1.4 16V 55kw, protože proti 1.4 MPI 50kw míň žere a je daleko tichší. Ale díky charakteristice 16V motoru, který tahá v horní části otáček, auto prostě nejede. Pak jsem vyzkoušel 1.4MPI a byl jsem přijemně překvapen, auto subjektivně jelo daleko lépe, motor tahá odspodu. Takže bych taky doleca váhal, zda brát 16V nebo MPI (8V). Pokud člověk moc nejezdí, tak vyšší spotřeba u MPI nevadí a bude se jezdit lépe a servis je taky levnější.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.01.2006 22:08, RE: to canondal
pola napísal:
to chcete rict ze jste za 4 roky a skoro 200 tis. km nikdy nemenil olej? no chran buh nemluve ani o te castce co jste dal jen za prohlidku jak pisete bez urazky ale myslim si o vas ze jste blazen
To nevite,ze se oleje u servisnich prohlidek meni???Ne pri kazde ale jednou za cas je to predepsane...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 00:04, To: Michal: RE: RE: to canondal
Michal napísal:
To nevite,ze se oleje u servisnich prohlidek meni???Ne pri kazde ale jednou za cas je to predepsane...
Jistěže vím. A mění se u každé prohlídky po 15.000 km, ne "jednou za čas"...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 08:39, RE: DRŽÁK
Max napísal:
My jsme s Fábií 1.4 Combi r.v. 2001, byli letos v Chorvatsku. Co mě nadchlo byly jisté jízdní vlastnosti (auto drží jako přibyté). Zav. prostor splnil účel dle předpokladů. I prostor a pohodlí na předních sedadlech bylo OK, ale střídali jsme se s přítelkyní v řízení a zároveň se u nás coby stráž střídali další dva spolucestující, takže jsem si vyzkoušel i sezení na zadních sedadlech a to bylo prokletí. Nevím podle anatomie jakého tvora byl nastaven sklon sedáku a opěradla potažmo jeho tvrdost, ...
Zřejmě asi ty nejsi člověk, když ti nevyhovují sedadla ve Fabii!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 11:41, RE: DRŽÁK
pit napísal:
Zřejmě asi ty nejsi člověk, když ti nevyhovují sedadla ve Fabii!
Já se taky hlásím že asi nejsem člověk - sedadla ve Fabii totiž nevyhovují ani mi. A to mám výšku 178 cm a 85 kg. Zdají se mi zbytečně tvrdá a tvar a tuhost zadních sedaček mi taky nevyhovuje. Můj malý přehled, kdy se mi při jízdě začnou "hlásit" záda. Mondeo - cca 3 hod; Clio, Tipo, Talbot - cca 2 hod; Fabia prakticky hned...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 13:29, RE: servis
hormacher napísal:
perfektni motor oproti 1.4 mpi, ale musim zduraznit ,ze vymena rozvodu je dražší než u TDI, resp.nejdražší ze všech 4-válcových motoru u VW (i 1.8Turbo má levnější)
Kolik stojí výměna rozvodů to opravdu nevím, ale tento motor je podle mě to nejlepší z nabízených benzinových motorů ve Fabii. Jede docela dobře od nižších otáček, spotřeba kolem 6 litrů a hlavně nebere olej. Verze 1.4 16V 74kW potřebuje vyšší otáčky aby pořádně jela, ale jak se dostane nad 4000 otáček, tak je to pila. Ale trochu bere olej a má ráda 98 oktanů. Myslím, že 1.4 16V 55kW je hodně dobrá volba, ale v bazarech jich moc není.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 15:53, RE: DRŽÁK
pit napísal:
Zřejmě asi ty nejsi člověk, když ti nevyhovují sedadla ve Fabii!
O tom zda jsem či nejsem člověk bychom mohli vést polemiku, to jistě. Ale o tvaru a konstrukci zadních sedadel ve Fabii polemiku nepovedu. Víc než 6 hodin na této lavici mě přesvědčilo (a to se nejednalo o 6 hodin naráz, ale střídavě - nějakou tu hodinu vzadu a stejně tolik na sedadle řidiče, kterému naopak nic nevytýkám). I Felicie má zadní sedadla pohodlnější. Samozřejmě bezpečností, jízdním komfortem a vlastnostmi je dnes už prakticky mimo hru. Na druhou stranu, kdyby měla felda pozinkovanou karoserii, byl by to vůz vskutku nesmrtelný.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.01.2006 22:12, RE: servis
Petr napísal:
Kolik stojí výměna rozvodů to opravdu nevím, ale tento motor je podle mě to nejlepší z nabízených benzinových motorů ve Fabii. Jede docela dobře od nižších otáček, spotřeba kolem 6 litrů a hlavně nebere olej. Verze 1.4 16V 74kW potřebuje vyšší otáčky aby pořádně jela, ale jak se dostane nad 4000 otáček, tak je to pila. Ale trochu bere olej a má ráda 98 oktanů. Myslím, že 1.4 16V 55kW je hodně dobrá volba, ale v bazarech jich moc není.
