0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,2 HTP a hodnocení majitele po 100 tis. km.

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 11:35, No ...
... \\\'\\\'zajímavě\\\'\\\' napsaný článek. Několikrát jsem se usmál ... ale dáme stranou psaný \\\'\\\'styl\\\'\\\' a soustřeďme se na obsah. Autor měl před Fábkou Š120 a nedivím se že 1.2 HTP vynáší do nebes. Je paráda, že mu auto drží a je s ním spokojený ... a že si vyzkoušel tvrdě sportovní jízdu ... pro takové lidi (asi starší pán který toho moc nenajezdí a před tím měl Š120) je ten motor vhodný. Co se týče spotřeby, tak mě docela překvapila. Sám jsem (ještě nedávno) musel jezdit s HTP 44kW (Fabia 2) a dojezd nad 500 km jsem bral jako převeliký úspěch. Pominu-li že mi v 30.000 km začal chrastit řetěz při studeným startu, že jsem měnil brzd. destičky vpředu (při každým brždění si pomáhám motorem) a občasné kolísání otáček při volnoběhu. A to jsem s tím nejezdil jako čuně, spíše na spotřebu (ale zase, jak to šlo pod 7l tak to byl úspěch) . Rychlost maximálně do 100km/h a tak jednou za měsíc 130 - 140 km/h na dálnici. Víc to nemá smysl. Rozhodně jsem s ním nebyl tak spokojený jako tady pán.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 12:12, Souhlas v jedné věci
Dysing je opravdu silnou strankou Fabie HTP. Jinak ta recenze je cca 4 roky stará, ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 12:48, RE: No ...
patera.matej@gmail.com napísal:
... \\\'\\\'zajímavě\\\'\\\' napsaný článek. Několikrát jsem se usmál ... ale dáme stranou psaný \\\'\\\'styl\\\'\\\' a soustřeďme se na obsah. Autor měl před Fábkou Š120 a nedivím se že 1.2 HTP vynáší do nebes. Je paráda, že mu auto drží a je s ním spokojený ... a že si vyzkoušel tvrdě sportovní jízdu ... pro takové lidi (asi starší pán který toho moc nenajezdí a před tím měl Š120) je ten motor vhodný. Co se týče spotřeby, tak mě docela překvapila. Sám jsem (ještě nedávno) musel jezdit ...
tak to není něco v pořádku s autem,nebo prostě neumíte jezdit.Pokud jezdíte rychlostí zhruba 100 km/h,jednou měsíčně po dálnici a na nádrž najedete málokdy více,jak 500 km,tak jezdíte zhruba za 9 l na 100 km.Já mám na haťapce 51 kw průměr 6,2 což je skutečných 6,5 a to se na autě střídám s manželkou a dcerou co má čerstvý řidičák a moc to neumí.Pravda je ,že s tímhle autem nejezdíme po dálnici.Manželka v současné době často auto používá mezi Pelhřimovem a Českými Budějovicemi a to pak maxidot po natankování ukazuje dojezd 800 km,což odpovídá 5,6 l.Jinak najeto víc jak 80 ooo km a mimo jedné měněné žárovky a mechanické závady po projetí hlubokého výmolu na silnici nic.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 14:55, RE: Souhlas v jedné věci
Muroň napísal:
Dysing je opravdu silnou strankou Fabie HTP. Jinak ta recenze je cca 4 roky stará, ne?
Rok výroby 2003, používáno od 0 po dobu pět a půl roku, to fakt zavání "čerstvostí" jako salámy v některých obchodních řetězcích.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 15:30, RE: Souhlas v jedné věci
Muroň napísal:
Dysing je opravdu silnou strankou Fabie HTP. Jinak ta recenze je cca 4 roky stará, ne?
