Vzhledem k tomu, že cena kvalitní sady rozvodů (včetně vodní pumpy) stojí 4-5 tisíc korun, bych tohle neviděl jako problém. Práce se vejde do dalších 5 tisíc (výměna je docela pracná).
Nicméně cena rozvodů u benzínového Fordu Focus III je prakticky totožná a je jedno, zda se jedná o starší 1,6ku nebo přímovstřikový 1,0 Ecoboost.
Vámi uváděná cena 30 tisíc je možná tak v ceníku autorizovaného servisu Ford / Škoda / jakákoli jiná značka, tam si nechá vyměnit rozvody jen blázen. Pokud máte auto po záruce, najděte si slušný servis a vejdete se při výměně rozvodů do deseti tisíc prakticky u všech běžných aut (s příčnou montáží motoru).
Pokud nemáte ani na takovýto základní servis, zůstaňte u kola / MHD, protože moderní auta umí občas pozlobit a potom se vám z cen servisu a dílů opravdu může zatočit hlava. Jen pro představu, náklady na vlastnictví auta při nájezdu 10 tisíc kilometrů za rok představují cca 45 tisíc korun ročně. Jen palivo je za cca 25 000,-; povinné ručení cca 4000,-; nejzákladnější servis a opravy cca 10 000,-; nějaké ty poplatky - parkování a pokuty
cca 1000,-. A to jsem nezapočítal největší položku, to je amortizaci....