Sobota 20.12.2014 00:04,
Nerozumím některým zde v diskusi
1) Polemika jestli by nebyl lepší 2.0 je naprosto plakátová debata, protože spotřeba, pojištění... to vše bude cenově úplně jinde. 2.0 v Octavii jezdí někde kolem 8 až 8.5 l, a Fabia není zrovna výrazně lehčí.
2) S 50 kW verzí se dá zcela bez omezování pohybovat kolem 6 až 6.5 l (ono jej ani nějak točit nemá smysl) a i na dálnici není problém udržet spotřebu pod 7 l.
3) (z článku) spolehlivá Fabie určitě zrovna moc není. Tedy v rámci třídy ještě možná dejme tomu, ale:
- těsnění pod hlavou válců odchází VŽDY, protože jde o konstrukční chybu, kdy vůči 1.3 jen zvětšili výbrus a dosedací plochy těsnění pod hlavou jsou prostě v příliš malé ploše.
- zapalovací modul odchází zcela běžně (je několik verzí s různýma koncovkama)
- odchází tyčky stabilizátorů
- často praskají žárovky (kolísání napětí)
- má dvě lambda sondy, takže výměna se prodraží (ale většinou odejde jen jedna)
- často praská vlnovec
- koroze na spoji předního blatníku a prahu je téměř jistota (je jen otázkou času, kdy se objeví
- "padají" elektrické stahovačky oken (a bohužel na rozdíl od Octavií jsou neopravitelné)
Jinak ale je pravda, že servisovat jde vcelku levně, takže závady se až tak neprodraží. Ale spolehlivá? Ne, to opravdu není.
Klidně bych se díval i po HTP, ale tam je to otázkou konkrétní varianty, Nejhorší byla 47 kW, 44 kW relativně ok. Výhoda MPI je naprostá blbuvzdornost a velmi malé výkyvy ve spotřebě. Ve městě ale bude HTP úspornější a nyskím, že je do města vhodnější než MPI.
Co je ale velkým problémem, je výbava. Většina Fabií je v naprosto mizerných výbavách. Pokud se chce klima, musí se jít téměř výlučně po dovozu ze zahraničí. U nás to obvykle nemělo ani elektrické přední stahovačky oken.
Výhodou naopak je, že díly na Fabii jsou levnější než na Octavii a taky se Fabia míň krade. Octavia ale vydrží citelně víc, především podvozkové díly.
I přes negativa je to jedna z nejlepších kaufů na trhu ojetin. Jinak velmi kvalitní antikorozní ochrana a vůz je bytelný, je vidět, že se ještě nešetřilo. Ale postupně i u Fabie jsou patrné škrty, často chybí třeba chromové rámečky v předních světlech nebo tiše zmizela regulace intenzity podsvětlení přístrojů, mnohé nemají ani dělené zadní opěradlo atp. Pokud je rozumná cena a prokazatelná historie a nejde o vylítaný kus, kde je vše "před výměnou" aniž by se to zohlednilo v ceně, tak s Fabií v podstatě nejde udělat chybu. I za pár let se Fabia vždy bude dobře pordávat a hezké kusy si cenu drží.
reagovať