turista napísal:
Jsem senior a poprvé v životě si chci koupit ojeté auto.Moc toho nenajezdím,ale jsou místa kam se člověk bez auta nedostane.Moje stávající Škodovka už má 22 let a i když jezdí dobře,,motory OHV byly jednoduché a spolehlivé, tak chci auto vyměnit,bude to poslední v životě...Z mého pohledu by stačila FÁBIE II.tak od roku 2010.Pořád je to domácí auto a v případě náhr.dílů stačí zajít do mototechny a tam se sežene všechno.Mám přímo panickou hrůzu z nedostatku náhr.dílu za socialismu.Bohužel mě děsí ty HTP motory,ale slyšel jsem že od roku 2010 se podařilo ty největší chyby těch motorů vychytat a tak by mi to mohlo těch zbývajících pár let co mám do konce mé cesty životem jezdit bez problémů.Najedu tak do 5 tisíc km/rok..Rád bych našel i mechanika který by se mnou,za úplatu do nějakého autobazaru v Praze zašel..
Vážený pane, dovolil bych si zareagovat na vaše obavy z náhradních dílů. Dnes je doba přeci jen dál a na trhu působí nespočet firem, které dokáží zajisti ND na cokoliv. V době centrálních skladů a rychlých přepravců typu DHL, PPL a pod. díl, který MOMENTÁLNĚ není na pultě, objednáte a do 24 hodin jej máte doma. DOba 3měsíčního čekání na ND je už naštětstí opravdu minulostí.
Jednu poznámku bych si dovolil na téma motoru HTP. V roce 2003, když mi zemřela matka a otec zůstal sám, nechtěl více jezdit s Pežotem 405 s benzínovou 1,8. SHáněli jsme v té době rozumné auto s nízkými provozními náklady a volba padla tehdá na novou Fabii s tříválcem 1,2HTP a 47kW. Stručně řeknu, tohle auto byl největší omylmého motoristického života. Nejen, že to nejelo, ale navíc to žralo víc, než dosud užívaný Pežot 405SRI, který měl najeto asi 300.000km. Po roce jsem doplatil lízing a auta se pod cenou zbavil-nebylo to na moje nervy. Pak se koupil Ford Focus- sice s naftovým motorem 1,8TDDI (tedy ten jevíce zatracovaný) a hle: aut jezdilo 6 let absolutně bez potíží a topři otcově stylu 2km na hřbitov a 1km do marketu pro nějaké to jídlo. V létě v zimě. Nikdy se neřešil žádný problém, navzdory tomu, jak nás všichni odrazovali, že krátké trasy budou pro dýzl hrob - a kulový. Auto se po 6 letech prodalo další majitelce, kterou dodnes občas potkávám a jen chválí a hcválí. Jedinou věc, kterou musela nechat udělat, byl jedna poloosa-jinak leje naftu a olej. Auto bylo dovezené z Německa s deklarovanými 100.000km ˇ= v reálu mělo tak 200.000km) a dnes má paní na tachometru cifru asi 190.000km (takže skoro 300 tisíc) a jen jezdí. Na 15 let starý Ford má lehce chycenou korozí zadní část podběhu-jinak v klidu.
Osobně vych Fabii zvážil, není totiž servisně levná - ŠKoda =patří mezi bohužel dosti drahé značky a pokud budete odkázán na značkový servis, připravte se na nemalé částky za hodsinové sazby. Radši si najděte nějakého osvědčeného garážníka, který vám bude auto servisovat. A rozdíl v ceně servisu Fabie, Focuse, Toyoyt Coroly (například) je dnes nula nic. Jen nesmíte jezdit do značkových servisů.