nepřihlášený uživatel napísal:
vozidlo: Škoda Fabia 1,2 rok výroby: 2006 palivo: benzin výkon v kW: 47 kód motoru: typ 6Y var.SCBMDX01 verze NFM513SS5 popis závady: kontrolka teploty po asi 30 km ukazuje 130 st. nebyla zjištěna závada, auto bylo prohlédnuto automechanikem. Opět po jízdě se zvýšila teplota. Auto jsme důvěřivě zakoupili. Máme ho tři týdny a bývalý majitel tvrdí, že auto bylo v pořádku. Co to může být. Zastaví se zchladne a zase... kód chyby určené na diagnostice: drobná závada katalyzátoru typ diagnostického přístroje: - kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: kontrola vody, oleje, termostatu ,rele
A a když palubní ukazatel ukazuje 130°C, má voda skutečně 130°C? Mám pocit, že na tak vysoký tlak není ani systém provozně stavěn, respektive víčko na expanzce má ventil, který je nastaven na nižší tlak než by odpovídal na mezi sytosti 130°C (1,7 bar přetlak).
Pokud voda nevře, tak bych zkontroloval:
a) skutečnou teplotu vody
b) stav víčka na expanzce
Pokud při povolení víčka na expanzce začne bouřlivý var doprovázený velkým únikem páry je jasné, že:
a) víčko je těsné
b) teplota vody je vyšší, než je teplota varu za normálních podmínek
Pokud nějakým způsobem zjistíte, že je teplota vody opravdu vysoká, tak to znamená:
a) je trvale zavřený nebo přivřený termostat
b) je zanesený chladič.
c) nějaký jiný blok ve vnějším okruhu chlazení (přes chladič)
d) je něco s čerpadlem (olámné lopatky, čili není dostatečný průtok kapaliny)