Je dobré vědět, že až verze motoru E111 s rozšířeným rozv. řetězem nepřeskakuje. Dále, že auto špatně topí a občas je problém s ředěním oleje atd. Jinými slovy stále jde o aušus.
Potom pokud jste chalupář - motor do 1800 má problém s výkonem takový, že s vozíkem ani na jedničku k chatě prostě nedojedete, leda budete hoodně hoblovat spojku. To samé platí při couvání do prudkého kopce
Ve městě nebo v kolonách při popojíždění je pak docela umění jet plynule, protože přechod turbodíra-záběr je docela ostrý
A teď jízdní vlastnosti:
- na dálnici je podvozek nestabilní, je třeba hodně korigovat volantem směr a pokud přijde i silnější boční vítr, může se jízda proměnit ve fitness posilování
- na sněhu úzký podvozek s velmi krátkým rozvorem způsobuje, že nedrží směr, opět je to velmi nepříjemné pokud jezdíte takhle denně do práce v podhůří Beskyd
- vše podtrhují slabé brzdy a u většiny výbav absence ESP
Když přičtu k Fábii II její chronické problémy s poddimenzovanou přední nápravdou, lámaním kabelu v předních dveřích a ne moc odolný výfukový systém, beru tohle auto jako můj nejhorší "kauf". FII jsem měl od novoty v kombíku a vydržel jsem to cca 6 let, pak jsem ji i s prodělkem prodal a koupil Focus II facelift a lituji jen, že mě nenapadlo odejít od Fábie už mnojem dříve
Focus už mám pár let a nemohu si vzpomenout na nic, co by měla Fábie lepší