100 tkm je nic, jsem zvedavy az autor neco napise po 300 tisicich, to uz by mohlo legendarni HTPecko trochu proverit ))
Jinak s timhle motorem neni problem najet 400 - 500 tkm....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 15:42, RE: Souhlas v jedné věci
gottak napísal:
100 tkm je nic, jsem zvedavy az autor neco napise po 300 tisicich, to uz by mohlo legendarni HTPecko trochu proverit ))
Jinak s timhle motorem neni problem najet 400 - 500 tkm....
Tuhle informaci o bezproblémovém nájezdu 500 tisíc od tebe čtu už po několikáté. Kolik takových motorů jsi prosím viděl? Tady na tipcars je pouze pár kousků mezi 250 - 300 tisíci km. Přes 350 jsem nikdy tento motor v inzerci neviděl a také by mě docela zajímala finanční nákladnost udržet tenhle vergl takovou dobu v provozu. Jelikož jsme jednu HTP měli ve firmě a do roka se vracela výrobci (po neustálých reklamacích), docela by mě zajímala tvá představa bezproblémového provozu. Věřím (po zkušenostech okolí), že tento motor přežije bez větších defektů 100 tisíc - co dál je otázkou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 16:20, RE: Souhlas v jedné věci ??
gottak napísal:
100 tkm je nic, jsem zvedavy az autor neco napise po 300 tisicich, to uz by mohlo legendarni HTPecko trochu proverit ))
Jinak s timhle motorem neni problem najet 400 - 500 tkm....
Motor možná najede 300 - 400 tis. km, ale tak 4x po GO motoru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 16:43, RE: Souhlas v jedné věci ??
Kama napísal:
Motor možná najede 300 - 400 tis. km, ale tak 4x po GO motoru
Měli jsme fabii 1,2 HTP 47 kW v práci a šéf si ji nechával, protože jela jako kule. Jezdilo se s tím v geodetický firmě, takže servis pravidelně a poměrně drahej (natržený ramena, orvanej spodek apod.) ale na motoru se měnily jedině svíčky a řetěz v 200000 tkm. Když sem dával výpověď, měla najeto skoro čtvrt milionu a super. Jel jsem s tím jednou z brna domů do Semil a dostal jsem se klidnou jízdou na 5l. Takže dobrý. Ale asi takovej nebude každej kus...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 19:43, RE: Souhlas v jedné věci ??
Kama napísal:
Motor možná najede 300 - 400 tis. km, ale tak 4x po GO motoru
400 tkm nalita Favorit bez GO, takze hatepecko to udela bez problemu taky )) Felda najezdi 650 tkm taky v pohode, tak nevim co porad vsichni mate.... ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 19:50, RE: Souhlas v jedné věci
Pavlik napísal:
Tuhle informaci o bezproblémovém nájezdu 500 tisíc od tebe čtu už po několikáté. Kolik takových motorů jsi prosím viděl? Tady na tipcars je pouze pár kousků mezi 250 - 300 tisíci km. Přes 350 jsem nikdy tento motor v inzerci neviděl a také by mě docela zajímala finanční nákladnost udržet tenhle vergl takovou dobu v provozu. Jelikož jsme jednu HTP měli ve firmě a do roka se vracela výrobci (po neustálých reklamacích), docela by mě zajímala tvá představa bezproblémového provozu. Věřím (po zkušenos...
V autobazaru v Pisku, melo to nalitano 420 tkm, ale osobne jsem v tom nejel. Az najedu 300 tkm, dam Ti vedet a zvu Te na testovaci jizdu...A verim ze to bude klidne jezdit i po 400 nebo klidne 500 tkm....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 21:14, RE: Souhlas v jedné věci
gottak napísal:
V autobazaru v Pisku, melo to nalitano 420 tkm, ale osobne jsem v tom nejel. Az najedu 300 tkm, dam Ti vedet a zvu Te na testovaci jizdu...A verim ze to bude klidne jezdit i po 400 nebo klidne 500 tkm....
