Když pominu fakt, že existují mnohem lepší motory, než 1.4 TDI, tak bych také zvážil, že Fa3 má problémy s korozí pátých dveří v místě osvětlení SPZ. Týká se to verzí, bez LED osvětlení. Ano záruka je sice na 12let, ale na prorezavění, takže při reklamaci vám to natřou a ahoj
První ročníky měly krátky startovací kabel a ten se časem přeruší a auto nenastartujete. Výměna za delší kabel je zdarma, byla na to svolávačka.
Pravdou je, že na okreskách s Rapidem 1.2 TSI jezdím s přehledem 5,5l a to auto nešetřím. S Fábii to bude podobné, je dokonce lehčí. Na dálnici se ale apetit zvedá nad 6,5l, tam diesel vítězí a podobné to bude i v hornatých oblastech, kde diesel má větší účinnost a basta
Za mě je příjemnější motor od Renaultu 1.5 DCi, klasický 4-válec vyladěný k dokonalosti, co se týká kultivovanosti a vlastně i spotřeby. Při poctivém servisu toho moc nehrozí. A nebo jak už se tu bylo psalo, vzít TSI motor, u Fábie je to vždy řada E211 a tá už není fieskem jako E111.
Jinak kouknul bych i na Ford Fiesta cca 2014+ s díeslem 1.5 TDCi a nebo s malým benzínem 1.0 Ecoboost, který mi asi učaroval nejvíce a právě ve Fiestě jede asi nejlépe, protože je lehká.
Rovněž zpracování Fiesty a Clia je na jiné úrovni, než ve Fábii. Fa3 má jen tvrdé plasty a ne moc povedená sedadla, lépe se sedí ve Fordu i Cliu. Volant Fa3 má dolní polovinu s ostrou hranou, pokud si na tom místě chce dát odpočinout dlaním, bude vás to bolet
Jinak je problém u Fa3 a Rapidů, že se do nich montují aušusové kompresory klimatizace SANDEN made in PL a ty zlobí, dříve nebo později. Problém je s reklamací, protože vynechávání a pazvuk kompresoru není vždy. Ostatně na foru škody toho je dost napsáno
Zvážil bych také daleho kvalitnějíš VW Polo s motorem TSI, kde jsou rovněž i kvaltinější díly. Inu Škoda je taková sběrna méně povedených dílů koncernu, občas..