Měl jsem možnost jet v 1,4 16V/55kW a motoricky mi to silně připomínalo Felicii 1,3/50 kW. Na motor 1,4 16V/55 kW mám názor ten, že je ve svém výkonu vcelku vyvážený - netahá ani dole ani nahoře - na rozdíl od 74 kW motoru, který tahá alespoň nahoře. Daní za to je však u silnější verze zmíněný úbytek oleje, který se s počtem najetých km nenápadně zvyšuje. Používání Naturalu 98 není pro tento motor nezbytné. Motor 1,4/50 kW je úplně o ničem, nepružný, má vysokou spotřebu a ještě jsem si povšiml, že toto auto má kupodivu horší brzdy než 1,4 16V/55 kW, byť obě tyto motorizace maji na zadní nápravě jen bubny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.01.2006 10:09, RE: servis
Milan napísal:
Měl jsem možnost jet v 1,4 16V/55kW a motoricky mi to silně připomínalo Felicii 1,3/50 kW. Na motor 1,4 16V/55 kW mám názor ten, že je ve svém výkonu vcelku vyvážený - netahá ani dole ani nahoře - na rozdíl od 74 kW motoru, který tahá alespoň nahoře. Daní za to je však u silnější verze zmíněný úbytek oleje, který se s počtem najetých km nenápadně zvyšuje. Používání Naturalu 98 není pro tento motor nezbytné. Motor 1,4/50 kW je úplně o ničem, nepružný, má vysokou spotřebu a ještě jsem si povšiml,...
Rozdíly v brzdách, pokud jsou v obou případech vzadu kotouče, u Fabie souvisí s montáží ABS. Jím vybavené modely mnohem briskněji reagují na sešlápnutí planového pedálu a k běžnému brždění potřebují mnohem menší ovládací sílu. Modely bez ABS mají totiž omezovací ventil na zadní nápravě, takže zadní kola v praxi mnohem méně brzdí, aby nedošlo k jejich blokování. Modely s ABS mají elektronické rozdělování brzdných sil, takže účinek zadních brzd začně být omezován až při blokování zadních kol, k čemuž při běžném přibržďování nedochází. Na druhou stanu ABS-Fabia má větší sklony k vybočení zádi při přibrždění v zatáčce, což je také logické.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.01.2006 18:13, RE: servis
Martin Vaculík napísal:
Rozdíly v brzdách, pokud jsou v obou případech vzadu kotouče, u Fabie souvisí s montáží ABS. Jím vybavené modely mnohem briskněji reagují na sešlápnutí planového pedálu a k běžnému brždění potřebují mnohem menší ovládací sílu. Modely bez ABS mají totiž omezovací ventil na zadní nápravě, takže zadní kola v praxi mnohem méně brzdí, aby nedošlo k jejich blokování. Modely s ABS mají elektronické rozdělování brzdných sil, takže účinek zadních brzd začně být omezován až při blokování zadních kol, k če...
Já mám ,,fabku 3 roky,, 1,4MPi - říkám jí moje milá socka. Za ty peníze mě nenechala nikdy ve štychu, má celkem tuhou plechařinu, v zatáčkách taky sedí, každý rok s ní dělám hory , vymačknu z ní co potřebuji ---ale prostě nejede.Ideální pro rodinu , důchodce a ty , na jejichž ledvinu nikdo nečeká. Kdyby se někomu zdálo , že v ní je málo místa, tak si může doplatit a koupit autobus. Hodnocení kladné!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.01.2006 23:12, RE: servis
vitek napísal:
Já mám ,,fabku 3 roky,, 1,4MPi - říkám jí moje milá socka. Za ty peníze mě nenechala nikdy ve štychu, má celkem tuhou plechařinu, v zatáčkách taky sedí, každý rok s ní dělám hory , vymačknu z ní co potřebuji ---ale prostě nejede.Ideální pro rodinu , důchodce a ty , na jejichž ledvinu nikdo nečeká. Kdyby se někomu zdálo , že v ní je málo místa, tak si může doplatit a koupit autobus. Hodnocení kladné!
jak muze nekdo rict o fabii ze sedi jako pribita? mozna ze to porovnaval se skodou 105.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.