Aha, takže domněnka.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 21:20, RE: Souhlas v jedné věci ??
gottak napísal:
400 tkm nalita Favorit bez GO, takze hatepecko to udela bez problemu taky )) Felda najezdi 650 tkm taky v pohode, tak nevim co porad vsichni mate.... ))
Motor z favoritu / feldy pochází vývojově ze škody 1000 MB - to je hoooooodně stará konstruktérská škola a i ten dokázali ve škodovce při posledních úpravách pro fabii zprasit tak, že začal mít problémy se spolehlivostí. Asi škodovka prostě nemá dobré konstruktéry v posledních cca 20 letech.
PS: sám jsem s tímto motorem najel ve škodě 120 cca 380 ticíc km bez provedení GO (cca proto, že se při 300 tisících rozpadl náhon tacho a už se nevyplatil opravovat), potom šlo auto do šrotu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 21:36, HTP
Zdravím všechny příznivce HTP! Již 9let vlastním Fabii combi (2003) a jsem s tímto vozem a motorem docela spokojen.
Všem ale doporučuji udělat po 120 000km výměnu modifikované (s delší ližinou) rozvodové sady. Mě osobně řetěz přeskočil (k mému štěstí) jen o pár zubů ve 128 000km. Závada se projevila po studeném startu a sjezdu z vysokého obrubníku. Motor se poté začal dusit a musel se držet pod plynem aby nezhasl. Po cca 3minutách si řídící jednotka přepočítala směs vzduchu a paliva a auto jelo normálně, jen s nižším výkonem (cca 10%) a při vytočení motoru na neutrál nad 4000 otáček se ozval mírný kovový zvuk (zřejmě ventilu). Po výměně rozvodové sady a kontroly ventilů a sedel (vylito kapalinou jestli ventily dobře dosedají) je vše OK (zatím). Měl jsem štěstí v neštěstí.
Všem majitelům HTP s datem výroby do roku 2009 radím, aby se obrátili na autorizované servisy Škoda a vyžadovali výměnu rozvodové sady v rámci kulance (při zjištěné výrobní vadě, zde konkrétně krátká napínací ližina, se automobilka spoluúčastní na opravě. Většinou uhradí práci). Vůz ale musí mít najeto maximálně 100 000km, nesmí být starší 6 let a měl by mít řádně vyplněnou servisní knížku. Těm ostatním (se staršími vozy) radím, aby to taky zkusili a jen tak se nedali. Vždyť by to měla být samozřejmost, že když automobilka udělá výrobní vadu měla by ji napravit a provést svolávací akci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 22:29, RE: HTP
ekolog napísal:
Zdravím všechny příznivce HTP! Již 9let vlastním Fabii combi (2003) a jsem s tímto vozem a motorem docela spokojen.
Všem ale doporučuji udělat po 120 000km výměnu modifikované (s delší ližinou) rozvodové sady. Mě osobně řetěz přeskočil (k mému štěstí) jen o pár zubů ve 128 000km. Závada se projevila po studeném startu a sjezdu z vysokého obrubníku. Motor se poté začal dusit a musel se držet pod plynem aby nezhasl. Po cca 3minutách si řídící jednotka přepočítala směs vzduchu a paliva a auto j...
Již jsem sem v minulosti psal,že nová rozvodová sada přijde s prací na 4 600.Ono ale s rozvodovým řetězem mělo problémy více automobilek.I tak spolehlivé autíčko,jako je Toyta Yaris 2 generace zlobil občas vytahaný rozvodový řetěz u motoru 1,0VVT-i do roku 2009,,stejně třeba u nisanu mikra se řetěz vytáhl,že ani celý využitý zdvih napínáku nezabránil rozhození časování ventilů.Nejvíce rozvody zlobily u motoru 1,3 vVT-i ,akorát se o tom prostě tolik neví,jako u motorů htp a tsi.A problémy s rozvody poháněnými řetězy mají u části motorů i jiné automobilky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 23:27, RE: HTP
Fanda napísal:
Již jsem sem v minulosti psal,že nová rozvodová sada přijde s prací na 4 600.Ono ale s rozvodovým řetězem mělo problémy více automobilek.I tak spolehlivé autíčko,jako je Toyta Yaris 2 generace zlobil občas vytahaný rozvodový řetěz u motoru 1,0VVT-i do roku 2009,,stejně třeba u nisanu mikra se řetěz vytáhl,že ani celý využitý zdvih napínáku nezabránil rozhození časování ventilů.Nejvíce rozvody zlobily u motoru 1,3 vVT-i ,akorát se o tom prostě tolik neví,jako u motorů htp a tsi.A problémy s roz...
