0
späť
 

diskuze k tématu: Moje první auto do 100 tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla
PanTys
počet príspevkov5
dátum registrácie21.08.2017
Utorok 10.10.2017 20:50, Moje první auto do 100 tis.
Zdravím!

Mám na Vás všechny otázku, příští měsíc budu dokončovat autoškolu a přemýšlím nad koupí mého prvního auta. V autoškole jezdím Škodou Fabií II 1.4i. Mám v plánu každý den dojíždět 28 km(z půlky dálnice) do školy a zpátky, takže by to chtělo auto s rozumnou spotřebou (nejlépe kombinovaně do 5 litrů) a minimálně těch 65 koní. A samozřejmě, aby auto trochu vypadalo. Zatím jsem přemýšlel nad Škodou Fabii I, Fiatem Punto a Peugeotem 207, ale nenašel jsem zatím ten správný typ. Budu rád, když mi poradíte! Něco spolehlivého, úsporného a něco oku vstřícného.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 11.10.2017 05:44, RE: Moje první auto do 100 tis.
PanTys napísal:
Zdravím!Mám na Vás všechny otázku, příští měsíc budu dokončovat autoškolu a přemýšlím nad koupí mého prvního auta. V autoškole jezdím Škodou Fabií II 1.4i. Mám v plánu každý den dojíždět 28 km(z půlky dálnice) do školy a zpátky, takže by to chtělo auto s rozumnou spotřebou (nejlépe kombinovaně do 5 litrů) a minimálně těch 65 koní. A samozřejmě, aby auto trochu vypadalo. Zatím jsem přemýšlel nad Škodou Fabii I, Fiatem Punto a Peugeotem 207, ale nenašel jsem zatím ten správný typ. Budu rád, když mi poradíte! Něco spolehlivého, úsporného a něco oku vstřícného.


Výběr je OK, ale doporučuji sundat růžové brýle ohledně spotřeby. Reálně u žádného z těchto modelů nebude do 5 litrů ani v čistě mimoměstském provozu, natož když se spojí dálnice a město. Tam je nutné počítat 7-7,5, pokud se bavíme o benzinovém motoru. Naftu za tyto peníze, v tomto stáří, natož začátečníkovi nelze doporučit vůbec. U fabie bych ale vyřadil i motory HTP a zaměřil se pouze na 1.4 16V (55 kW). U punta lze využít i základní motor 1.2, lepší volbou s ohledem na dálnici bude 1.4 16V (70 kW). Kromě toho, že punto výrazně lépe vypadá, je na dálnici velmi nápomocný 6. rychlostní stupeň.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 11.10.2017 11:53, RE: Moje první auto do 100 tis.
PanTys napísal:
Zdravím!Mám na Vás všechny otázku, příští měsíc budu dokončovat autoškolu a přemýšlím nad koupí mého prvního auta. V autoškole jezdím Škodou Fabií II 1.4i. Mám v plánu každý den dojíždět 28 km(z půlky dálnice) do školy a zpátky, takže by to chtělo auto s rozumnou spotřebou (nejlépe kombinovaně do 5 litrů) a minimálně těch 65 koní. A samozřejmě, aby auto trochu vypadalo. Zatím jsem přemýšlel nad Škodou Fabii I, Fiatem Punto a Peugeotem 207, ale nenašel jsem zatím ten správný typ. Budu rád, když mi poradíte! Něco spolehlivého, úsporného a něco oku vstřícného.


Ahoj, asi největší zklamání bys měl u Fábie II, motor určitě jedině 1.4 16v, určitě ne HTP!!
To už raději VW Polo se stejným motorem, přece jenom ta přidaná hodnota tam je cítit
Peugeot 207 1.4 - opravdu dizajnově nádherné, pohlídej si jen stav motoru, jinak za mě volba č.1.
Fiat Punto Grande 1.2/1.4 - slyším jen chvály od kolegů v práci, stylovka co nestárne
Je to divné, ale kolegyně má Citroen C4 I gen. 1.4i a opravdu se nic nekazí, navíc má docela zajímavý avantgardní dizajn Výhodou je, že je to poctivý hatchback třídy C, takže místa je dost a na cestách po českém klondajku už nějaký repekt má


reagovať
PanTys
počet príspevkov5
dátum registrácie21.08.2017
Streda 11.10.2017 14:56, LPG?
A co třeba auto na LPG?
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 11.10.2017 15:19, RE: LPG?
PanTys napísal:
A co třeba auto na LPG?


