0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.4 MPI - nejčastější závady?

kategórie zaradenia témy: poradna, servisní náklady, automobilky, česká vozidla
tipl
počet príspevkov36
dátum registrácie25.04.2016
Štvrtok 22.09.2016 19:56, Škoda Fabia 1.4 MPI - nejčastější závady?
Minulý týden jsem se musel zbavit své Felicie, měla nalítáno 270 tisíc km a nešlo řadit. Dovezl jsem to do servisu a mechanik vyřknul více závad, tedy výměna převodovky, spojky plus výbrus motoru, přetěsnění, výměna tlumičů...suma sumárům asi závady za 15 tisíc

Nejelo to, žralo to a koroze byla rozsáhlá. Tak jsem to za pět tisíc střelil s tímto výčtem, litými koly, zimní sadou a dálniční známkou.

Koupil jsem si místo toho Fabii 1.4 50 kW ve výbavě Comfort - el. okna a zrcátka, palubní PC, 2x airbag, servořízení. Po mechanikovi, doložil mi výměnu rozvodů, výměnu oleje, nový výfuk, přední brzdy, řešena koroze a nastříkán podvozek. Čerstvá STK. Na naši STK mechanik říkal, že pěkné auto. Nalítáno reálně 270 tisíc, tachometr 192 tisíc. Ten servis dělán ve 185 tisících.

Vady jsou kosmetika, mírně promáčklé dveře a zjistil jsem, že před 5 lety stočen o 70 tisíc, jiným člověkem. Auto jede slušně, o litr úsporněji jak Felicia.
jen taková maličkost, koupil jsem nové autoradio a vždy musím ho nastavovat, po každém vypnutí a zapnutí motoru.

Jaké máte s tím autem zkušenosti a co nejčastěji se tam řeší za problemy?
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 22.09.2016 20:24, RE: Škoda Fabia 1.4 MPI - nejčastější závady?
tipl napísal:
jen taková maličkost, koupil jsem nové autoradio a vždy musím ho nastavovat, po každém vypnutí a zapnutí motoru.


Rádio je zjevně totální šunt, protože nemá ani mikro paměť na dočasné uložení nastavení. Nicméně rádio lze "opravit", stačí změnit kabel plus napájení - jsou tam dva, jeden permanentní a jeden právě po sepnutí zapalování (ten je nyní připojen, stačí tam dát místo něj ten permanentní). Tak, jak je to připojeno, je to nachystáno na tovární rádio, které se tím pádem zapíná "automaticky". Normální aftermarketová rádia s tím problém nemají, ale u těch laciných se to stát může.

reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 25.09.2016 20:30, problémy Fabie
Fabia první generace je hodně malé, ale velmi solidně postavené auto - je to vidět i na jeho hmotnosti. Všechny Fabie I bez rozdílu motorizace trpí na rychle odcházející tyčky stabilizátorů, což je naštěstí otázka pár stokorun. Jinak bývají problematické spíš motory. Konkrétně vaše motorizace 1,4MPI je téměř nesmrtelná - vývojově pochází ze škody 1000MB, takže i při škodováckém tempu vychytávání much na motorech jej stihli za ty desítky let docela vypiplat. Pár problémů ale má. Rozvody jsou řešeny řetězem, který na rozdíl od modernějších konstrukcí (HTP) nemůže v praxi přeskočit a jen hlasitě chrastí. Občas odejde modul zapalování (běžná věc u všech benzínů napříč značkami). Prakticky jedinou konstrukční vadou motoru je pravidelně selhávající těsnění pod hlavou. Vzhledem k původnímu (konstrukčnímu) objemu 988 ccm je po postupném zvyšování objemu u motoru 1397 ccm příliš malá (zbývající) plocha pro těsnění. Je to závada relativně levně řešitelná, ale obtěžující svou periodičností, neboť řešení neexistuje.
reagovať
tipl
počet príspevkov36
dátum registrácie25.04.2016
Pondelok 26.09.2016 14:09, technika
Radio bylo vyřešeno, vzal jsem redukci co jsem dostal k radiu, prohodil červený a žlutý kabel. Udělal jsem si to sám, práce asi na 10 minut s mou nešikovností

Za jízdy problikávají světla, teda pouze když jedu do práce a z práce asi 7 km. Když jsem jel asi 60 km, tak vše v pohodě. Diagnostika zahlásila zkrat u snímače úhlu řízení. Případná výměna vč. práce asi na 3 000 Kč. Bylo mi doporučeno dobít baterii, chvíli jezdit a pak znovu na diagnostiku.
A právě se mi vždy anuluje počítač spotřeby, to by mohlo být baterií.

Dále pak zkrat na klaksonu (netroubí), to nevím jak řešit. A chyba u airbagů, kontrolky nesvítí a airbagy tam jsou. Že to může dělat čidlo v sedačce...

Dal jsem tomu přednost právě za Felicii a i když mám auta stejnýho roku výroby, připadám si jak v jiném světě. To ticho a pohodlí....


reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.