Odkud prosím tě čerpáš ta fakta a problémech motorů 1.0 a 1,3 VVTi? Máš pravdu že se o tom tolik neví. Nejspíš proto, že takové případy jsou vyjímkou a ne pravidlem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 23:47, RE: HTP
Petr S napísal:
Odkud prosím tě čerpáš ta fakta a problémech motorů 1.0 a 1,3 VVTi? Máš pravdu že se o tom tolik neví. Nejspíš proto, že takové případy jsou vyjímkou a ne pravidlem.
o řetězu v Yarisu II píše třeba teď Marťa Vaculík v aktuálním Světě motorů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.05.2012 23:51, RE: HTP
Fénix56 napísal:
o řetězu v Yarisu II píše třeba teď Marťa Vaculík v aktuálním Světě motorů.
Jo abych nezapoměl, tato recenze Fabky je lahoda ..."velké, tiché, prostorné" je k tomu vozu dobrá věta! Fabka I. gen byla konstrukčně dost dobré auto v době svého vzniku, jen škoda, že v ní nebyl motor 1.4 55kw hned od prvních dnů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 16.05.2012 08:20, RE: HTP
Petr S napísal:
Odkud prosím tě čerpáš ta fakta a problémech motorů 1.0 a 1,3 VVTi? Máš pravdu že se o tom tolik neví. Nejspíš proto, že takové případy jsou vyjímkou a ne pravidlem.
Ano,čerpal jsem ze světa motorů č.20 ,není problém zakoupit.Jinak souhlas ,že pro fábku je nejlepší benzín 1,4 55kw,dnes 63kw
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 16.05.2012 09:31, RE: Souhlas v jedné věci
Pavlik napísal:
Aha, takže domněnka.....
Ano, spise domnenka ale vyzkousim to sam, jestli to tech 500 tkm najede. Mam Polo 1.2 HTP, takze stejna motorizace jako Fabka...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 16.05.2012 23:24, RE: No ...
patera.matej@gmail.com napísal:
... \\\'\\\'zajímavě\\\'\\\' napsaný článek. Několikrát jsem se usmál ... ale dáme stranou psaný \\\'\\\'styl\\\'\\\' a soustřeďme se na obsah. Autor měl před Fábkou Š120 a nedivím se že 1.2 HTP vynáší do nebes. Je paráda, že mu auto drží a je s ním spokojený ... a že si vyzkoušel tvrdě sportovní jízdu ... pro takové lidi (asi starší pán který toho moc nenajezdí a před tím měl Š120) je ten motor vhodný. Co se týče spotřeby, tak mě docela překvapila. Sám jsem (ještě nedávno) musel jezdit ...
taky jsem se musel párkrát usmát, ale nijak ve zlém ;) jak auto nižší třídy, tak motor i výbava odpovídá tomu naprosto základnímu, s čím se dá dnes jezdit a jakýmkoliv způsobem to opěvovat, krom spolehlivosti a nízkých provozních nákladů, je docela úsměvné :) jen s tou brzdou provozu nevím... tedy pokud tím nemyslím, že v dlouhém táhlém na dálnici jedu 120 tacho, 110 skutečných, víc mi to nedá, protože mám spolujezdce a něco v kufru a modlím se, aby mě nezavřeli za nějakým kamionem na 80, protože pak už to nerozšťouchám. takových fábií už jsem před sebou tlačil v levém pruhu spousty, protože i když mají pružný motor a plyn na podlaze, tak to připomíná předjížděni dvou kamiónů na rovině.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.