ijon napísal:
Hmm, že jsem tak smělý, ta spotřeba hodná výkonného dvoulitru Vám nevadí? Švagr má tutéž motorizaci a jezdí "něco přes sedm". Ne, že bych byl příznivcem "motoru" HTP, ale s ním se dá běžně jezdit kolem šesti (pokud se budete vyhýbat dálnici). Snad jedinou výhodou pravěkého MPI je jednodušší přestavba na LPG a snad pocit, že máte pod kapotou živou fosílii, jinak opravdu nevím.
Ke spotřebě s tímhle vozem:
Dá se jezdit i za 6l, ale to už se vůz pohybuje dopředu spíše silou vůle řidiče.
Dá se jezdit i za 10l.
Běžně se podle mých zkušeností dá pohybovat okolo 7l, aniž by to mělo nějak negativní dopad na dynamiku provozu. Nehovořím o dálnici...
Jestli je to hodně nebo ne? Na dynamiku, kterou vůz předvádí, je to podle mě bída. Ale je nutno to posuzovat vzhledem k času. A v roce cca 2002 byly spotřeby vozů přeci jen vyšší než dnes (alespoň ty papírové ;)). Nicméně žádná tragédie to zas není. Malé objemy motorů nikdy žádnou pěknou spotřebu v tak těžkém voze, jako je Fabia, snad ani předvést nemohou.
Výhodou i nevýhodou tohoto vozu podle mě je, že zkrátka nejede, takže ono vlastně ani nemá smysl jej nějak extra vytáčet. Ono se totiž celkem nic neděje. Při myslím cca 2100 otáčkách chytl dech a táhne celkem konstantně. Žádná extra dynamika. Pod 2100 otáček podle mě líná lemra. To mi vadilo snad nejvíc. Protože zpřevodování bylo takové, že 50 km/h se dalo jet na 4. převodový stupeň právě cca okolo 2000 otáček. Jinými slovy na 50 km/h 3ka moc a 4ka málo. Když se jelo ve městě tacho 55-60 km/h, tak vcelku v pohodě.
Na druhou stranu - oproti Felicii 1,3 to podle mě je celkem pokrok co do kvlity ovládání vozu i co do dynamiky.
Co mě vadilo VELMI, bylo např. zatékání zadními dveřmi (kolem sametky). Auto roku výroby 2001+ a teče do něj? Kde asi soudruzi udělali chybu... Do Fabií zatéká dle diskusí i různými jinými místy. V souvislosti s vlhnutím vnitřních koberců i ve Fabii2 (vzlínání vody z nosníků) si o promyšlenosti vozů z Mladé Boleslavi myslím své...
Dále mi vadili poněkud úzké přední sedadla v ramenech.
Řízení reagovalo jemně a citlivě. Účinost posilovače bych možná uvítal o něco vyšší. Brzdy (vzadu bubny) jsou citlivě dávkovatelné a vcelku účinné. Co byla tragédie, je onen elektronický pedál plynu. Reaguje tak s cca 1/2 vteřinovým zpožděním. Dá se s tím "naučit" jezdit, ale žádné potěšení. Fabie před 2001 na tom byly údajně ještě hůř. No potěš koště... Řazení bylo přesné, páka ale kladla větší odpor, než by se mi líbilo. V jiných koncernových vozech zkrátka chodí jemněji.
Celkově mi ovládání vozu přišlo poněkud "humpolácké", v Octavii jde vše snadněji, jemněji. Lehčí řízení, měkčí pedály, jemnější řazení s kratším chodem.
Za co bych věšel, byla ohraná písnička jménem malé vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Rovnou ho tam ani nemuseli dávat... Rád bych od konstruktéra znal byť jen jediný přínos pro řidiče tohoto zmenšení (asi menší čelní odpor a tím i dramatické snížení spotřeby ;DDD).
Co mi opravdu vyhovovalo, bylo odhlučnění vozu. Na anou třídu a dobu je uvnitř opravdu příjemné ticho. A to má jesli se nepletu slabší boční skla než Octavia...
Dále mi u sedanu pilo krev otvírání víka kufru. Není tam totiž klíčová dirka. Takže to znamenalo vždy dojít k jedněm z předních dveří - odemčít - zpět ke kufru - dát věci do kufru - zase se vrátit k předním dveřím a zamčít. Bez dálkového ovládání centrálu děsný opruz.
Dále bych ještě zmínil ne příliš silný proud z ostřikovačů čelního skla.
Naopak velmi kladně hodnotím osvětlení vozu celkově. Přední světla měla pěknou účinnost, byť o co mi přišly lepší potkávací, o to horší mi přišly dálkové. Vnitřní budíky příjemně zelené, zadní světla jsou také pěkně čitelná, pokud je tedy nepoznamená nějaký tuner...
Celkově bych ale řekl, že na danou dobu byla Fabia vcelku kvalitní spotřebka. Rozhodně to ale není onen mystický produkt z dílen koncenu VW detašovaných v Mladé Boleslavi.
Co se motorizace 1,4 50 kW týká, mohu jen a jen doporučit. Do Fabie podle mě druhá nejlepší volba (jinými slovy druhé nejmenší zlo). 1,4 55 kW je sice příjemnější, na druhou stranu konstrukčně složitější a výběr na bazarovém trhu značně užší.
To byly moje subjektivní dojmy.