nevím, já bych u prvního auta plyn nechtěl, první bych se třeba chvíli rozjezdil s benzínem, pak bych to eventuelně prodal a následně bych koupil něco s větším motorem vhodným k přestavbě a dal to tam, ale až se prostě rozjezdíš. Pokud by jsi ho chctěl už do tohoto auta, tak je lepší koupit auto bez něj a následně dodělat plyn, ale nekupovat auto už s plynem.
reagovať
PanTys
počet príspevkov5
dátum registrácie21.08.2017
Streda 11.10.2017 19:10, Takze do 75 tis.
Dobře, takže to vidím tak, že se budu vejít do 75 tis.a zbytek si necham stranou na případné opravy a na benzin.Nebudu tolik řešit spotřebu.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 12.10.2017 07:51, RE: LPG?
driver111 napísal:
PanTys napísal:
A co třeba auto na LPG?
nevím, já bych u prvního auta plyn nechtěl, první bych se třeba chvíli rozjezdil s benzínem, pak bych to eventuelně prodal a následně bych koupil něco s větším motorem vhodným k přestavbě a dal to tam, ale až se prostě rozjezdíš. Pokud by jsi ho chctěl už do tohoto auta, tak je lepší koupit auto bez něj a následně dodělat plyn, ale nekupovat auto už s plynem.


A proc? Ja koupil před 2 lety vectru z roku 1999 s LPG za 20 tis + 3tis ekodan. Mela najeto 300 tis km, z toho 200 na benzin a 100 Tis km na LPG a s motorem nebyl zadny problém, nebral ani kapku vody nebo oleje. A kdyby kuna neprekousala kabely tak bych ji mel dodnes, ale oprava se pak jiz nevyplatila jak kvůli kune, tak zpuchrelym hadickam vedeni paliva atd....Takze podle me do 100 tis by nemel byt problém sehnat peknejsi auto i s LPG. Když nebude koukat na znacku a typ, a bude hledat spise podle stavu tak by mel bez problemu narazit na vsemozna autíčka, i ty mala jako punto, fabia, corsa atd...Rozhodne bych v této castce neuvazoval nad tim koupit benzin a pak ho za 30 Tis předělávat na plyn. Bud koupit benzin a nechat to jak to je, a nebo koupit rovnou auto s LPG a resit jen stav a kdy konci platnost bomky, která pak lze bez problemu vymenit za 6 tis a mate zase 10 let klid.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Štvrtok 12.10.2017 09:40, RE:
Možná jsi měl štěstí, ale já bych do toho nešel a raději plyn dodělal, mám větší jistotu, nikdy nevíš kde to bastlili............
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 12.10.2017 11:56, RE:
driver111 napísal:
Možná jsi měl štěstí, ale já bych do toho nešel a raději plyn dodělal, mám větší jistotu, nikdy nevíš kde to bastlili............


S tímhle bych souhlasil pokud by se jednalo o dražší auto. Ale pro začátečníka, který auto za 1 - 2 roky pošle do světa a pořídí si něco lepšího, tak by na tom jen prodělal. A z Ceny 100 tis, které má na auto by měl počítat tak 20 tis na servis a 30 tis na přestavbu LPG, takže by musel hledat auta kolem 50 tis...souhlasim s to myslenkou, ale u této cenove kategorie to není moc realne ani rentabilni...a navíc zdali auto funguje na plyn se da zjistik delší zkusebni jizdou a nebo nekupovat od bazaru, ale majitele, který vam k autu rekne vic, tak jako to bylo u me.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Štvrtok 12.10.2017 14:41, RE:
S tím se dá souhlasit, samozřejmě je to ale vždy sázka do loterie.
reagovať
mariov2
počet príspevkov30
dátum registrácie17.01.2014
Štvrtok 12.10.2017 18:49, A co diesel?
A co diesel? Je ale pravda, že s ohledem na rozpočet a nabídku na trhu by asi jedinou volbou byl motor DV4, tedy u Peugeotu a Citroenu znám jako 1,4HDi v osmiventilové verzi a případně ten samý motor u Fordu označený jako 1,4TDCi, pružnost vynikající , výkon poslabší (50kW / 160Nm), ale stále dostatečný no a kromě výborné spotřeby i jednoduché techniky podporující spolehlivost, má tento malý diesel ještě jednu výhodu. Je hliníkový = rychle se zahřívá, skoro jako benzín. Navíc, vyšší nájezdy dává také.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.