Štvrtok 01.04.2010 05:05,
Žárovky&spotřeba
Co se týká žárovek, tak s těmi jsem na svém Focusu II také měl problémy. Žárovky Osram Night Braker sice svítily výborně, ale do měsíce obě naráz odešly. Řešením se pak stalo to, že jsem kupoval ty nejlevnější fy Triga apod., jež vydržely déle, než ony Osramy a stály zlomek ceny, byť světelný výkon nebyl tak dobrý. Asi loni na podzim jsem koupil žárovky Osram Silverstar, jenž svítí také dobře, téměř stejně jak Osram Night Braker, a tyto mi vydržely zatím v nejdéle ze všech. mám je dosud, uvidíme, jak vydrží letní kolony v Praze.
Co se týká spotřeby recenzované Škody Fabia 1.4 TDI, tak spotřeba 5,5 l/100 km mi nepřijde až tak nízká, očekával bych hodnotu do 5 l/100 km, ale možná, že jezdíte opravdu hodně ve městě.
Ve svém Focusu II 1.6 TDCi 80 kW po měřených více jak 45 tkm přes 2 zimy mám dlouhodobý průměr také 5,5 l/100 km (reálnou,ne dle PP). A to se jedná o větší a těžší kombi, jehož motor se občas k omezovači také podívá. Akorát v letošní zimě spotřeba šla nepříjemně nahoru, doufám, že teplejší počasí spotřebu vrátí do obvyklých mezí.
Co se týká kultivovanosti motoru, je třeba dodat - a nikde se o tom nepíše - že údajně kultivovaný, do nebes vynášený motor 1.6 TDCi také při chodu na volnoběh je cítit, jak chvěje autem. A toto chvění se vyskytuje beze změny po celou dobu, co toto auto vlastním., a zkušenějšími vlastníky dieselů a v servisu mi bylo řečeno, že je to normální. Přitom údajně nepříliš kultivovaný motor 2.0 TDI PD ve VW Passat při chodu na volnoběh tímto vozem tolik nechvěje. Proto jsem dnes už dost skeptický a opatrný vůči názorům různých novinářů vychvalujících/hanících kultivovanost toho kterého motoru.
Dronte Mauricijský.
reagovať